• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

motoconfort G45S

robster 550

Die hard MF'er
Lid geworden
24 jan 2011
Waarderingsscore
0
ergens in een klein schuurtje weet ik deze schoonheid staan, ze heeft heeeel veel liefde nodig maar voor de vraagprijs kan ik het me niet laten.
enige probleem... geen papieren meer te vinden....
iemand enig idee of hier nog duplicaten voor te krijgen zijn? ik dacht dat motoconfort eigenlijk motobecane was maar weet het niet zeker
en wat met de onbrekende onderdelen?? mss iemand een nuttig draadje?
(foto is bruikleen)
full

kickje voor dit stukje industrieél en transporteel erfgoed.

Volgens de "groene" moet het direct de schroot in = milieu piraat........

In mijn ogen een kans om weer een stuk historie te redden.

Marc

Volgens de "groene" moet het direct de schroot in = milieu piraat........

In mijn ogen een kans om weer een stuk historie te redden.

Marc

Absoluut niet, wat ik van die groene begrijp is dat ze voor duurzaamheid zijn.
Opknappen dat ding dus. en dan :]

Laatst bewerkt:
Leuk ding! Kan heeel mooi worden: Dode link

Maar om een nieuw kenteken te krijgen moet je toch wat meer info geven. Is alleen het papieren kenteken kwijt of de plaat? Beide? Staat de motor nog op de verkoper zijn naam geregistreerd?

In dat laatste geval is het eenvoudig, de verkoper logt in bij de RDW en vraagt een nieuw kenteken aan, dat sturen ze op en daarmee kun je een nieuwe plaat laten maken.

Als hij nooit een Nederlands kenteken heeft gehad wordt het al iets lastiger. Er staan veel verschillende verhalen op internet maar ik zou even persoonlijk contact opnemen met de RDW en daarin duidelijk je verhaal doen. Uit eigen ervaring weet ik dat die gasten vaak best behulpzaam zijn. Zeker voor een overheidsinstantie ;)

Oh en Motoconfort is inderdaad van Motobecane. Het was een merk in een merk, beetje zoals Toyota-Lexus.

Laatst bewerkt:
Klopt ik heb een Motoconfort 3 cilinder gehad maar die werd ook als Motobecane verkocht.

Laatst bewerkt:
Zien jullie dat het ding al heuse achtervering heeft!?

de eigenaar is overleden en de zoon heeft nog is gezocht maar niks van papieren meer te vinden van deze moto, hij zou misschien ook ooit is van frankrijk meegebracht zijn dus ga ik passen, ik denk niet dat het papierwerk in orde te krijgen is.
iets moois om in een vitrine te zetten misschien maar legaal gaat deze schoonheid niet meer op de openbare weg geraken vrees ik

je gaat de moed om er kenteken bij te krijgen toch niet na 1 week al opgeven? zo ja kun je hem beter wegdoen aan iemand die er wel wat meer energie in steekt, want er bestaat ook nog iets van 'n ZZ kenteken, want hij hoort te rijden en niet vergeten te worden

je gaat de moed om er kenteken bij te krijgen toch niet na 1 week al opgeven? zo ja kun je hem beter wegdoen aan iemand die er wel wat meer energie in steekt, want er bestaat ook nog iets van 'n ZZ kenteken, want hij hoort te rijden en niet vergeten te worden
:^
Ik weet zeker dat het mogelijk is om hem op kenteken te krijgen. Maar dan moet je niet hier zijn. Dan moet je bij de RDW en de VEHAC gaan informeren.
Je zult wel op de een of andere manier aan moeten tonen dat je het ding gekocht hebt. Met de verkoper moet je dus even een contractje opstellen. Eerstgenoemden kunnen je wel vertellen wat daar in moet staan.

zolang er een framenummer in zit en daarmee aan kan tonen dat ie van europese kom af is,
is een kenteken verkrijgen voor deesch historische motorfietsch niet erg moeilijk..

de eigenaar is overleden en de zoon heeft nog is gezocht maar niks van papieren meer te vinden van deze moto, hij zou misschien ook ooit is van frankrijk meegebracht zijn dus ga ik passen, ik denk niet dat het papierwerk in orde te krijgen is.
iets moois om in een vitrine te zetten misschien maar legaal gaat deze schoonheid niet meer op de openbare weg geraken vrees ik

Mijn Honda CB77 heb ik ook gekocht zonder papieren, was echt geen enkel probleem om hem weer op kenteken te zetten.

Dus hup, lekker opknappen dat ding, en dan naar de RDW brengen voor keuring.

Als je geen tijd hebt om hem te laten keuren zijn er ook bedrijfjes die dat voor je doen, die kunnen je motor direct beoordelen of hij e.v.t. wel door de keuring komt.
En ze hebben de contacten bij de RDW....

Ik heb mijn CB77 toen laten keuren via Coos Matser, die man importeerd ook heel veel oude Honda's (meest brommertjes) en moet ze dan ook hier laten keuren.
Volgens mij stond die van mij toen voor 120euro op kenteken, en niks geen gezeur eromheen.
Vond het helemaal super :)

Gewoon opknappen man, dat kenteken komt heus wel goed ;)

misschien beter bijgezegd dat ik een bel ben, dus de RDW procedure gaat niet lukken voor mij, nog wat rondvraag gedaan en er is wel een mogelijkheid om hem terug op de baan te krijgen maar gezien de verkoper moeite heeft om er afscheid van te nemen (emotionele waarde... blijkt van zijn overgrootvader geweest te zijn...) en ik intussen een leuke BMW R50/5 tegenkwam is er geen interesse meer van mijn kant.

toch bedankt voor de reacties!

gr

Terug
Bovenaan Onderaan