Het is een mooi dingetje maar ik heb slechte ervaringen met benzine gerelateerde zaken buiten de tank. Het liefst houd ik alles deze keer gewoon in de tank. Een puntje van aandacht, zeker bij een relatief vlakke tank, is het voorkomen van klotsen van de benzine met een half volle tank. Maar zeker zo belangrijk is het voorkomen van het drooglopen van de pomp bij een bijna lege tank. Heel irritant als je halverwege een rap genomen afrit met een bokkende motor te kampen krijgt.
Ik denk dat ik een mooie oplossing heb. Ik zie niet waarom het niet zou werken maar dat is met de meeste dingen die je zelf bedenkt.
Dit is de tank zonder buitenkant. In de bovenkant past de enigszins verbouwde Triumph pomp unit. Alle wisseldelen zijn origineel en van bovenaf uitwisselbaar. Lijkt me handig. Daarachter zit de opening voor de Triumph tankdop. Die komt straks nog wel onder een dekseltje te zitten dus daar zie je dan niks meer van.
In het midden een slingerschot met midden bovenin een gat van rond 50. Voor het vlot kunnen tanken. Aan de onderkant zitten voor en achteraan gaatjes van rond 8 voor het verdelen van de benzine.
De pomp komt in een soort van keldertje te hangen. Als de tank dan bijna leeg is zal de benzine, naar ik hoop, niet naar de andere kant van de tank stromen maar rond de aanzuigopening van de pomp blijven hangen. De pomp komt overigens nog wat dieper te hangen.
En zo ziet dat er dan van de zijkant uit. Er komen wat kieren en gaten waarlangs het laatste restje benzine de kelder kan instromen.
Als het goed is kan ik dan bijna de volle 30,6 liter tank inhoud benutten
Wordt vervolgd