• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Moto Guzzi Nevada project

• Onderwerp starter Onderwerp starter texoot
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Ik ken die frames.. maar meneer Tonti is zeker niet dom en de standaard kleine Guzzi's sturen vreselijk goed en strak (in ieder geval de V50 Monza) met de "cruiser" modellen heb ik geen ervaring..
Maar als je het doortrekt naar de grote modellen.. waar je de Cali modellen zonder problemen of beweging in het frame met vonkende treeplanken de bocht om jaagt...denk ik dat het allemaal wel snor zit...

Texoot is ruim ervaren en als die zegt het al meerdere keren succesvol heeft uitgevoerd.. dan vertrouw ik op zijn kennis en kunde...

Ik gaf alleen aan waar mijn twijfel/zorg vandaan kwam...

Zelf heb ik bij mijn Monza alleen de onderste buis ingekort en deze precies tot aan de bakbevestiging laten zitten om alle originele stijfheid van het frame te behouden.

Bij de Monza is overigens de voorste bevestiging tussen de framedelen nog massief en geen platgevouwen buis en dus een stuk sterker

Zo zit het nu, beide kanten een vulring er tussen om het monteren van het frame makkelijker te maken.
IMG_2003.jpeg

Vanavond nog effe heel goed naar mijn V50 blok kijken...... dat "3e" punt aan de bovenkant van het voordeksel ontbreekt daar volgens mij...... van welk bouwjaar is dit blok?

Vanavond nog effe heel goed naar mijn V50 blok kijken...... dat "3e" punt aan de bovenkant van het voordeksel ontbreekt daar volgens mij...... van welk bouwjaar is dit blok?
Is uit ‘98, maar volgens mij hebben alle Florida’s en Nevadas daar een ingegoten gat van 6,5 mm.
Gaat direct een tap M8 in. Lijkt niet veel, maar genoeg om het blok veel stijver in het frame te houden.

Effe wat ploaties van mijn kleintje....
Bekijk media item 1361094V50 Monza.. met fabrieks racekit... 80mm zuigers..

en met wat aanpassingen aan het experimenteren met een hydrailische koppeling
Bekijk media item 1361093
Het voordeksel van een 1982 V50 is dus inderdaad anders
Bekijk media item 1361092Gat of zelfs een gietdeel waar een gat in zou passen ontbreekt volledig...

verder is de verbinding tussen bovenframe en onderbuis massief ipv gevouwen pijp
Bekijk media item 1361091
En ik heb de.onderbuis minder radicaal aangepakt
Bekijk media item 1361090
Verder ga ik het topic van Texoot niet vervuilen... deze V50 krijgt vanzelf wel een keer een eigen topic als ik met de T5 van tante Till klaar ben

Effe wat ploaties van mijn kleintje....
Bekijk media item 1361094V50 Monza.. met fabrieks racekit... 80mm zuigers..

en met wat aanpassingen aan het experimenteren met een hydrailische koppeling
Bekijk media item 1361093
Het voordeksel van een 1982 V50 is dus inderdaad anders
Bekijk media item 1361092Gat of zelfs een gietdeel waar een gat in zou passen ontbreekt volledig...

verder is de verbinding tussen bovenframe en onderbuis massief ipv gevouwen pijp
Bekijk media item 1361091
En ik heb de.onderbuis minder radicaal aangepakt
Bekijk media item 1361090
Verder ga ik het topic van Texoot niet vervuilen... deze V50 krijgt vanzelf wel een keer een eigen topic als ik met de T5 van tante Till klaar ben
Leipe shit man,die hydraulisch bediende koppeling.Heb er ook wel eens aan gedacht,maar vind de koppeling niet zo zwaar gaan.
Mijn Duc met hydraulische bediening gaat zwaarder.
Is dat blok van jou helemaal geglaspareld?
Ik heb een paar jaar geleden een V50 als gestrand project gekregen en daar ff mee gereden,maar ik vond het blok iets te tam.Heb er toen een V65 blok aan geknoopt.
Maar dit van jou zal wel iets vlotter gaan denk ik.Ben benieuwd naar je topic straks...

Yep is destijds volledig geglaspareld.. topic komt vanzelf ooit...
Zal inderdaad fel gebakkie zijn.. originele 56mm slag maar 80mm zuiger is redelijk overvierkant en komt op als ik het nog goed weet ca 560cc

Tam is een Monza blok niet, erg fel en wil heel graag in de toeren klimmen...

De originele V65 Lario heeft zelfs minder vermogen als de Monza door het slechte ontwerp van de gasstromen in de kleine 4 kleps koppen...

Ik volg je bouwsels met belangstelling maar zal zelf voorlopig focussen op de T5

Terug
Bovenaan Onderaan