Mooi blok voor eigenbouw

Ratman

MF veteraan
15 apr 2004
6.770
2
IJmuiden
Ik wil binnenkort weer verder met een ooit begonnen project van een zweedse chopper en zit denken aan een geschikt blok.

liefst een lucht gekoeld blok zonder olietank
600CC of meer
bij vorkeur een staande twin

enige wat ik nu kan bedenken is een XS650 blok (of iets engels..).
zijn er nog andere suggesties?


het moet een budget project worden, ik ben er ooit eens aan begonnen en heb het toen een poos weggezet. De voorvork was van oorsprong een Honda CB750 met langere poten (nu te koop) en wordt nu vervangen dor een yamaha XTZ750 vork. Die is origineel al lang en komt onder een hoek van 45gr te staan.
 
4 cil geen optie?

:Y GSX1100 blok, mooooooooooooi!!! (weer es wat anders dan die eeuwige Honda blokjes...) Nog mooier, CBX 1000 _O- (toch weer Honda) Heb ooit eens staan ouwehoeren met een knakker die een CBX1000 in een hardtail gefrommeld had, waanzinnig mooi zo'n groot blok in een slank frame :Y
 
:Y GSX1100 blok, mooooooooooooi!!! (weer es wat anders dan die eeuwige Honda blokjes...) Nog mooier, CBX 1000 _O- (toch weer Honda) Heb ooit eens staan ouwehoeren met een knakker die een CBX1000 in een hardtail gefrommeld had, waanzinnig mooi zo'n groot blok in een slank frame :Y


Volgens mij stond er zoiets van: bij voorkeur twin O-)

6 van die potten wijkt dan iets af, maar wel kicke.
 
Volgens mij stond er zoiets van: bij voorkeur twin O-)

6 van die potten wijkt dan iets af, maar wel kicke.

Bij voorkeur. Dus hoeft niet :P Probeer alleen maar te kietelen ;) Heb nog een staande twin liggen, Suzuki 400cc mét kickstarter, moet ook ooit nog eens in een frame komen. Een scheet van een blokkie :Y
 
Yamaha xs750 drie cilinder?

Dat zou inderdaad ook nog kunnen, vind een 4 cyl net weer iets te breed worden.
V blokken vallen ook af omdat daar het frame ontwerp niet op gebaseerd is (boven framebuis in een rechte lijn van balhoofd naar achteras).

de driepitter is een mooi en simpel blokkie, alleen cardan aandrijving heb ik liever niet....
 
hee dat is gaaf! die cardan naar ketting conversie, zie ik nu dat er een originele uitgaande as wordt gebruikt?
 
Bij voorkeur. Dus hoeft niet :P Probeer alleen maar te kietelen ;) Heb nog een staande twin liggen, Suzuki 400cc mét kickstarter, moet ook ooit nog eens in een frame komen. Een scheet van een blokkie :Y

GS 400 ?

Is een mooi blok en oogt best fors voor een 400 :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan