Alles is van de Triumph af dus ik hoef geen rekening te houden met alle prullaria die normaal aan een motor hangt.
Zo is de stand van zaken nu. Minder gaat het niet worden. Maar het gaat ook zo min mogelijk meer worden[afbeelding]
Hooverbike? Of maak je gebruik van levitatie?
Ik heb inmiddels een paar gaatjes geboord om een slijptolsleutel te kunnen gebruiken voor het stellen van de ketting.
Precies, die gaatjes miste ik.De ketting wordt gesteld door de excenter in de achtervork te verdraaien.
De imbus bout klemt de excenter alleen maar vast op de as. Dit zorgt voor meer stijfheid in de vork. Hetzelfde idee als de dikke voorassen in usd voorvorken. Daar zorgt de verklemming ook voor een overdracht van torsiekracht van links naar rechts.
Uurtje later
Ik denk dat ik Halflive eventjes verkeerd begrepen heb
De grote binnenzeskant is de boutkop van de klembout in de as. Ik dacht dat Halflive doelde op de imbus bout in de omtrek.
Ik heb inmiddels een paar gaatjes geboord om een slijptolsleutel te kunnen gebruiken voor het stellen van de ketting.
Vandaag de achterband binnen gekregen. Ik kon het niet laten om hem er gauw op te leggen en ik heb hem even voor het idee alvast op zijn plaats gezet. Dan kan hij vast wennen
Het idee is om de achtervork 100 mm langer te maken dan origineel. Het voorwiel komt 50 mm verder naar achteren.
De wielbasis wordt daarmee 50 mm langer, Länge lauft zegt de Duitsers, maar wat ik belangrijker vind is dat er dan meer gewicht op het voorwiel komt. En ik denk dat hij daar beter van gaat sturen.
[afbeelding]
De oliekoeler heb ik alvast maar losgemaakt want het stuurmechanisme moet ook nog tussen het voorwiel en de uitlaatbochten komen.
De uitlaatbochten zullen wel van het spaghetti type moeten worden vrees ik