MotoGP: seizoensopener Qatar

Wie gaat er winnen?

  • Ducati

    Stemmen: 7 11,3%
  • Yamaha

    Stemmen: 45 72,6%
  • Honda

    Stemmen: 8 12,9%
  • Suzuki

    Stemmen: 2 3,2%
  • Anders?

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    62
:^
Dat is er maar een paar gegeven
Gisteren was de herhaling bij Eurosport.
Opvallend hoe lang ze in de 1.56 bleven aan het begin van de wedstrijd.
Wel knap om niet te vallen de eerste paar ronden terwijl normaal de pikstart je grote wapen is. :]

En wellicht hadden we daardoor een mooi treintje..
Dat moet toch kansen geven op mooie wedstrijden dit jaar.
Als het hierdoor een beetje bij elkaar blijft. ;)
 
Laatst bewerkt:
is er iemand die kan vertellen dat je na het vallen van de vlag als iedereen aan zijn uitloopronde bezig is nog op volle snelheid door mag rijden terwijl er coureurs zijn die op de baan stoppen om proefstarts te maken.
ik hoor er niks meer over en kan mij niet voorstellen dat dit zeker met het oog op de veiligheid is toegestaan.
er moet toch iets staan in het regelement,maar ik heb er niks over kunnen vinden.
wie het weet mag het zeggen!!!!!!!!!!

Je zoekt een manier om het aan te vechten begrijp ik? _O-

Nog niet iedereen was met zijn uitloopronde bezig. Sterker nog, er was nog niemand met zijn uitloopronde bezig. Marquez was de eerste die na de vlag over de streep kwam en voor hem waren dus ook geen mensen met proefstarts bezig.
De enige mensen die voor hem reden, waren ook met een snelle ronde bezig.

Ben wel benieuwd wat hierover in de reglementen staat. Dat weer wel :Y
 
Marquez werd al gestraft tijdens zijn proefstart :Y

Maar in een tijd waar je strafpunten krijgt (en soms dus ook niet (lorenzo)) voor langzaam rijden op de baan (bo&brad).. zou volgas doorkarren na de finish vlag ook wel beboet mogen worden ja :Y
 
het gaat er mij niet om of er iemand voor hem zat maar of dit ongestraft mag.

Je zoekt een manier om het aan te vechten begrijp ik? _O-

Nog niet iedereen was met zijn uitloopronde bezig. Sterker nog, er was nog niemand met zijn uitloopronde bezig. Marquez was de eerste die na de vlag over de streep kwam en voor hem waren dus ook geen mensen met proefstarts bezig.
De enige mensen die voor hem reden, waren ook met een snelle ronde bezig.

Ben wel benieuwd wat hierover in de reglementen staat. Dat weer wel :Y
 
het gaat er mij niet om of er iemand voor hem zat maar of dit ongestraft mag.

Blijkbaar wel. Hij gaf zelf aan dat hij niet zeker wist of hij net wel of net niet voor de vlag was en daarom nog een rondje aanzette.

Dat er in dit geval geen andere rijders in gevaar werden gebracht, omdat er verder nog niemand was afgevlagd zal ongetwijfeld mee hebben gespeeld.
Anders had ik zeker verwacht dat er over gesproken zou worden. En mogelijk een aanscherping van de regels, of een waarschuwing of wellicht zelfs een penalty.
 
Ik kan me nog een situatie herinneren met ik geloof Wilairot en Marc Marquez, ook in een uitloop ronde. Ik wil niet stoken ofzo..... :+
 
zou allemaal kunnen,maar om een voorbeeld te geven ik kan door het rode licht rijden en later aangeven bij justitie dat ik niet zeker wist of het rood was en dat er geen gevaar was omdat er geen verkeer was op dat moment,ik weet zeker dat je er niet mee wegkomt je had n.l. beter op moeten letten. :}

Blijkbaar wel. Hij gaf zelf aan dat hij niet zeker wist of hij net wel of net niet voor de vlag was en daarom nog een rondje aanzette.

Dat er in dit geval geen andere rijders in gevaar werden gebracht, omdat er verder nog niemand was afgevlagd zal ongetwijfeld mee hebben gespeeld.
Anders had ik zeker verwacht dat er over gesproken zou worden. En mogelijk een aanscherping van de regels, of een waarschuwing of wellicht zelfs een penalty.
 
Gelukkig kan dat bij Marquez geen kwaad. Het is niet alsof iemand dat ooit eerder heeft gedaan, met een megacrash tot gevolg, waarbij een onschuldige vol van achteren werd aangereden en de schuldige bijna zijn helm aan de wilgen mocht hangen door een loslatend hoornvlies.

Oh wacht....
 
zou allemaal kunnen,maar om een voorbeeld te geven ik kan door het rode licht rijden en later aangeven bij justitie dat ik niet zeker wist of het rood was en dat er geen gevaar was omdat er geen verkeer was op dat moment,ik weet zeker dat je er niet mee wegkomt je had n.l. beter op moeten letten. :}

Als het zo eenvoudig en zwart/wit was, dan was er vast al iets over gezegd. Ik heb zelfs nog niets van andere teams gelezen die er iets over te piepen hadden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan