MotoGP van Jerez (Spanje)

Wie wint de MotoGP van Jerez

  • Valentino Rossi

    Stemmen: 26 39,4%
  • Casey Stoner

    Stemmen: 14 21,2%
  • Jorge Lorenzo

    Stemmen: 7 10,6%
  • Dani Pedrosa

    Stemmen: 9 13,6%
  • Nicky Hayden

    Stemmen: 3 4,5%
  • Marco Melandri

    Stemmen: 3 4,5%
  • James Toseland

    Stemmen: 2 3,0%
  • Colin Edwards

    Stemmen: 0 0,0%
  • John Hopkins

    Stemmen: 1 1,5%
  • Loris Capirossi

    Stemmen: 1 1,5%

  • Totaal aantal stemmers
    66
Ik vond het een geweldig weekend, zeker de 250 was errug spannend! Een paar rondjes voor het einde dat bautista onbedoeld een flinker wheelie trok waardoor simoncelli ervoor kwam. Zaten echt wel gave momenten in, wel jammer van de crash, maar de omhelsing was wel mooi om te zien. Ze konden er beiden weinig aan doen.

De spanning was wel een beetje uit de motogp, maar ik had eigenlijk wel verwacht dat lorenzo iets harder zou pushen op het eind.
Zoals in 2005 met pedrosa en rossi in brno, waar capirossi al zo lang voorop reed. Dat had ik wel willen zien! Mwah, misschien later in het seizoen.

Hebben jullie dat momentje van lorenzo nog gezien een beetje in de eerste helft van de wedstrijd. Het leek net of ie op een stijgerend paard zat! Ik lach helemaal dubbel _O- .
 
Hebben jullie dat momentje van lorenzo nog gezien een beetje in de eerste helft van de wedstrijd. Het leek net of ie op een stijgerend paard zat! Ik lach helemaal dubbel _O- .

Volgens mij had Lorenzo een beetje gripproblemen :X Als ie de trainingstijden had gereden had ie bij of voor Pedrosa gebleven. Mooie wedstrijden stuk voor stuk :}
 
Rossi zijn 100ste podium :} Hij was er zo blij mee als een klein kind :+

Maar ik moest wel lachen om zijn persconferentie, ze keken me met groten ogen aan wat ben je aan het doen :?
Ik moest nog een rondje _O-


250cc was echt werelds :)

Team van de Graaf is ook lekker bezig in de 125cc!


Ik heb genoten gisteren al mocht Pedrobot wel iets langzamer voor de spanning :P
 
I know, maar als je de trainingen hebt gezien snap je mijn punt ;) Een podium is trouwens ook goed, maar ik snap zijn frustratie wel......waarom lukte het in de wedstrijd niet bij hem?
ik heb de trainingen gezien, en niet voor het eerst dus ik weet dat trainingen en races 2 volkomen verschillende zaken zijn.
 
ik heb de trainingen gezien, en niet voor het eerst dus ik weet dat trainingen en races 2 volkomen verschillende zaken zijn.

Haha....dit is wat mij betreft geen wedstrijd wie er gelijk heeft hoor. Ik snap wat je bedoelt, maar in dit geval was het erg frustrerend voor Lorenzo. In de training ( wat dus iets anders is dan de race ;) ) kon echt niemand aan zijn ritme tippen. Ik vond het niet erg want ben geen Lorenzo fan, maar ik snap zijn gezichtsuitdrukking na de wedstrijd wel.
 
1. Jorge Lorenzo (SPA) Fiat Yamaha Team1'38.679
2. Valentino Rossi (ITA) Fiat Yamaha Team1'39.117
3. Casey Stoner (AUS) Ducati Marlboro1'39.218
4. Randy De Puniet (FRA) LCR Honda MotoGP1'39.484
5. John Hopkins (USA) Kawasaki Racing1'39.569
6. Loris Capirossi (ITA) Rizla Suzuki MotoGP1'39.747
7. Shinya Nakano (JPN) San Carlo Honda Gresini1'40.034
8. Dani Pedrosa (SPA) Repsol Honda1'40.116
9. Nicky Hayden (USA) Repsol Honda1'40.389
10. Andrea Dovizioso (ITA) JiR Team Scot MotoGP1'40.394
11. Chris Vermeulen (AUS) Rizla Suzuki1'40.534
12. Alex De Angelis (RSM) San Carlo Honda Gresini1'41.308
13. Marco Melandri (ITA) Ducati Marlboro1'41.396
14. Anthony West (AUS) Kawasaki Racing1'42.132
15. Toni Elias (SPA) Alice Team1'42.240
16. Olivier Jacque (FRA) Kawasaki Racing1'42.562
17. Sylvain Guintoli (FRA) Alice Team1'42.624

Jerez Lap Record - D. Pedrosa (Honda) 2008, 1'40.116
Jerez Best Lap - J. Lorenzo (Yamaha) 2008, 1'38.189
 
Rossi zijn 100ste podium :} Hij was er zo blij mee als een klein kind :+

Maar ik moest wel lachen om zijn persconferentie, ze keken me met groten ogen aan wat ben je aan het doen :?
Ik moest nog een rondje _O-



250cc was echt werelds :)

Team van de Graaf is ook lekker bezig in de 125cc!


Ik heb genoten gisteren al mocht Pedrobot wel iets langzamer voor de spanning :P

Erg grappig moment idd.

Heerlijk dat Rossi nog steeds zo kan genieten van racen!
 
Laatst bewerkt:
Denk dat ze bij Kawasaki ook nog wel ff achter de oren krabben met die Ducati replica.
Zeer moeilijk te controleren met zo'n screamer maar Hopkins krijgt hem wel klein als er iemand is die het kan is hij de gewezen persoon denk dat we in Portugal Hopkins in de aanval zien (voorin het veld dan he) :)

Mijn kijk op afgelopen race zeg ik,

Pedrosa laat zien wat voor talent hij is goed testen in de training en racen in de wedstrijd.
Valt me op dat hij net als vorig jaar metteen vanuit de startblokken knetterhoge rondetijden weet neer te zetten.

Rossi ja hoe graag ik hem als fan vanaf eerste minuut 125cc ook op de hoogste trede zie meer zat er gewoon niet in positief is dat hij de snelste yamaha en BS rijder was.Hij heeft pech dat hij de BS/yamaha combo nog moet leren af te stellen.

Lorenzo voor mijn gevoel was er echt iets niet in orde tijdens de wedstrijd met zn M1 en had er iets meer in gezeten ondanks de problemen en vergeet niet dit is zijn 2e race slechts, zeer goed gepresteerd.
Wil hem nog weleens zien onder grotere druk zoals tijdens de training de boel niet op orde krijgen hij heeft nu wel het voordeel van settings van het vorige seizoen (yamaha/michelin combo) geleverd door Rossi en Edwards.

Capirossi als eerst wil ik zeggen mensen hou eens op met coureurs na een slecht resultaat of seizoen af te kraken zonder na te denken waarom dat resultaat daartoe leide, vorig jaar werd ook Capirex de grond in getrapt omdat hij niet met hetzelfde materiaal als Stoner mee kon rijden.
Als je nu kijkt naar dit seizoen kan je niet anders zeggen dat Capirex het een stuk beter deed en doet dan de nieuwe lichting Ducatisten.
Hij rijdt zelfs een stuk beter dan Vermeulen die de Suzuki beter zou moeten kennen.

Hayden zie Capirossi :)

Toseland ook mooi geraced ondanks zijn bronchitus en vergeet niet hij heeft nog nooit op Jerez geraced dit weekend was nieuw voor hem.

Dovizioso ook mooie dingen laten zien een paar foutjes maar niet zulke grote als Stoner.

Tja zijn naam is al gevallen Stoner zoals tijdens de training al te verwachten was net zoals vorig jaar dit is niet zijn circuit mede door de constructie van zijn Duc.
Ondanks zijn 3 fouten toch nog indrukwekkend hoe hij naar voren reed met zo'n ongeleid projectiel zeker als je dit afsteekt tegen de mede Ducers, ook hij word steeds afgekraakt maar ik vind het geweldig hoe hij als volleerd rodeo coureur over het asfalt knalt.

Verder lijkt het me dat de Michelin/BS behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn nu hopelijk blijft dat zo.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan