MotoGP clash der titanen, het epische einde

Wie wordt er kampioen

  • Lorenzo

    Stemmen: 74 46,3%
  • Rossi

    Stemmen: 86 53,8%

  • Totaal aantal stemmers
    160
Je hebt het over een eerlijke strijd,dat is het niet meer.

idd als je niet voldoende gas geeft kan je het schudden. :Z

dan had hij beter moeten nadenken. maar Rossi pakt sowieso de eerst tig man voor de eerste bocht omdat die yamaha zo snel is.
 
Was er eigenlijk ook discussie over de felheid van Iannone in de vorige race (PI)? Voor mijn gevoel ging hij er toen harder in dan MM, die wel redelijk clean inhaalde vorige week.
 
En het was een hard gevecht, maar tot aan dat moment wel een eerlijk gevecht...

Zo heel eerlijk was dat gevecht niet. Mark Marquez had niets te verliezen en nam alle risico's. Rossi kon en wilde het duel eigenlijk niet aan kon dus ook niet alle risico's nemen, bij een dergelijke strijd op haren en snaren is er altijd een risico dat één onderuit gaat. Even daarvoor was Rossi 'm ook al bijna kwijt.

In de persconferentie probeerde Rossi Marquez voor 't blok te zetten en juist precies dat niet te doen. Marquez is dan wel een van het type 'dat zullen we dan nog wel eens zien'.

In de vertraagde beelden zie je, voordat Rossi's knie naar buiten gaat Marquez duidelijk insturen, ik verdenk 'm er van dat ie Rossi er vanaf wilde kegelen, payback voor Argentinië.
 
Zo heel eerlijk was dat gevecht niet. Mark Marquez had niets te verliezen en nam alle risico's. Rossi kon en wilde het duel eigenlijk niet aan kon dus ook niet alle risico's nemen, bij een dergelijke strijd op haren en snaren is er altijd een risico dat één onderuit gaat. Even daarvoor was Rossi 'm ook al bijna kwijt.

In de persconferentie probeerde Rossi Marquez voor 't blok te zetten en juist precies dat niet te doen. Marquez is dan wel een van het type 'dat zullen we dan nog wel eens zien'.

In de vertraagde beelden zie je, voordat Rossi's knie naar buiten gaat Marquez duidelijk insturen, ik verdenk 'm er van dat ie Rossi er vanaf wilde kegelen, payback voor Argentinië.


hahahaha dat is het lachwekkendste dat ik tot hiertoe al gelezen heb van een Rossi fan, over gebrainwasht gesproken hahaha man man man rijp voor de psycholoog ;)
 
Laatst bewerkt:
Zo heel eerlijk was dat gevecht niet. Mark Marquez had niets te verliezen en nam alle risico's. Rossi kon en wilde het duel eigenlijk niet aan kon dus ook niet alle risico's nemen, bij een dergelijke strijd op haren en snaren is er altijd een risico dat één onderuit gaat. Even daarvoor was Rossi 'm ook al bijna kwijt.

In de persconferentie probeerde Rossi Marquez voor 't blok te zetten en juist precies dat niet te doen. Marquez is dan wel een van het type 'dat zullen we dan nog wel eens zien'.

In de vertraagde beelden zie je, voordat Rossi's knie naar buiten gaat Marquez duidelijk insturen, ik verdenk 'm er van dat ie Rossi er vanaf wilde kegelen, payback voor Argentinië.

Natuurlijk stuurt ie in. Hij wil op de baan blijven. Waar wou je dan heen, grindbak omdat iemand anders je intens wijd rijdt?

Instuuractie van MM is compleet redelijk en begrijpelijk.
 
hahahaha dat is het lachwekkendste dat ik tot hiertoe al gelezen heb van een Rossi fan, over gebrainwasht gesproken hahaha man man man rijp voor de psycholoog ;)

Dat valt voor jouw reacties anders ook wel te zeggen, niet lullig bedoeld maar je lijkt wel geobsedeerd door het afzeiken van 'fanboys'... komt net zo treurig over kan ik je melden ;)
 
Je ziet duidelijk dat Marquez bewust versnelt en op Rossi instuurt...hij had ook kunnen vertragen, dan was er niets gebeurt.

Marquez probeert Rossi te duwen en dat pakt verkeerd voor 'm uit...en achteraf tracht hij het te oen voorkomen alsof het andersom was.
 
Ik kan me niet voorstellen dat Iannone in dienst van Rossi zal gaan rijden. Zeker niet in de race, en zeker niet door iemand eraf te rijden met mogelijk letsel tot gevolg. Misschien dat Iannone Lorenzo wat ophoudt in de trainingen zodat Lorenzo een lagere startplaats heeft, maar in de race zelf kan ik me dat echt niet voorstellen. Race control zal ook zeker iedere seconde van het Valencia weekend aandachtig bekijken en analyseren.

En mocht dat wel gebeuren: dan is dat een nog grotere blamage voor de sport. Ik lees hier en elders verhalen van Spanje tegen Italië, maar dat moet je toch anders zien: het is voornamelijk Rossi tegen Marquez en Lorenzo die dit uitmelkt. Ik denk echt dat de overige coureurs hier voornamelijk van balen en wel verstandiger zullen zijn. Ik betwijfel of Pedrosa, Bautista, Barbera of één der Espargaro's in dienst van Lorenzo zullen rijden. Net zomin denk ik dat een Dovizioso, Petrucci of misschien zelfs een heethoofd als Crutchlow zich beschikbaar zal stellen voor Rossi (of Marquez)...

Met name omdat dit soort gezeik afleidt van waar het om gaat: mooie races, prachtige overwinningen. Wie had aandacht voor de overwinning van Pedrosa? En dat zou nu net wel moeten. Rossi heeft maar één taak en dat is om aan het eind van de race één punt meer over te houden dan Lorenzo in het kampioenschap. De andere coureurs zullen 'gewoon' hun race rijden.
Zoals ik eerder al aangaf, kan ik mij niet voorstellen dat coureurs aan de kant zullen gaan voor Rossi of zich voor deze of gene laten mobiliseren. Dit is bijvoorbeeld wat Anthony West schreef op zijn Facebookpagina:

To all the people who keep asking me and other riders to "let" Rossi pass us off the start.... No I'm not going to let any rider pass me I don't care if it's Rossi or not. I give up my life to be on that starting grid. I don't see my family or friends. 10 month of the year. For the last 16 years! I live Alone in Europe with no girlfriend or friend just so I can race in MotoGP. Rossi takes millions to ride and I'm riding for €0 to makes these 3 races.
I'm broke and just trying to survive to make it to each race. And you want me to just pull over and not race? No way! Never will I do it after I give my life to be here!

En hij heeft volkomen gelijk. Racen zul je voor je tiende titel, vechtend om elke centimeter.
 
hahahaha dat is het lachwekkendste dat ik tot hiertoe al gelezen heb van een Rossi fan, over gebrainwasht gesproken hahaha man man man rijp voor de psycholoog ;)

Jij hebt zeker niet helemaal begrepen wat Emilio Alzamora zei tegen Rossi. De obsessie van MM naar Rossi had alles te maken met Argentinie, en Assen. :W
 
Dat valt voor jouw reacties anders ook wel te zeggen, niet lullig bedoeld maar je lijkt wel geobsedeerd door het afzeiken van 'fanboys'... komt net zo treurig over kan ik je melden ;)

met dat verschil dat ik tussendoor ook nog een nuttige bijdrage heb, wat niet kan gezegd worden van de meeste Rossi fans :9
 
Stond volgens mij in een bericht op racesport.

klop maar dat bericht heeft Rossi de wereld ingestuurd, ik heb van Alzamora nog niets gehoord of gelezen, en dat gaat er hoogstwaarschijnlijk niet komen ook niet.
diegenen die dit geloven zijn echt wel naief..
 
klop maar dat bericht heeft Rossi de wereld ingestuurd, ik heb van Alzamora nog niets gehoord of gelezen, en dat gaat er hoogstwaarschijnlijk niet komen ook niet.
diegenen die dit geloven zijn echt wel naief..

En jij denkt dat iemand als Alzamora, niet zou reageren als het niet waar zou zijn? Die wil nog een lange carriere in de motorsport, en heeft met Rossi weinig tot niets te maken. Maar dat "gerucht" sterkt het verhaal van zijn rijder niet echt. Dus hij heeft er alle belang bij om het te ontkrachten. :+
 
En hij heeft volkomen gelijk. Racen zul je voor je tiende titel, vechtend om elke centimeter.

Idd, dus Rossi als je toevallig meeleest nu stoppen met dat gejank (en geschop) en gewoon gaan racen! :+
 
Laatst bewerkt:
En jij denkt dat iemand als Alzamora, niet zou reageren als het niet waar zou zijn? Die wil nog een lange carriere in de motorsport, en heeft met Rossi weinig tot niets te maken. Maar dat "gerucht" sterkt het verhaal van zijn rijder niet echt. Dus hij heeft er alle belang bij om het te ontkrachten. :+

IDD, wat zou ie daar aan hebben, wordt het een welles nietes spelletje tussen Rossi en Alzamora, en wie gaat daar het minst bij gebaat zijn denk je ;)
 
"Rossi and Márquez share the same ambition, ruthlessness, and blind hatred of their rivals as every other elite athlete on the planet. If they did not have that hunger, they would not go to the lengths they do to achieve success. They give up everything – friends, lovers, family, time, starving themselves to lose weight, training themselves to exhaustion – just for the sake of a shiny piece of metal with their name on, and the satisfaction that they triumphed over others."

Effe een stukje geqoute van David Emmett, prachtig artikel geschreven en er volledig mee eens.

En de mensen die een geel bord voor hun plaat hebben .. :W
 
IDD, wat zou ie daar aan hebben, wordt het een welles nietes spelletje tussen Rossi en Alzamora, en wie gaat daar het minst bij gebaat zijn denk je ;)

Iemand als Alzamora heeft mogelijkheden zat om te laten weten dat het niet waar is wat Rossi van hem citeerde. Alzamora kan kiezen waar hij zijn verhaal wil doen, maar helemaal niets. Hij zal zijn verhaal kunnen doen als hij dat nodig zou vinden om iets toe te lichten. Maar er valt niets toe te lichten. Een trotse spanjaard laat zoiets echt niet over zn kant gaan, als hij dat niet gezegd zou hebben. Zo simpel is het.
 
Iemand als Alzamora heeft mogelijkheden zat om te laten weten dat het niet waar is wat Rossi van hem citeerde. Alzamora kan kiezen waar hij zijn verhaal wil doen, maar helemaal niets. Hij zal zijn verhaal kunnen doen als hij dat nodig zou vinden om iets toe te lichten. Maar er valt niets toe te lichten. Een trotse spanjaard laat zoiets echt niet over zn kant gaan, als hij dat niet gezegd zou hebben. Zo simpel is het.

als het zo simpel was zou Rossi het niet gezegd hebben denk ik ;)
het probleem is dat je niet verder kunt zien dan hetgeen Rossi zegt, en alles voor waarheid aanneemt hetgeen Rossi zegt.
voor mij is het duidelijk dat Rossi in de pot wil roeren van het honda (Marquez) kamp als er dan geen reactie komt van daaruit houd het onmiddellijk op.
voor mij einde discussie.
 
Iemand als Alzamora heeft mogelijkheden zat om te laten weten dat het niet waar is wat Rossi van hem citeerde. Alzamora kan kiezen waar hij zijn verhaal wil doen, maar helemaal niets. Hij zal zijn verhaal kunnen doen als hij dat nodig zou vinden om iets toe te lichten. Maar er valt niets toe te lichten. Een trotse spanjaard laat zoiets echt niet over zn kant gaan, als hij dat niet gezegd zou hebben. Zo simpel is het.

In dit geval zeg je meer door niets te zeggen,wat verwacht je dan;
Welwaar Emilio,oooooh nietes,welles,nietes.etc. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan