Tijd voor een update, oma zat er alweer een tijdje.
Het gaat niet echt hard met de opbouw maar goed werk kost nou eenmaal tijd.
En omdat ik de achterbrug aan de werkbank ontwerp zijn er alweer wat halffabrikaten inde schrootbak verdwenen.
De achtervering krijgt zoals gezegd een link systeem om wat progressie in te kunnen bouwen.
Hiervoor moest een tuimelaar gemaakt worden en dat heeft wat hoofdbrekens gekost.
Uiteindelijk heb ik een paar 3 mm dikke platen op de draaibank ingespannen en daar drie gaten in gemaakt waar de naaldlagers in komen.
[
afbeelding]
Voorlopig zitten er 3 gaten van 12 mm in. Voor het pas en meet werk is dat, met een paar bouten als draaipunt, goed genoeg.
[
afbeelding]
De tuimelaar zag er voor het aflassen zo uit
[
afbeelding]
Omdat de busjes met een borst in de platen vallen heeft het laswerk niet veel te houden. Het laswerk is dan ook minimaal
De ronde buizen voor de achterbrug levert wel een mooi resultaat op maar het is wel een heel gepiel om alles mooi op elkaar te laten aansluiten
[
afbeelding]
En zover ben ik nou dus
[
afbeelding]