Bij de torsiestang ben ik tegen de grenzen van de maakbaarheid gelopen.
In eerste instantie leek het nog te lukken. Erwin had een paar adviezen waar ik mee verder kon maar toen de diameter in de buurt van 20 mm kwam, kwam er een of andere rare trilling in die ervoor zorgde dat de beitel zich steeds leek te begraven in het materiaal.
Weg mooi oppervlak, weg maatvoering, weg illusie dat het mij ging lukken
Ik heb het voorlopig eventjes terzijde geschoven. Erwin mag het nog een keer proberen.
Verder met een ander hoofdstuk, er is nog zat te doen.
Ik heb 2 stuks achterdempers van een recent type Yamaha R1 op de kop weten te tikken. Die zien er lekker high tech uit en zijn ook mooi compact.
Ik heb een uitzetje gemaakt van hoe de pushrod zou moeten lopen.
En vervolgens aan het passen en meten geweest met de diverse draaipunten. Het liefst had ik de demper zo laag mogelijk gehangen. Maar als de pushrod te vlak loopt geeft dat weer heel veel extra belasting op de lagering van de draagarm. Dus het is een compromis geworden tussen mooi en goed, en dat ziet er ook helemaal niet slecht uit al zeg ik het zelf
De schilderstape wordt nog vervangen door een pushrod en zo zijn ewr nog een paar details maar het idee lijkt me duidelijk.
Zo'n zelfde demper komt dus ook bij het achterwiel.
Ik ben er weer blij mee zo ver