Motogymkhana

Hoe zit t met de toegang? Heb je toegangskaartjes nodig?

Lijkt mij namelijk wel leuk om eens van dicht bij te zien.
 
Is er al iets bekend over toegangsprijzen? Als stille meelezer kom ik graag kijken. Of helpen, mocht dat nog nodig zijn.
 
Boem bijna 3 jaar na dato zal ik toch maar eens mee gaan doen.

Ben alleen even benieuwd naar de rijtijd tijdens een "experience"
Die €25 maakt mij niet zoveel uit, maar begrijp ik goed dat een experience maar 3 uur duurt, (van 11:00 tot 14:00). En je in die 3 uur eerst uitleg krijgt, daarna rustig het parcours verkent en dan achter iemand aan gaat rijden om tot slot een keertje het parcours te doen?

Lelystad is meer dan anderhalf uur enkele reis. Dan twijfel ik toch enigszins.
Klopt, je hebt in totaal 3 uur intensieve begeleiding van onze vrijwilligers. Er hoort eerst uitleg bij, daarna ga je starten met kleine oefeningen, daarna een klein parcours, vervolgens een groter parcours (opzet zoals bij een wedstrijd). Je krijgt in begin op de parcours een voorrijder. Die kunnen zelf heel goed inschatten of je het volgende rondje ook een voorrijder nodig hebt. Als je het snel oppikt, rijd je dus al snel alleen op een parcours. Na de experience blijft het parcours open tot uiterlijk 17u om zelf te oefenen.
Daarnaast is de ervaring dat je na 3 uur behoorlijk op bent...
 
Klopt, je hebt in totaal 3 uur intensieve begeleiding van onze vrijwilligers. Er hoort eerst uitleg bij, daarna ga je starten met kleine oefeningen, daarna een klein parcours, vervolgens een groter parcours (opzet zoals bij een wedstrijd). Je krijgt in begin op de parcours een voorrijder. Die kunnen zelf heel goed inschatten of je het volgende rondje ook een voorrijder nodig hebt. Als je het snel oppikt, rijd je dus al snel alleen op een parcours. Na de experience blijft het parcours open tot uiterlijk 17u om zelf te oefenen.
Daarnaast is de ervaring dat je na 3 uur behoorlijk op bent...

Aha bedankt voor de reactie, klinkt goed hoor.
Ik ga er proberen een familie uitje van te maken, zodat we met zijn 5e zijn. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Maar hoe kijken jullie aan tegen een "auto" die meedoet?
2013-Piaggio-MP3-250a-small.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoe zit t met de toegang? Heb je toegangskaartjes nodig?

Lijkt mij namelijk wel leuk om eens van dicht bij te zien.


Nee, voor toeschouwers is het gratis. We hebben graag dat mensen komen kijken, de ervaring leert immers dat de toeschouwers bijna altijd zelf ook gaan meedoen, op de dag zelf of in de periode erna. En zo niet, we zoeken voor de competitiedagen en met name voor het Europees Kampioenschap dat ook in Lelystad wordt georganiseerd, nog veel vrijwilligers.
 
Maar hoe kijken jullie aan tegen een "auto" die meedoet?
[afbeelding]

Het spijt me, auto's mogen niet. Dat zou te gevaarlijk zijn, en daar is het parcours ook niet geschikt voor. Als je een driewielmotor bedoelt (de link naar het plaatje werkt immers niet) dan denk ik dat dat ook niet kan, maar wellicht dat je het in overleg aan het eind van de dag een keer mag proberen.
 
Het spijt me, auto's mogen niet. Dat zou te gevaarlijk zijn, en daar is het parcours ook niet geschikt voor. Als je een driewielmotor bedoelt (de link naar het plaatje werkt immers niet) dan denk ik dat dat ook niet kan, maar wellicht dat je het in overleg aan het eind van de dag een keer mag proberen.

Gaat inderdaad over de mp3.
 
Geen experience days in Limburg of Noord Brabant ? ;)

We kunnen daar geen geschikt terrein vinden. Als je suggesties hebt horen we dat graag!
Trouwens, voor Limburg is Krefeld niet zo ver weg, toch? Daar zijn we ook iedere maand.
 
Vandaag de eerste wedstrijd van het jaar! Zin in!

Ben je in de buurt van Lelystad, kom gerust even kijken! Vanaf een uur of 11:30 valt er wat te zien, tot zeker na half 5...
 
wat houd vrijwilliger zijn in bij de motofhymkana?

Vrijwilligers helpen mee een dag te organiseren, als marshal op het parcours, bij het registreren van deelnemers, bij het begeleiden van de deelnemers (zorgen dat de juiste rijder op het juiste tijdstip bij de start staat), en nog veel meer. Het is altijd heel gezellig. We verliezen wel veel vrijwilligers doordat ze na een paar keer besluiten om voortaan zelf mee te gaan rijden. Vandaag was de ploeg een beetje krap, dat betekende dat het lastig was om bij te houden of de deelnemers het parcours goed reden en geen strafpunten verzamelden. Meestal hebben we mensen aan alle kanten van het parcours staan daarvoor, en die zetten dan ook pylonnetjes recht. Na afloop van de race kunnen de vrijwilligers het parcours ook rijden.

En het is altijd reuze gezellig!!!
 
Laatst bewerkt:
Heerlijke start van het seizoen! Goede opkomst en leuk om te zien dat de sport steeds zulke sprongen maakt qua deelnemers aantallen!

Op Facebook zijn we ook te vinden: FB pagina en de eerstvolgende experience dag is al op 26 april. Je kunt je hier inschrijven
 
Ik heb me aangemeld bij de FB pagina. 26 april komen we (mijn man en ik) zeker even kijken. Ik heb nogal een 'bochtenangst' en kijken naar anderen gaat mij hopelijk helpen om in te zien wat er allemaal met de motor kan. Hoop dat ik ooit een keer het parcours durf te doen hahaha!
 
Leuk Tari! We zien je de 26ste! De beste remedie tegen die bochtenangst is gewoon lekker meedoen. Het gaat in je eigen tempo, en je zult versteld staan van jezelf aan het einde van de dag. Lekker inschrijven dus! ;-)
 
Laatst bewerkt:
Ik kom 24 of 25 mei naar lelystad .
Zal kijken of ik de camera mee kan nemen
Het is wel dik 1.50uur rijden via googlemaps.
Hoop dat er ook een gsx600f mee doet .kan ik eens zien wat er mogelijk is met zo'n motor .
Gr johan
 
We kunnen daar geen geschikt terrein vinden. Als je suggesties hebt horen we dat graag!
Trouwens, voor Limburg is Krefeld niet zo ver weg, toch? Daar zijn we ook iedere maand.

hoe groot moet zo'n terrein zijn, waar moet je dan aan denken?
Het lijkt me erg leuk eens van dichtbij te zien (kun je op 2 manieren opvatten :+ ).
 
Een terrein waar je een beetje een fatsoenlijk wedstrijdparcours wilt kunnen opzetten is al snel een meter of 70 in het vierkant. Maar kleiner kan ook als je er gewoon lekker wilt trainen/oefenen met een paar man/vrouw.

Verder is het prettig als de lokatie voldoet aan:

- mooi vlak asfalt
- geen opdikkende wegmarkering (ivm gladheid bij regen)
- afgelegen lokatie om eventuele overlast voor omwonenden te voorkomen
- helemaal mooi is eigen terrein (met toestemming van de eigenaar uiteraard)
 
- mooi vlak asfalt
- geen opdikkende wegmarkering (ivm gladheid bij regen)
- afgelegen lokatie om eventuele overlast voor omwonenden te voorkomen
- helemaal mooi is eigen terrein (met toestemming van de eigenaar uiteraard)

Een groot terrein is mooi, maar een terrein met mooi vlak asfalt en geen rare belijning is belangrijker dan de grootte.
 
Zo groot is inderdaad niet eenvoudig denk ik :).
Achter Maastricht airport worden wel eens evenementen gehouden op een terrein dat meer dan ruim aan die maten komt, maar geen idee of het asfalt is, of beton. Het is in ieder geval wel vlak. Naast het Roda JC stadion in Kerkrade is een parkeerterrein, waar ook gelesd wordt met motoren en pionnetjes, maar is max 25meter breed, en misschien 3x zo lang, niet 100% vlak maar wel nieuw asfast.
 
Als het asfalt maar geen scheuren heeft, en geen rafeling (versleten plekken), en 25x50 is, dan is het goed genoeg om te trainen. We trainen in Zaandam op een stuk dat 15m breed is, en 150m lang. Gaat prima.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan