Top Du Grond
MF veteraan
- 12 okt 2015
- 1.356
- 22
Voor het onderhoud kom ik daar lang niet aan.700+
Is het ok om voor een grote beurt langs een normale garage te gaan of is het verstandig om dit bij een bmw specifieke garage te laten doen?
voor 700 is er best nog een fatsoenlijke beurt te doen als er niet al te veel herstelwerk in zit. ik zou niet naar een dealer gaan maar er zijn ook genoeg specialisten die een stuk voordeliger uurtarief hanteren als een dealer maar wel voldoende kennis hebben om dit soort oude fieten nog een hele tijd op de weg te kunnen houden.
De linker voorvork lekt en de waterlomp keringen ook. Dat is waarschijnlijk wel erg duur.Voor het onderhoud kom ik daar lang niet aan.700+
Is het ok om voor een grote beurt langs een normale garage te gaan of is het verstandig om dit bij een bmw specifieke garage te laten doen?
Tis maar net hoeveel reparatie er aan is.
Dat een is een goede tip, dan bespaar ik weer arbeidskosten. Hopelijk lukt het met de werkplaats handboek. Die voorvirk olie was de laatste tijd helemaal onderaan de vork gekomen dus dat iss idd niet veilig.voorvork keerring kost niet veel maar het is wat werk om hem er in te zetten pomp weet ik even niet wat dat kost en hoeveel werk het is maar het is wel een bekend probleem bij die 650 blokjes.
maar aan de andere kant die keerring in de pomp is niet cruciaal. er lekt een heel klein beetje koelvloeistof uit dat door het afvoergaatje naar buiten gaat. bij de olie komt het niet makkelijk want daar zit nog een keerring tussen die eigenlijk nooit kapot gaat. dus als je regelmatig het verlies een beetje bijvult kun je daar nog een hele tijd mee doorrijden.
en de voorvork verwijderen is dan wel wat werk maar je hoeft geen raketgeleerde te zijn om hem te demonteren en weer terug te plaatsen. dan kunnen ze hem in de werkplaats even van een nieuwe keerring, stofring en desnoods een nieuwe geleidebus voorzien en dan is dat voor weinig gerepareerd. met die lekkende voorvork zou ik trouwens niet blijven rijden dat komt de wegligging niet ten goede en die olie heeft ook de neiging om om op plaatsen te komen waar je het niet wilt hebben zoals op de band en de remschijf.
700+
Is het ok om voor een grote beurt langs een normale garage te gaan of is het verstandig om dit bij een bmw specifieke garage te laten doen?
Sterker nog, de F650 eencilinder werd bij Aprilia in Naole in elkaar gezet. Blok komt van Rotax, bij de Pegago met een vijfklepskop, bij de F650 met een klepje minder in het koppie.Een F650 is geen "volbloed" BMW. Aprillia heeft bijvoorbeeld ook de Pegaso. Blok is ook ontwikkeld door een derde partij.
Even een update.
Ik heb o.a. een grote onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Het enige wat nodig was en dus ook uitvoerd is, is het volgende:
- nieuwe olie
- kleppen gesteld
- carbs gesteld
- remvloeistof en remblokken
(ook meteen een nieuwe uitlaat demper laten plaatsen)
Ik heb sinds de beurt ongeveer 1000 km gereden en het "probleem" uit de OP is nu wat verbeterd. Hij bokt namelijk niet meer vroeg in alle versnellingen. Alleen nog in de vijfde, wanneer ik onder de 80 ga rijden. Wat ik nu doe is dus de vierde versnelling gebruiken t/m ~85.
Geen idee wat er aan de hand is, is het gewoon een non-issue?
Even een update.
Ik heb o.a. een grote onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Het enige wat nodig was en dus ook uitvoerd is, is het volgende:
- nieuwe olie
- kleppen gesteld
- carbs gesteld
- remvloeistof en remblokken
(ook meteen een nieuwe uitlaat demper laten plaatsen)
Ik heb sinds de beurt ongeveer 1000 km gereden en het "probleem" uit de OP is nu wat verbeterd. Hij bokt namelijk niet meer vroeg in alle versnellingen. Alleen nog in de vijfde, wanneer ik onder de 80 ga rijden. Wat ik nu doe is dus de vierde versnelling gebruiken t/m ~85.
Geen idee wat er aan de hand is, is het gewoon een non-issue?
Ik geloof 5000Hoeveel toeren draait hij dan?
Even een update.
Ik heb o.a. een grote onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Het enige wat nodig was en dus ook uitvoerd is, is het volgende:
- nieuwe olie
- kleppen gesteld
- carbs gesteld
- remvloeistof en remblokken
(ook meteen een nieuwe uitlaat demper laten plaatsen)
Ik heb sinds de beurt ongeveer 1000 km gereden en het "probleem" uit de OP is nu wat verbeterd. Hij bokt namelijk niet meer vroeg in alle versnellingen. Alleen nog in de vijfde, wanneer ik onder de 80 ga rijden. Wat ik nu doe is dus de vierde versnelling gebruiken t/m ~85.
Geen idee wat er aan de hand is, is het gewoon een non-issue?
Zit de oorspronkelijke tandwiel verhouding erop?
Oke, ik zal dit onthouden.Even een update.
Ik heb o.a. een grote onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Het enige wat nodig was en dus ook uitvoerd is, is het volgende:
- nieuwe olie
- kleppen gesteld
- carbs gesteld
- remvloeistof en remblokken
(ook meteen een nieuwe uitlaat demper laten plaatsen)
Ik heb sinds de beurt ongeveer 1000 km gereden en het "probleem" uit de OP is nu wat verbeterd. Hij bokt namelijk niet meer vroeg in alle versnellingen. Alleen nog in de vijfde, wanneer ik onder de 80 ga rijden. Wat ik nu doe is dus de vierde versnelling gebruiken t/m ~85.
Geen idee wat er aan de hand is, is het gewoon een non-issue?
Volgens mij is er sprake van een onjuiste tandwiel verhouding. De huidige set afrijden en dan vervangen door een originele set. Er wel op blijven letten dat de K-spanning goed is en blijft.