• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Motor bekrast (vandalisme) wat nu ? :(

Gerard-030

Die hard MF'er
Lid geworden
5 sep 2009
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

net me zus weg gebracht en kom thuis zie ik dat ze me motor hebben bekrast
het is gebeurt bij mij voor de deur waar de motor onder een afdakje staat (in het halletje)

daders zijn natuurlijk onbekend al hoewel ik wel een vermoede heb omdat er net 2 joggies beneden aan het kloten waren (helaas had ik het toen nog niet door van me motor)

ik vraag me nu dan ook af of ik de schade kan verhalen bij mij verzekering
ik ben verzekert bij knmv en heb wa+ en rechtsbijstand
all-risk kon niet ivm motor ouder dan ..? (komt uit 2000)

Verzekering dekt niet :(

Ik spreek uit ervaring....
Je zal echt de daders moeten hebben of getuigen die het gezien hebben (en dan kan het waarborgsfonds mss iets)

Laatst bewerkt:
ja waarborg fond heb ik al ervaring mee zelf met getuigen nog afgekeurt
dacht wel iets in mijn polis te lezen over vandalisme

Zonder daders zelf betalen. Waarborgfonds is ook bagger heb ik nog nooit wat van gezien ongeacht getuigen.

WA Beperkt Casco

Met een WA Plusdekking is naast de Wettelijke Aansprakelijkheid, uw motor verzekerd tegen schade ontstaan door onder andere brand, diefstal, storm en botsing met dieren. Deze dekking is niet mogelijk voor motoren ouder dan 15 jaar. Is uw motor ouder dan 15 jaar dan is de dagwaarde van uw motor zo afgenomen dat de premie die u ieder jaar betaalt al gauw de uitkering overtreft. Voor motoren jonger dan vier jaar adviseren wij u een All Risksdekking af te sluiten waarin een gunstige nieuwwaarderegeling (uitkering bij total loss) is opgenomen.

Meer info over je verzekering: Dode link

oke dus een foto met een tak ernaast kan wel wanneer het hard heeft gewaait :S
gelukkig kan ik wel spuiten en heeft me neef een spuiterij dus dat is zo opgelost maar af en toe vraag ik me af waarvoor me motor is verzekert

krassen zijn gelukkig niet heel groot maar 2 strepen over de achterkant(r.kant kont) en een ronde vorm onder me tank word je niet vrolijk van

ben ondertussen ff aan het kijken in me polismap
Omvang van de dekking en vond dit

2.1
Verzekerd is schade aan of verlies van het motorrijwiel ontstaan door:
- brand, explosie, kortsluiting, zelfontbranding, en blikseminslag;
- diefstal of poging daartoe van het motorrijwiel en/of van zich daarin/daaraan/
daarop bevindende zaken, verduistering, en joyriding;
- overstroming (waaronder wordt verstaan het bezwijken of overlopen van dijken,
kaden, sluizen of andere waterkeringen), hagel, en sneeuwlawines;
- (om)vallende voorwerpen en het omwaaien van het motorrijwiel beide ten
gevolge van storm (waaronder wordt verstaan een windsnelheid van ten minste
14 m per seconde);
- het vallen van luchtvaartuigen of onderdelen daarvan :Y , alsmede het vallen van
voorwerpen uit een luchtvaartuig;
- botsing met vogels, loslopende dieren of overstekend wild;
- een van buiten komende gebeurtenis gedurende de periode dat het motorrijwiel
voor transport met een vervoermiddel aan een transportonderneming
is overgedragen, met uitzondering van schade ontstaan tijdens takelen en
slepen en schade als krassen, schrammen en lakschade;
- relletjes (waaronder worden verstaan incidentele geweldmanifestaties gericht
tegen het openbaar gezag).
Deze gebeurtenissen zijn ook gedekt indien zij het gevolg zijn van een gebrek

kan ik iets met het onderste punt?

NEE, wel met het punt van de schade door wind moet je alleen even wachten tot het weer hard waait en dan melden...

Mag natuurlijk niet wat ik net neer zet dat begrijp je...

ben ondertussen ff aan het kijken in me polismap
Omvang van de dekking en vond dit

2.1
Verzekerd is schade aan of verlies van het motorrijwiel ontstaan door:
- brand, explosie, kortsluiting, zelfontbranding, en blikseminslag;
- diefstal of poging daartoe van het motorrijwiel en/of van zich daarin/daaraan/
daarop bevindende zaken, verduistering, en joyriding;
- overstroming (waaronder wordt verstaan het bezwijken of overlopen van dijken,
kaden, sluizen of andere waterkeringen), hagel, en sneeuwlawines;
- (om)vallende voorwerpen en het omwaaien van het motorrijwiel beide ten
gevolge van storm (waaronder wordt verstaan een windsnelheid van ten minste
14 m per seconde);
- het vallen van luchtvaartuigen of onderdelen daarvan :Y , alsmede het vallen van
voorwerpen uit een luchtvaartuig;
- botsing met vogels, loslopende dieren of overstekend wild;
- een van buiten komende gebeurtenis gedurende de periode dat het motorrijwiel
voor transport met een vervoermiddel aan een transportonderneming
is overgedragen, met uitzondering van schade ontstaan tijdens takelen en
slepen en schade als krassen, schrammen en lakschade;
- relletjes (waaronder worden verstaan incidentele geweldmanifestaties gericht
tegen het openbaar gezag).
Deze gebeurtenissen zijn ook gedekt indien zij het gevolg zijn van een gebrek

kan ik iets met het onderste punt?

nee (bewijs van politie inzet, getuigen, etc.)

Vandalisme is vandalisme.. - is ook lastig voor een verzekering omdat er makkelijk mee gefraudeerd kan worden. Om die reden kost het je met een all-risk verzekering ook je no-claim.. (en valt ie niet onder beperkt casco)

Waarborgfonds is hier sowieso geen optie, die dekken alleen schade veroorzaakt door een onbekend gebleven motorvoertuig - wegrijders, afgevallen lading, etc.

ofwel - zwaar klote, maar anders dan bij de daders valt er hier nergens iets te halen.

NEE, wel met het punt van de schade door wind moet je alleen even wachten tot het weer hard waait en dan melden...

Mag natuurlijk niet wat ik net neer zet dat begrijp je...

en een cirkelvormige kras kwalificeren als stormschade? De kans dat je daarmee weg komt is niet bijster groot.. |(

Laatst bewerkt:
Waarborgfonds gaat ook niet werken.
Voor zover ik weet heb je dan bij WA zowiezo € 250,- eigen risico en bovendien moet aannemelijk gemaakt kunnen worden dat de schade door een ander voertuig is veroorzaakt...

Als je bij het Waarborgfonds je schade wil verhalen moet je getuigen hebben dat je je motor onbeschadigd hebt achtergelaten en beschadigd op die plaats hebt aangetroffen.

Waarborgfonds keert mogelijk alleen uit als je motor op de openbare weg is beschadigd en niet op privé terrein.

Hallo allemaal,

net me zus weg gebracht en kom thuis zie ik dat ze me motor hebben bekrast
het is gebeurt bij mij voor de deur waar de motor onder een afdakje staat (in het halletje)

daders zijn natuurlijk onbekend al hoewel ik wel een vermoede heb omdat er net 2 joggies beneden aan het kloten waren (helaas had ik het toen nog niet door van me motor)

ik vraag me nu dan ook af of ik de schade kan verhalen bij mij verzekering
ik ben verzekert bij knmv en heb wa+ en rechtsbijstand
all-risk kon niet ivm motor ouder dan ..? (komt uit 2000)

Heel lullig is dat, maar zo is nu eenmaal de maatschappij.
Toch zal ik de verzekering inschakelen en kijken hoe ver je komt.
En als je de verzekering aanschrijft gooi er dan alsjeblieft een spellingscontrole er overheen.
Ik denk dat het dat toch even wat beter overkomt zonder spel fouten.
Succes verder en ik hoop dat de daders nog te achterhalen zijn.

Heel lullig is dat, maar zo is nu eenmaal de maatschappij.
Toch zal ik de verzekering inschakelen en kijken hoe ver je komt.
En als je de verzekering aanschrijft gooi er dan alsjeblieft een spellingscontrole er overheen.
Ik denk dat het dat toch even wat beter overkomt zonder spel fouten.
Succes verder en ik hoop dat de daders nog te achterhalen zijn.

Maar jij zal de verzekering toch inschakelen?

Ja meldt nog even waar het gebeurt is, dan wetende meelezende verzekeraars ook meteen op welke claim ze moeten letten :(

Laatst bewerkt:
Als je bij het Waarborgfonds je schade wil verhalen moet je getuigen hebben dat je je motor onbeschadigd hebt achtergelaten en beschadigd op die plaats hebt aangetroffen.
Waarborgfonds keert mogelijk alleen uit als je motor op de openbare weg is beschadigd en niet op privé terrein.

Nee. Waarborgfonds keert alleen VERKEERSschade uit.

De WA verzekering voor een motor keert geen schade aan de motor uit, tenzij het diefstalschade etc. is.

TS, tenzij je de daders vindt en ze aansprakelijk stelt, is het pech gehad.

De WA verzekering voor een motor keert geen schade aan de motor uit, tenzij het diefstalschade etc. is.

Sorry, maar Wa-schade is de schade die de polishouder veroorzaakt aan derden; diefstalschade is enkel gedekt onder (beperkt) casco condities.

Laatst bewerkt:
Sorry, maar Wa-schade is de schade die de polishouder veroorzaakt aan derden; diefstalschade is enkel gedekt onder (beperkt) casco condities.

Is dat dan iets anders dan wat ik neerpende?????? Het enige voor TS belangrijke is dat een wa verzekering zijn schade niet vergoedt.

Overigens: niet alleen jij weet wat het verschil tussen wa, wa-extra (dus met diefstalschade...) en volledige cascoverzekering inhoudt, écht waar. :Y

Laatst bewerkt:
Is dat dan iets anders dan wat ik neerpende?????? Het enige voor TS belangrijke is dat een wa verzekering zijn schade niet vergoedt.

Overigens: niet alleen jij weet wat het verschil tussen wa, wa-extra (dus met diefstalschade...) en volledige cascoverzekering inhoudt, écht waar. :Y

ja, lees je eigen zin maar eens goed terug.. vast anders in je post gekomen dan dat je het in je hoofd had, maar janenjoep post gewoon een correcte aanvulling..

ja, lees je eigen zin maar eens goed terug.. vast anders in je post gekomen dan dat je het in je hoofd had, maar janenjoep post gewoon een correcte aanvulling..

WA extra is óók WA......

WA extra is óók WA......

Ja en 100 is ook 100.000 :')

WA en WA+ is toch echt wel wat anders.....

WA dekt alleen schade aan derden en niet aan je eigen motor....WA+ dekt weer meer...daarom zal het ook wel WA+ heten en niet WA toch? :')

Zijn het geen krassen die je kan repareren met een lakstift? Of hebben die klootzakjes echt tot het metaal gekrast?

Ja en 100 is ook 100.000 :')

WA en WA+ is toch echt wel wat anders.....

WA dekt alleen schade aan derden en niet aan je eigen motor....WA+ dekt weer meer...daarom zal het ook wel WA+ heten en niet WA toch? :')

Ah ja, Spades + is dus ook totaal iets anders als Spades? |(

Ah ja, Spades + is dus ook totaal iets anders als Spades? |(

Inderdaad....dat is totaal iets anders....

Is net zoiets als politie en KMAR.....is het zelfde maar totaal iets anders :)

Je kunt ook gewoon toegeven dat je bedoelde WA+ maar per abuis de + vergeten was in je post, maar dat blijkt niet mogelijk te zijn gezien jou reacties op het moment dat mensen je er op wijzen :)

Terug
Bovenaan Onderaan