Motogymkhana

ze hadden in Venray ook wel meer mogen komen kijken (en uitproberen) kom mensen!!! kom eens achter wat je nu daadwerkelijk kunt met je motor!

ik ben nu al een jaartje mee bezig en wat een vette sport! ik wil wel ooit nog valbeugels monteren, maar eerlijk gezegd heb ik na drie keer vallen (ja ik kan heel fanatiek zijn) amper schade. heb iedere keer gewoon met eigen motor naar huis gereden...

ik moet ff spammen, nog meer motogymkhana foto's

https://www.facebook.com/MaxArtStudio

venray is opzich nog niet eensch heel ver weg,
kan op zich wel een keer komen kijken en eventueel meedoen,
maar kan dit op elke motor.
want ik zie me eigen nog niet zo scherp draaien op mijn zx6r :N

of is dat gewoon een kwestie van doen???

wanneer is het in venray weer dan?
 
Op je Kawa moet het zeker lukken! Er rijden al een aantal supersports mee.
In het begin had ik ook nog clipons op m'n cbr, en het is de truc om je polsen te ontlasten, en met je benen te klemmen. Dan kun je soepeltjes met je lichaam je motor alle kanten op gooien. Zeker op straat/stad/in druk verkeer heb je daar profijt van.
 
venray is opzich nog niet eensch heel ver weg,
kan op zich wel een keer komen kijken en eventueel meedoen,
maar kan dit op elke motor.
want ik zie me eigen nog niet zo scherp draaien op mijn zx6r :N

of is dat gewoon een kwestie van doen???

wanneer is het in venray weer dan?

in venray was dit een demo dag, we oefenen wel elke maand in Krefeld net over de grens. half uurtje van Venlo af. zelf oefen ik af en toe met een vriend van mij om de skills op niveau te houden. Onder dat linkje wat ik plaatste zijn ook de foto's van krefeld. er rijdt van alles mee en met een korte 600 ss moet het helemaal geen probleem zijn. je krijgt genoeg tips en oefening. als je in de ochtend komt dan kun je ook nog de opwarm parcours rijden, warming up is ook belangrijk.

pas wel op...het is verslavend :D
 
dus om het eerst een keer te proberen moet ik naar Krefeld toe?

en hoe gaat dat daar in zn werk dan, gewoon over dar parcour heen rijden, kun je ook een lesje of iets nemen, voor de broodnodige tips ( die ik dan graag wil ontvangen)

en nog een vraag als ik mee wil doen/ proberen daaro in krefeld, moet ik dan mn originele uitlaat monteren? of mag dat met mn open pijp ook gewoon??
 
Laatst bewerkt:
dus om het eerst een keer te proberen moet ik naar Krefeld toe?

en hoe gaat dat daar in zn werk dan, gewoon over dar parcour heen rijden, kun je ook een lesje of iets nemen, voor de broodnodige tips ( die ik dan graag wil ontvangen)

en nog een vraag als ik mee wil doen/ proberen daaro in krefeld, moet ik dan mn originele uitlaat monteren? of mag dat met mn open pijp ook gewoon??

We hebben zo nu en dan een "Experience Day", dat is niet echt een les maar wel een begeleide introductie in moto gymkhana. Heel nuttig om wat eerste ervaring op te doen.

Experience - Moto Gymkhana Nederland
 
dus om het eerst een keer te proberen moet ik naar Krefeld toe?

en hoe gaat dat daar in zn werk dan, gewoon over dar parcour heen rijden, kun je ook een lesje of iets nemen, voor de broodnodige tips ( die ik dan graag wil ontvangen)

en nog een vraag als ik mee wil doen/ proberen daaro in krefeld, moet ik dan mn originele uitlaat monteren? of mag dat met mn open pijp ook gewoon??
En je motor moet straatlegaal zijn. DB killer wordt gewaardeerd, ook door evt omwonenden.
 
Kijken mag altijd! Graag zelfs. Meld je bij de organisatie, dan leggen zij uit wat de bedoeling is en wat je het beste eerst kunt doen/proberen, als je zelf wilt rijden.
 
Hoi Kawa2,

we hadden met een paar enthousiaste leden van de Motogymkhana groep zuid-oost al het idee om ook in Krefeld een motogymkhana experienceday te organiseren voor motorrijders die deze sport willen leren kennen en een keer uitproberen hoe het is.
Een experience duurt meestal 2-3 uur en we laten je dan vanalles zien over de sport en je kunt dan voorzichtig de eerste motogymkhana stappen zetten onder begeleiding van ervaren motogymkhana-rijders.
Dus als je nog even geduld hebt, het zit in de planning.
 
staandaard uitzetten te veel moeite _O- _O-

1403811053rTQqly.jpg


mooie foto's,
maar komen jullie niet heel vaak met de voetsteuntjes / kuipwerk aan de grond met die scherpe bochten.

en ik heb er al zin in om een keer te komen kijken / proberen.

ik zal het wel in de gaten houden wanneer de experienceday is in krefeld
 
Laatst bewerkt:
De voetsteuntjes en uitlaten hoor je inderdaad nog weleens schrapen over het asfalt :-)

Morgen wedstrijdje nummer 4! Bezoekers zijn meer dan welkom en wellicht raakt je besmet en wil je 's middags ook een rondje rijden? Vanaf 11:00 valt er wat te zien ;-)
 
Gisteren was de vierde dag van onze Moto Gymkhana competitie, dit keer met drie deelnemers uit Frankrijk en eentje uit Engeland. Met de twee vaste Belgische deelnemers was het dus een internatlionale dag.

Het parcours was wat ze noemen "vloeiend", zonder al te krappe hindernissen, zodat iedereen een tijd kon neerzetten, niemand gediskwalificeerd werd.
 
Het was een heerlijk parcours! :9~
Beide kanten stepjes geschraapt. })

Vergeleken met vandaag, ook veel mazzel gehad met het weer trouwens.
 
Laatst bewerkt:
staandaard uitzetten te veel moeite _O- _O-

[afbeelding]

mooie foto's,
maar komen jullie niet heel vaak met de voetsteuntjes / kuipwerk aan de grond met die scherpe bochten.

en ik heb er al zin in om een keer te komen kijken / proberen.

ik zal het wel in de gaten houden wanneer de experienceday is in krefeld
Kuipwerk komt normaal alleen maar tegen de grond ... als het verkeerd gaat :P
Uitlaten komen, als ze origineel zijn (als alles aan je motor origineel is) ook niet tegen de grond.

De voetstepjes daarentegen ... :P
Die trek ik op een rond punt ook wel is over het asfalt, alleen bij mijn huidige motor niet, durf niet zo diep vanwege slechte banden :N
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag was het eerste Moto Gymkhana event in Winschoten. Prachtig terrein, grote opkomst, het was geweldig.

Verder was er vandaag Moto Gymkhana competitie in Engeland, en drie van onze rijders deden daar mee. Ze werden eerste en tweede, Kristian en Kenneth. De UK rijders moeten dus nog ff trainen, anders worden ze op het Europees Kampioenschap op 24 mei 2015 door de Nederlandse rijders simpelweg weggevaagd.
 
kenonne zeg dat vind ik dus erg knap
zulke voertuig beheersing .

ik zag wel op de foto's dat dus ook een oud model gsx600F behoorlijk vlak kan
zo vlak durf ik nu nog niet in iedergeval (het is ook 12jaar geleden dat ik motor gereden heb )en sinds kort weer een motor heb .ookeen gsx600F van 1996 .
maar soms als ik een bocht neem krijg ik soms het gevoel van ik pleur om hihihihi of ik durf niet strakker te sturen .

maar man man wat gaat die team redbull erg strak /vlak zeg
brrrrrrrrrrrrr knap hoor
gr johan
 
Verder was er vandaag Moto Gymkhana competitie in Engeland, en drie van onze rijders deden daar mee. Ze werden eerste en tweede, Kristian en Kenneth. De UK rijders moeten dus nog ff trainen, anders worden ze op het Europees Kampioenschap op 24 mei 2015 door de Nederlandse rijders simpelweg weggevaagd.
Wow! Wat knap gedaan! :}
Het niveau is in NL dus wel hoog inderdaad... Op de één of andere manier is dat een geruststellende gedachte. ;)
 
Vandaag was het eerste Moto Gymkhana event in Winschoten. Prachtig terrein, grote opkomst, het was geweldig.

Verder was er vandaag Moto Gymkhana competitie in Engeland, en drie van onze rijders deden daar mee. Ze werden eerste en tweede, Kristian en Kenneth. De UK rijders moeten dus nog ff trainen, anders worden ze op het Europees Kampioenschap op 24 mei 2015 door de Nederlandse rijders simpelweg weggevaagd.
Volgende keer zeker aanwezig om te kijken. Is hier letterlijk om de hoek :)
 
Vandaag was het eerste Moto Gymkhana event in Winschoten. Prachtig terrein, grote opkomst, het was geweldig.

Verder was er vandaag Moto Gymkhana competitie in Engeland, en drie van onze rijders deden daar mee. Ze werden eerste en tweede, Kristian en Kenneth. De UK rijders moeten dus nog ff trainen, anders worden ze op het Europees Kampioenschap op 24 mei 2015 door de Nederlandse rijders simpelweg weggevaagd.

Respect!
(en proficiat)
 
Overigens organiseren we volgend jaar voor het eerst een Europees Kampioenschap Moto Gymkhana. Dat doen we in ons land, wij zijn het meest centraal gelegen. Daar komen Engelse, Belgische, Franse, Poolse, Tjechische, Nederlandse en wellicht nog meer rijders zich met elkaar meten, rijders die ook in hun nationale kampioenschap meedoen.

Dat is op 24 mei 2015. Nadere aankondigingen volgen. Om het voor iedereen dubbel interessant te maken zullen er één of twee top rijders uit Japan aanwezig zijn voor demonstraties. We proberen te organiseren dat deze rijders ook clinics geven voor geinteresseerden, op zaterdag 23 mei, en we proberen dat hele weekend zoveel mogelijk activiteiten te organiseren voor rijders en toeschouwers.
Zet de datum dus vast in je agenda.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan