Motor beschutten bij geen gebruik

Totl

Noorderling
8 jul 2014
1.805
174
Hallo MF,

Sinds dit weekend heb ik een andere motor. Ik zou hem graag (in tegenstelling tot andere motors) onder een beschut plekje willen zetten. Ik zit te kijken naar een garage tent waar die in zou kunnen passen. Zijn er anderen hier die zo'n ding in gebruik hebben? Hoe is de kwaliteit? Bevalt het?

Ik heb geen garage/carport en gezien het feit dat ik de motor alle dagen gebruik, vind ik een afdekzeil maar gedoe. De schuur is al helemaal niet te doen :+

mvg,
Daniël
 

Ik heb er zo een staan waar twee motoren in staan. Vocht in de winter is niet perfect. Deur open bij droog weer regen en deur dicht bij regen helpt een beetje. Van Keter hebben ze ook met een kunststof vloer maar die voelt niet echt sterk genoeg voor het gewicht van een motor op lange termijn. Die blijft echter wel droog tot dusver (mijn moeder heeft er eentje van Keter)

db
 
Ik heb zo'n ding op het oog:

1621968140845.png


het gaat me erom dat ie bij regenbuien en dergelijke beschut staat. De advertentie en de gebruiksaanwijzing zijn echter een beetje tegenstrijdig. Op de webpagina van de tent zelf adverteren ze met beschutting tegen weer en wind en goede kwaliteit enzo. In de gebruiksaanwijzing staat juist dat je de tent moet afbouwen bij stevig weer en ook in de winter. Laat dat nou juist het tegenovergestelde zijn van waar ik zo'n tent voor zou willen gebruiken.
 
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit een lange levensduur heeft.

Als je deze neemt, zoiezo goed vastzetten aan de grond, en eventueel beschut tegen het huis of iets dergelijks.

Of nog beter, voor dit geld 4 palen kopen en wat planken kopen bouw je zo een mooi schuurtje 8-)

Of Misschien is dit iets Motorblokhut
 
overkappinkje bouwen is misschien ook nog wel een optie ja, ik moet alleen wel bekennen dat hoewel ik prima kan sleutelen. bij het bedenken van een bouwkundige constructie ben ik kansloos.
 
overkappinkje bouwen is misschien ook nog wel een optie ja, ik moet alleen wel bekennen dat hoewel ik prima kan sleutelen. bij het bedenken van een bouwkundige constructie ben ik kansloos.
Driehoeken maken de constructie sterk, kijk maar hoe ze bruggen bouwen.
 
ik zal eens googlen naar of ik een tekening of iets dergelijks kan vinden. Opzich heb ik wel zin in een overkappinkje bouwen :)
 
Dan zou ik, als de mogelijkheid aanwezig is, de overkapping dusdanig van afmeting maken dat je er onder kan sleutelen. Ook indien mogelijk verlichting en stopcontact. Altijd handig.
 
Zo'n tent is geen gezicht. Heb wel eens aan een schuin afdakje gerekend, maar dat wordt een afdak zonder "je" als je ook wil dat de regen bij wat wind jouw motor niet alsnog nat maakt. Derde optie: je klemt een zeil met een plank tegen de gevel. Ook gedoe en evenmin toonbaar. Dus de hoes van verheul (100,-) is een mooie optie.
 

Ik heb er zo een staan waar twee motoren in staan. Vocht in de winter is niet perfect. Deur open bij droog weer regen en deur dicht bij regen helpt een beetje. Van Keter hebben ze ook met een kunststof vloer maar die voelt niet echt sterk genoeg voor het gewicht van een motor op lange termijn. Die blijft echter wel droog tot dusver (mijn moeder heeft er eentje van Keter)

db

Hij hoeft op zich ook niet hermetisch afgesloten toch.? Zo lang je maar lekker veel ventilatie hebt en hij niet direct nat regent. Dan is het volgens mij niet zo'n ramp dat het ietwat vochtig is in zo'n ruimte.
 
Dan zou ik, als de mogelijkheid aanwezig is, de overkapping dusdanig van afmeting maken dat je er onder kan sleutelen. Ook indien mogelijk verlichting en stopcontact. Altijd handig.
ook wel een goeie
 
Ik heb zo'n ding op het oog:

Bekijk bijlage 1636962

het gaat me erom dat ie bij regenbuien en dergelijke beschut staat. De advertentie en de gebruiksaanwijzing zijn echter een beetje tegenstrijdig. Op de webpagina van de tent zelf adverteren ze met beschutting tegen weer en wind en goede kwaliteit enzo. In de gebruiksaanwijzing staat juist dat je de tent moet afbouwen bij stevig weer en ook in de winter. Laat dat nou juist het tegenovergestelde zijn van waar ik zo'n tent voor zou willen gebruiken.
Ik heb zo'n tentje gehad om mijn circuit motor in op te bouwen afgelopen winter. Heeft t prima overleefd. Wel goed verankeren maar kan best wat hebben. Die van mij kwam wel bij DanCover vandaan. 2,4 bij 2,4. Mocht je interesse hebben stuur maar een pb.
 
Zeker maar dan heb je wel heel wat oppervlakte nodig voordat je een goede stahoogte bereikt.
 
ik heb net het topic gelezen. Ook wel een dingetje om mee te nemen. Hoewel ik voorzie dat er niet veel vuurwerk nog afgestoken wordt. Dat verbod van afgelopen jaar wordt vast permanent.
 
Wat is het probleem met een goede hoes? Van mij staat de brommer er steeds onder,gelijk welk weer en wind,nooit problemen,en in 3 minuten volledig klaar.
 
Wat je ook doet, zorg dat het onderkomen goed geventileerd wordt. Natregenen is natuurlijk niet goed maar condens is minstens een even groot probleem. Met name in het voor- en najaar als de lucht vochtig is en snel opwarmt terwijl metalen voorwerpen - jouw motor - in een tent, schuur of garage koud zijn. Dat wordt nog erger als er geen vochtdichte vloer is, maar zand of gras.
 
@dolfijneflipper , kom er maar in.....
Iets met tent oud en nieuw en brand...
Nou, het was iets anders. Mijn motor stond altijd buiten en die wilde ik in de winter binnen hebben. Deze hebben we toen in de garage gestald zodat deze lekker warm stond. Alleen werd het iets té warm in de garage omdat jeugd vuurwerk door het rooster naar binnen had gewerkt en dus de motoren van mij die daar stonden volledig total loss waren geraakt door de hitte ;)
Tent (motorgarage) heb ik later aangeschaft, alleen is daar nooit mijn motor in terecht gekomen omdat mijn dochter een nieuwe woning kreeg zonder berging, dus de motorgarage staat nu daar als soort schuur in de tuin. Ik vind persoonlijk de motorgarage best wel groot en ons idee voor de voortuin was toch niet zo'n goed idee voor deze oplossing.
Wij hebben inmiddels een afdak gemaakt in de voortuin voor mijn motor.
 

Bijlagen

  • motorport 7.jpg
    motorport 7.jpg
    213 KB · Weergaven: 121

Hier ging dat inderdaad ook niet helemaal zoals gepland. :+
Het concept is echter volgens mij wel prima.
 
Wat is het probleem met een goede hoes? Van mij staat de brommer er steeds onder,gelijk welk weer en wind,nooit problemen,en in 3 minuten volledig klaar.
Grotere kans op krassen en er blijft makkelijker vocht onder gevangen, met alle andere gevolgen van dien. Bovendien heeft het met een klein beetje luiheid te maken. :+ Ik gebruik mijn brommert alle dagen en vind het gedoe om altijd die verrekte hoes tevoorschijn te toveren en eroverheen te trekken. Even snel tussendoor naar de winkel met dat ding vind ik een stuk omslachtiger dan dat ie gewoon onder dak staat waar ik 'm onder vandaan kan rollen.

Ik heb jaren een hoes gehad van motorhoezenonline.nl. Op zich prima kwaliteit, met ventilatie. Desondanks bleef er vocht onder zitten, daarom gebruikte ik 'm uiteindelijk niet meer.
 
Tja rij ook iedere dag. Wat is het nut van een motor die steeds moet staan blinken? Ze zijn gemaakt om te rijden,vuil te worden en te verslijten,toch? Ik heb maar mijn motor en die is prima in orde ondanks steeds buiten en in minder goed weer te rijden,ze kunnen daar met wat zorg prima tegen.
 
Zijn al meerdere topics over:


En zo heb ik het zelf opgelost:
 
Terug
Bovenaan Onderaan