Moto Guzzi v85 TT 2019 hoog olieverbruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

hejo48

MF'er
Donateur
21 mei 2008
67
22
Ruinerwold
hoi allemaal
heb zins 28-04-2023 deze moto guzzi aan geschaft,heb er 1200 km mee gereden,kwam er achter dat de olie bijna op was heb dealer gebelt heb nog steeds garantie,kwam ik er achter dat ze er 10w40 half synth in gegooit hebben,doen we altijd bij elke motor!,ik vond dat vreemd de fabriek zegt de v85 moet 10w60 in,vorige eigenaar gooide er ook 10w60 in,mijn dealer dus niet.hun deden dat omdat ze het in bulk inkopen,maar omdat ik er op stond heb ik er 10w60 ingekregen heb ze erin laten gooien,en vandaag 140 km gereden, nu staat pijl al weer op de helft van de streepjes,hun hadden hem tot bovenste streepje gevult,herkent iemand dit die met de zelfde motor rijd?

Mvg Henk
 
Wel weer een Guzzi? Misschien dan voor eerlijk en goed onderhoud naar Roberto motoren. Je weet niet wat je meemaakt als je daar eenmaal bent geweest.
Ja zeker deze id van bj 2022, en heb gelijk gezegt dat ik de olie er in wil wat de fabriek voor schrijft,snap allern niet dat hun maar 3 masnden garsntie geven meeste motorzakrn zitten op een jaar
 
Ja zeker deze id van bj 2022, en heb gelijk gezegt dat ik de olie er in wil wat de fabriek voor schrijft,snap allern niet dat hun maar 3 masnden garsntie geven meeste motorzakrn zitten op een jaar
Waar heb je de motor dan gekocht? 3 maanden klinkt niet vreemd. 1 jaar heb ik alleen bij nieuw meegemaakt.
Kocht mijn motor bij Barbier in Havelte, ook 3 maanden garantie. Nu na 25k nog steeds probleemloos. Onderhoud laat ik doen zoals eerder vermeld bij Roberto motoren. De motor van mijn vrouw is ook daar in onderhoud.
 
Waar heb je de motor dan gekocht? 3 maanden klinkt niet vreemd. 1 jaar heb ik alleen bij nieuw meegemaakt.
Kocht mijn motor bij Barbier in Havelte, ook 3 maanden garantie. Nu na 25k nog steeds probleemloos. Onderhoud laat ik doen zoals eerder vermeld bij Roberto motoren. De motor van mijn vrouw is ook daar in onderhoud.
De wettelijke garantie is een jaar,en meeste motor zaken hanteren dat ook wel,per 1 jullie 2022 is dat een jaar geworden om de koper te beschermen,maar ze hooen dat je je houd aan die 3 maanden, maar je hebt recht op meer hoor,en barbier ben ik ook wrl geweest zit vlak bij mij
 
Nee, ik wel :)

Anders blijft het eindeloos speculeren waarom de inmiddels ingeruilde motor olie verbruikt, ik zal jouw antwoord even highlighten voor toekomstige lezers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan