MotoGP Brno

Murvie

MF veteraan
16 feb 2005
2.955
8
Ik ben dit jaar van plan om op vakantie te gaan naar Tsjechië, en aan het eind vd vakantie de GP van BRNO mee te pakken.

Zijn er hier mensen al eerder geweest, dit tips hebben kwa plek langs de baan, campings in de buurt etc?
 
Ben er inmiddels wel een keer of zes geweest. Campings zijn er rond het circuit genoeg. Eén van de grootste is camp start wat je vanaf de snelweg praag-brno bij de afslag brno tegen de heuvel links van de weg ziet liggen.

Genoeg te doen daar alleen wel wasknijpers meenemen voor op je neus voor het geval je naar het 'schijthuis' moet (toilet durf ik dat hok niet te noemen). Een stukje van het circuit af zijn ook genoeg reguliere campings die vaak goedkoper en zeker beter verzorgd zijn. Vanaf vrijwel alle campings direct rond het circuit is het nog een redelijk eind lopen ( en ook nog bergop) naar het circuit.

Qua plaats zou ik kiezen voor natuurtribune C. Is, voor mij in elk geval, één van de mooiste gedeeltes van het circuit.
 
Laatst bewerkt:
Thnx, dat is nuttige info.
Je moet dus altijd een heel stuk lopen naar het circuit? Er zijn geen lijnbussen oid?
 
Ben er inmiddels wel een keer of zes geweest. Campings zijn er rond het circuit genoeg. Eén van de grootste is camp start wat je vanaf de snelweg praag-brno bij de afslag brno tegen de heuvel links van de weg ziet liggen.

Genoeg te doen daar alleen wel wasknijpers meenemen voor op je neus voor het geval je naar het 'schijthuis' moet (toilet durf ik dat hok niet te noemen). Een stukje van het circuit af zijn ook genoeg reguliere campings die vaak goedkoper en zeker beter verzorgd zijn. Vanaf vrijwel alle campings direct rond het circuit is het nog een redelijk eind lopen ( en ook nog bergop) naar het circuit.

Qua plaats zou ik kiezen voor natuurtribune C. Is, voor mij in elk geval, één van de mooiste gedeeltes van het circuit.
Ja idd wat een zooi, die plee's op de camping. Nou ja soort 3e wereld dixi's :P
 
De Gp van Brno gaat wellicht niet door. De 29ste juni wordt definitief een besluit genomen. Ik ben vorig jaar geweest, en wil dit jaar weer gaan. Ik had een general admission ticket, en daarmee zijn er meerdere plekken waar je prima kunt staan. Camping weet ik niet, wij sliepen in een hostel in Brno en gingen met openbaar vervoer naar de baan. Dat was trouwens zeer goed geregeld.
 
MotoGP Brno - Camping Popůvky

Ik zit te denken om naar deze camping te gaan. Aangezien ik verder weinig campings kan vinden, schijnt er 1 echt AAN de baan te liggen, maar die is vol, en tevens alleen toegankelijk voor motoren.
 
Ik ben vorig jaar ook geweest, wat een ervaring! 1 groot feest. Vorig jaar waren er 240.000 bezoekers, ter vergelijking, TT assen is ongeveer 130.000.. Daar moet je echt een keer geweest zijn!

Ik heb met mijn tentje op de camping gestaan bij afslag BRNO, compleet gekkenhuis daar. Alleen maar burnouts, vuurwerk, muziek, bier en motoren. Het was 10 minuten lopen naar de hoofdingang, dus ik snap niet helemaal waarom hier gezegd word dat het ver lopen is? Moet ik wel zeggen dat ik expres helemaal achteraan ben gaan staan op de camping, dan heb je nog een klein beetje rust, en scheelt ook een stukje lopen

Hier stonden wij:
(https://www.google.nl/maps/place/49...6835,677m/data=!3m2!1e3!4b1!4m2!3m1!1s0x0:0x0

Sowieso moet je staanplaatsen kopen, en dan met je eigen klapstoel op natuurtribune C gaan zitten. Dit is echt de mooiste spot, en de beste sfeer.

Als je daar toch bent, in het overdekte winkel centrum in BRNO hadden ze vorig jaar op vrijdag avond (meen ik, kon ook donderdag zijn) een show waarbij heel wat coureurs kwamen voor interviews. Ik kwam het toevallig tegen, maar was de moeite waard.
 
Mijn plan zoals het er nu voor staat om op zaterdagmorgen vroeg vanuit budapest naar het circuit te rijden. Mijn ouders komen op die dag aan op een camping op een 60 km van brno. Ik ga dan zaterdag naar de trainingen en op zondag samen met mijn vader samen naar de race.
 
Mijn plan zoals het er nu voor staat om op zaterdagmorgen vroeg vanuit budapest naar het circuit te rijden. Mijn ouders komen op die dag aan op een camping op een 60 km van brno. Ik ga dan zaterdag naar de trainingen en op zondag samen met mijn vader samen naar de race.

Mooi man ...ik kan het niet meer met hem ,...maar die man heeft mij heel europa door gesleurd
en ik hem ook veel buiten europa terug gegeven ....heerlijk. :} :}
 
Hij wilde ook heel graag brno zien een keer. Heeft in de jaren 70 alle circuits afgereisd, le mans, chimay engeland. Maar deze nog nooit. Nu komt het zo uit.

Wil volgend jaar eigelijk een weekendje bsb aan de andere kant van de plas doen.
 
Hmm nu ik de prijzen zie, kan ik beter meteen op zaterdag een weekend ticket kopen. Wat een prijzen voor de staanplaatsen zeg, en wij maar klagen over de TT. Maar goed, kan ik op zaterdag een ronde maken ( mag je trouwens op zaterdag ook op tribunes komen? Of is dat echt strikt gescheiden?)

Eerst maar eens budapest bekijken!
 
MotoGP Brno - Camping Popůvky

Ik zit te denken om naar deze camping te gaan. Aangezien ik verder weinig campings kan vinden, schijnt er 1 echt AAN de baan te liggen, maar die is vol, en tevens alleen toegankelijk voor motoren.
Klopt, er is 1 camping op het talud alleen voor motoren direct aan de baan, maar die is zo vol aangezien er maar 200 plaatsen beschikbaar zijn oid.

Wij hebben vorig jaar op camping Tranzit, direct naast de snelweg gestaan. Naast Dixi's hebben ze ook gewoon toiletunits en units met douches, dus valt allemaal wel mee.

Op de camping en aan de baan halve liters bier voor €2,25 mega lekkere hamburgers voor €3,- en spiezen met een halve kilo vlees eraan voor €4,- 😋

Wij waren voor de kaart, camping, diesel, boodschappen, bier en een t-shirt nog geen €250,-p/p kwijt voor een onvergetelijk weekend van donderdag tot maandag 👍🏻
 
Heerlijk circuit om te bezoeken! Echt prachtige omgeving en als je hier en daar je best doet om door een stukje bos te wandelen kan je ook echt super dicht bij de baan staan. De mooiste plekken zijn op de staanplaatsen/heuvels bij bochten 7/8/9.

Geniet er van!
 
Terug
Bovenaan Onderaan