Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
mijn idee is dit jaar met de auto naar de toscane, even een aanhanger voor de motor huren, motoren erop en daar lekker rijden??? zijn er mensen met ervaring???
we laten de auto en trailer op de camping achter en trekken dan met de motor verder. Ideaal. Je combineert de voordelen van auto en motor. Het is een goed alternatief voor bv de auto-motor-slaaptrein
Maar houd er wel rekening mee dat je snelheid met een trailer lager ligt dan met een losse auto. Ik rijd dan niet harder dan 100km/u.
is zkr goed te doen met auto+aanhanger maar als het kan probeer je motor op slot te zetten ( vast aan de aanhanger ) voor ingeval dat !!! de boosdoeners hun handjes niet thuis kunnen laten....en dat geld natuurlijk ook voor de aanhanger die aan de auto zit maar je heb daarvoor speciale sloten + slotjes ( kan je in de handel doen zodat deze niet meer omhoog kan ) staat dus dan altijd op slot
Ik ben zo een paar maal naar Zwitserland geweest. Ideaal. Aanhanger bij Van Vossen gehuurd ( http/www.vanvossen.nl/ ) Ding ligt plat op de grond bij laden en lossen. Is dan echt een fluitje van een cent. Succes met je keuze.
Ik ben zo een paar maal naar Zwitserland geweest. Ideaal. Aanhanger bij Van Vossen gehuurd ( http/www.vanvossen.nl/ ) Ding ligt plat op de grond bij laden en lossen. Is dan echt een fluitje van een cent. Succes met je keuze.
bedankt voor de tip..ik heb even gekeken op de site van vanvossen..alleen de demo-video deed het niet. kan je ook nog een beetje rijden met dat type aanhanger??ik bedoel 100-110..of is dat te hard?? tx!
Ik heb ooit een aanhanger met daarop een motor achter de auto gehad. Het benzineverbruik ging met zeker 30% omhoog. Ook de luchtweerstand liep flink op zodat je tijdens eventuele inhaalmaneuvre's veel minder acceleratie hebt.
bedankt voor de tip..ik heb even gekeken op de site van vanvossen..alleen de demo-video deed het niet. kan je ook nog een beetje rijden met dat type aanhanger??ik bedoel 100-110..of is dat te hard?? tx!
Ik rij er altijd tussen de 120 en 135 mee (wel in Duitsland). Geen probleem, wel de banden hard oppompen. Het ding is luchtgeveerd, alle lucht er uit en de "laadbak" zakt zo op de grond. Makkelijk beladen dus.
Bij mij valt het extra brandstofverbruik bij een aanhanger wel mee, heeft misschien te maken met het feit dat ik met aanhanger niet harder rij dan 95 (grote tandemasser) en anders als het kan 130 tot 140 rij (met bestelblik)
Ook zit bij een bestelblik de aanhanger achter de hogere opbouw en bij een normaal koekblik vol in de rijwind, dat kan ook het verschil verklaren
Ik rij er altijd tussen de 120 en 135 mee (wel in Duitsland). Geen probleem, wel de banden hard oppompen. Het ding is luchtgeveerd, alle lucht er uit en de "laadbak" zakt zo op de grond. Makkelijk beladen dus.
Wanneer je je aan de met borden aangegeven snelheidsbeperkingen houd, dus 80/100/120 rijden waar je 80/100/120 mag, is het geen probleem. De flitser's zijn daarop ingesteld, en herkennen geen auto met aanhanger, die eigenlijk maar 80 mag.
Op de open stukken is 130 geen probleem.
Ben 2 keer door Duitse politie achterop gereden, ze keken hoe stabiel alles op de weg lag en reden door (wel een handje van "iets rustiger mag ook wel").
Ze zien liever dat je soepel met het verkeer mee gaat op een verantwoorde manier dan dat je als een rijdende chicane op de linkerstrook hangt; denk aan de afgeladen auto's met caravan met 90 op de linkerstrook met file's en opstoppingen tot gevolg.