- 28 jul 2014
- 2.034
- 770
BMW K-serie heeft een vuldop op een rubber slang. Daarmee kan je dus vrijelijk de dop zo hoog maken als wenselijk.
Geen grap. Ik wil naar huis. Zit hier alweer 10 dagen, lang zat.
Koud (-15), sneeuw, koud, smerige stinkfabriek, koud, veel bier, koud, vet eten, koud, geen motor, koud en geen familie. Oja, en koud.
En geen zijspannen hier. Zowieso maar heel weinig motoren, ook 's zomers niet.
Weer een hoop gepuzzeld vandaag maar ik ben er uit.
De radiator komt plat te liggen met een BMW K100 vuldop ergens hoog en droog. De dop op de radiator wordt dan niet meer gebruikt en het overloopje wordt afgeplugd.
Als ik de radiator iets verder naar voren plaats, zoals op de foto, kunnen de bestaande aansluitingen gewoon gebruikt worden. Er is dan ruimte genoeg om de slangen te laten lopen zoals het het beste uitkomt.
[afbeelding]
De slangen kunnen tussen de bak en en de motor door.
Ik heb al een paar steuntjes gemaakt om de radiator aan op te hangen.
Naast de radiator komt de uitlaatdemper.
Er komt een omkasting omheen
De koellucht komt door de opening aan de voorkant binnen. De houten blokken geven de hoogte van het luchtkanaal aan. Daar komt straks een plaatje wat de lucht goed naar de radiator geleid.
De bovenkant van de kap wordt opklapbaar, of snel afneembaar.
Klein beetje offtopic,
Voor waar voor werk zit je dan in het buitenland?
Klein beetje offtopic,
Voor waar voor werk zit je dan in het buitenland?
mee eens, maar mijn ervaring met mijn kevers is dat je de luchtstroom moet dwingen om niet langs de zijkanten te ontsnappen
Ik moet dus een goede aansluiting maken tussen de radiator en de geleide plaat. Liefst met een flexibele rubberrand of zoiets.
Het gaat niet alleen om de aanvoer. Als je onder geen onderdruk maakt kan je boven duwen maar dan koelt hij nog niet goed. In het ergst geval druk je het zijspan omhoog.Het wordt een soort van ram-air koellucht voorziening. En inderdaad een beetje vloeiend laten lopen.
@Enigma
De temperatuur sensor zit niet in de radiator. Dus die heeft er geen last van als de boel plat ligt
............
Het is al moeilijk om een inlaat te maken met het frontaal oppervlak van de radiator. .........
Dan hink je op twee benen. Je wil de bak van voor lager als achter om hem aan de weg te houden, je wil druk onder de radiator om flow te krijgen.De lucht stroomt van onder naar boven door de radiator en ontsnapt aan de boven en zijkant van de bak.
De onderkant wordt helemaal vlak met een bepaalde mate van "rake" zoals ze dat in de F1 noemen.
Ik zit er ook nog aan te denken om een soort van diffusor te maken. Gewoon omdat het kan