MotoGuzziNuovoFalconeMilitaire

=lvt=

MF veteraan
12 feb 2004
14.570
5
In navolging van dit topic was het vandaag zover dat ik eindelijk eens op pa's falcoontje heb mogen tuffen *D .

Wat een brutesk apparaat, back to the basics, zelfs als je een XT bent gewend, hoe barbaars een koppeling cq schakelprocedure :o double clutch bij het terugschakelen en 2 seconden wachten met opschakelen na ontkoppelen. Hoezo geen synchromesh....ik loop al een tijdje met het idee om een nf cr te bouwen later, dan hoop ik maar dat de civile wat lekkerder schakelt (acc pomp is al een pluspunt tov de militaire).

Nuja, genoeg gel*lt, ploaties!

en als KLAP op d'n vuurpijl, tjek this peeps.

full


greetz van een guzzist in de dop :)
 
Op treffens doen ze met dit model kampioentje laag stationair lopen, het kan (dus) nog langzamer :9~
 
Mijn schoonzus heeft zo'n ding in de schuur staan onder een laag stof, wel met een nederlands kenteken maar ooit uit Italie gehaald en netjes ingevoerd. Ze rijd er al een tijd niet meer op omdat het koppelen zwaar gaat (zegt ze). Mooi ding.
 
geen enkele motor heeft synchromesh :N
als hij slecht schakeld zal je dat in de koppeling moeten zoeken, die zal wel niet goed vrij komen.
moturist heeft ook zo'n dingetje, hij rijd er gewoon op zonder voorhistorische handelingen.
ik denk dat die koppeling wel hydraulisch te maken is.
da's natuurlijk niet origineel maar geeft wel meer rijplezier.
blijven prachtfietsjes, mocht ik er maar een hebben |(
 
Voor beter schakelen heb ik wel eens wat gehoord over het afdraaien van het vliegwiel. Er is een club van hier in nederland, ben je daar al geweest?

Mooie fototjes :) .
 
Klopt :)

De koppeling is niet optimaal idd, maar me pa kan er schijnbaar mee leven.
En hij is lid van mgcn, bedoel je die jkoehorst?

Een vliegwiel om af te draaien/reeds afgedraaid zou ie ook wel willen.
 
Klopt :)
Een vliegwiel om af te draaien/reeds afgedraaid zou ie ook wel willen.

Moet ie anders eens bij Spaarnestad langs gaan, die kunnen dat vast wel of weten wel een adres waar dat kan. Vraag ff naar Carl das de eigenaar en beroeps hobbyist. Of vraag naar Henk die kan je zeker verder helpen ;)
 
Klopt :)

De koppeling is niet optimaal idd, maar me pa kan er schijnbaar mee leven.
En hij is lid van mgcn, bedoel je die jkoehorst?

Een vliegwiel om af te draaien/reeds afgedraaid zou ie ook wel willen.

dan heeft hij het verhaal in de guzzi koerier ook wel gelezen.
die jongens draaiden een vliegwiel uit en maakten daar een vliegwiel in met centifugaalkoppeling.
dan konden ze vlot schakelen door het lichte vliegwiel maar bij toeren maken hadden ze toch een zwaar vliegwiel
van alleen het vliegwiel af/uit draaien gaat hij wel soepeler schakelem maar ook rukkeriger rijden en trillen.
alleen lichter maken is leuk voor op het circuit meer niet om een toerritje mee te maken.
dat vliegwiel hebben ze er niet voor de grap opgehangen.
gewoon met eerbied schakelen en het vliegwiel laten zoals het is
 
Moet ie anders eens bij Spaarnestad langs gaan, die kunnen dat vast wel of weten wel een adres waar dat kan. Vraag ff naar Carl das de eigenaar en beroeps hobbyist. Of vraag naar Henk die kan je zeker verder helpen ;)
Of bij rogier :+
Thx voor de tip!
 
dan heeft hij het verhaal in de guzzi koerier ook wel gelezen.
die jongens draaiden een vliegwiel uit en maakten daar een vliegwiel in met centifugaalkoppeling.
dan konden ze vlot schakelen door het lichte vliegwiel maar bij toeren maken hadden ze toch een zwaar vliegwiel
van alleen het vliegwiel af/uit draaien gaat hij wel soepeler schakelem maar ook rukkeriger rijden en trillen.
alleen lichter maken is leuk voor op het circuit meer niet om een toerritje mee te maken.
dat vliegwiel hebben ze er niet voor de grap opgehangen.
gewoon met eerbied schakelen en het vliegwiel laten zoals het is
Ongetwijfeld, maar heb hem er nooit over gehoord. Alleen over een simpele afgedraaide. Maar als ik je verhaaltje zo lees denk ik dat hij beter de koppelingsplaten kan checken...hij raced uiteraard niet ermee (dat komt wel als ik er ooit aan ga beginnen :P maar natuurlijk niet met deze orginele)

Toch, als ik hem met bijv. met m'n licht/snel schakelende XT vergelijk is het net een 'tractor', waar komt dat grote verschil toch vandaan. Puur door de grotere doordraaiende massa? (vliegwiel e.d.).
synchromesh :X |(
 
Laatst bewerkt:
Klopt :)

De koppeling is niet optimaal idd, maar me pa kan er schijnbaar mee leven.
En hij is lid van mgcn, bedoel je die jkoehorst?

Een vliegwiel om af te draaien/reeds afgedraaid zou ie ook wel willen.

Hoe die club heet weet ik zo niet, maar het zijn allemaal van die liggende ploffers. Ik kan het wel eens navragen als je er belang bij hebt?
 
heel leuk ding, je ziet ze een enkele keer ook wel met een spannetje eraan.
dude ik wou dat mijn schoonzus er zo 1 onder het stof had staan, dat stof zou er niet lang meer opzitten :] :]
 
Ik kwam deze op MP tegen, is in mijn ogen half af, moet meer bij de SS linksonder in de buurt komen :9

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan