Motor buiten zetten

#Wouter

Die hard MF'er
18 sep 2010
673
0
Westland
Over een maand of 2 ga ik verhuizen naar Delft waar ik helaas geen plek meer heb voor mijn motor.
Aangezien ik ook in Delft studeer wil ik eigenlijk mijn auto weg doen (grote kostenpost) en alleen een motor houden.

Nou is de enigste optie om deze voor het huis neer te zetten en bijvoorbeeld aan het huis te ankeren oid. Ik ga wonen in een vrij rustige wijk, ook kom ik achteraan een doodlopende straat te wonen wat ook wel wat scheelt misschien.

Ik heb op dit moment een supermotard, maar die dingen zijn veels te diefstalgevoelig (kan hem zonder sleutel aantrappen :X ). Dus ik zou deze dan wel gaan inruilen voor iets anders. Waarschijnlijk zal dit dan een Kawasaki Z1000 worden rond bouwjaar 2006 (uiteraard diefstal verzekerd).

Zouden jullie zo'n motor buiten neer zetten? Zijn er hier nog meer mensen die hun motor buiten zetten?
Ik ben echt als de dood dat die een week later al weg is :')
 
Laatst bewerkt:
Hier in de wijk staat ook al een jaar ofzo een Z1000 buiten, en daarvoor een Fireblade. Moet je maar net geluk mee hebben. Als de dieven er eenmaal een oogje op hebben is hij zo weg.
 
Een iets minder gewilde motor geeft natuurlijk meer kans dat ie (wat langer) blijft staan.
Een alarmsysteem helpt een klein beetje (oplettende buren helpen meer).

Als je m vast kunt zetten aan iets stevigs maak je het alweer wat lastiger.

Let goed op de voorwaarden van je verzekering wat betreft de eisen bij diefstalverzekering.

Oh, en als iemand precies jouw motor wil hebben, dan is ie toch wel weg, wat je ook verzint.
 
Laatst bewerkt:
Een dik oog in de muur, of een dik stuk staal in de stoep storten kan wel helpen. Zakje snelhardend beton is met 30min hard.
 
Je geeft nu al een hoop info over waar je komt te wonen dus dat zou ik sowieso al weghalen :+


Mijn motor staat alleen in de zomer soms hier voor de deur, mét schijfremslot en aan een houten hek vast met een kettingslot (jat vertragend)
En hij staat aan een redelijke drukke straat dus hopelijk genoeg in het zicht dat ze hem niet jatten.
Maar persoonlijk slaap ik rustiger als ie in de stalling een paar km verderop staat. Dus nee ik zou het niet zo snel doen. Al helemaal niet met een Z1000.
 
Laatst bewerkt:
Buiten staat hij in ieder geval veiliger dan ergens in een schuur of overdekt parkeerplaats voor bewoners.
Als iemand bezig is met een slijptol in een schuur dan is het minder opvallend in een schuur dan op straat.
 
Een iets minder gewilde motor geeft natuurlijk meer kans dat ie (wat langer) blijft staan.
Je staat er nog vreemd van te kijken wat ze allemaal stelen. _O- '(
Bijvoorbeeld in Nijmegen zijn het vaak joyriders zonder rijbewijs en die maken het niets uit..
 
Laatst bewerkt:
heb mijn motors al drie jaar full-time buiten staan, langs een doorgaande weg op de stoep aan een verkeersbord vast. Eerst was dat mijn yamaha divje 600, nu mijn BMW R1150RS. Ik gebruik mijn motor dagelijks en heb geen garage, dus dit is de enige optie. De BMW is diefstalverzekerd en draagt geparkeerd het daarvoor noodzakelijke schijfremslot. Daarnaast zit ie met een kabel vast rond een verkeersbord. Ik doe ook niet aan hoesjes ofzo, dat is alleen maar lastig dagelijks.

Tot nu toe gaat dat prima. Als ze 'm willen hebben, nemen ze 'm wel mee: daarom is ie ook diefstal verzekerd. Ik kan er wel om liggen malen, maar het blijft een vervoersmiddel voor mij...de motor staat in mijn dienst en niet andersom. Desalniettemin zou ik het niet tof vinden, natuurlijk...

Jeroen
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor heeft 5 jaar buiten gestaan in een niet al te prachtige wijk :)
3 sloten (Ketting,schijfrem en stuurslot), motor hoes en IP camera hebben hem altijd netjes op zijn plek gehouden.
 
Een XJ600 diversion uit 1985 laten ze misschien wel staan.
 
Mijn er-5 staat hier ook altijd voor de deur. Schijfremslot en stuurslot, verder niks. Nu is dat niet zo'n diefstalgevoelige motor, maar toch. Overbuurman heeft een f800 gt, staat ook altijd op dezelfde manier voor zijn deur. Hij doet er wel nog een zeiltje over als hij hem langere tijd niet gebruikt. Hier verderop staan een honda shadow en een motorscooter altijd op straat, wel met een ketting aan elkaar alsof ze getrouwd zijn. Mijn naaste buurman heeft een oude k1100 naast zijn huis staan. Schijfremslotje, meer niet. De buurman daarnaast is doodsbenauwd dat ze zijn dikke Yamaha chopper pikken en heeft hem achter het huis in een gesloten tuinhuis en naast zijn huis heeft hij een dikke stalen poort laten maken zodat ze er zeker niet mee wegkomen. En tot nu toe gaat het hier bij iedereen goed.
 
Op een BMW zou ik geen dure sloten zetten . Dan stelen ze de sloten en laten de motor staan. (zie ook de cartoons van Holger Aue) :+
 
Of koop een MZ of jawa, of ga naar de markt, koop een vis en hang die aan een nylonkous achter je motor.
De eerste dagen wat last van katten, maar met het voorjaarszonnetje niemand die bij je motor komt.
evt. kun je ook een speklap achterop binden..
Een chip in je motor, of een sticker; deze motor is gechipt'..
alarmpje van DX als je motor van de zijstd. wordt gehaald (of kogelschakelaar naar claxon)
 
Ik heb mijn motor ook altijd buiten staan, stuurslot en vast aan een lantaarpaal met een goed kettingslot. En ik woon in overvecht, Utrecht...

Ik denk dat zolang hij echt ergens aan vast zit hij niet snel gestolen zou worden. Zeker niet in een druk gebied. Wat een einde van een doodlopende weg eerder een nadeel zou maken..

Gr, Mike
 
Ik woon sinds 3 maanden in een oudere nieuwbouwwijk, gebouwd begin jaren 80 en hier staat alles gewoon buiten. Kinderspul als trapauto's staan gewoon midden in de nacht op de stoep en fietsen staan voor het huis.

Aan de overkant staat een dikke Ducati buiten, om de hoek staat een prachtige Supermagna met alleen een schijfslotje en om de andere hoek staat een mooie Suzuki onder de carport.

Mijn buurman twee huizen verder heeft een vrij nieuwe Yamaha in de garage staan en de garagedeur kan hij vanuit huis niet zien. Zo liet ik 's avonds de hond uit en de garagedeur stond open. Gereedschappen op de planken en allerlei ander spul zo voor het grijpen.

's Nachts liet ik de hond nog een keer uit en de garage stond nog steeds open, maar ik zag geen licht in huis en dan ga ik hem niet uit zijn bed bellen.

De volgende morgen stond de garage nog steeds open en alles was er nog en zo hoort dat ook.
 
Koop een Honda Pacific Coast. Daar hoef je zelfs niet een slot bij te kopen.
Ook een dief wil hier niet mee gezien worden.................
 
Bij mij is vorig jaar ook een supermoto gestolen.
Nu een paal met aangelast hijsoog in de grond verankerd met beton.
Ben zelf via de Rabobank bij Interpolis wa + diefstal verzekerd.
Heb een foto naar Interpolis gestuurd en heb per mail bevestiging gehad dat ik zo voldoende maatregelen heb getroffen om mijn motor tegen diefstal te beschermen.

360.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sowieso een hoes nemen. Dat maakt het minder opvallend voor de gelegenheidsdief of vandalen
 
Verankeren met een art-gekeurd anker in de muur of grond en een hoes eroverheen. De diefstalverzekering heb je al en als ze echt willen, nemen ze hem wel mee.
 
Als je een beneden woning hebt, kan je 'm dan niet naar binnen rijden naar de eventuele achtertuin?
Hoewel dat natuurlijk ook niet praktisch is als je de motor dagelijks nodig hebt.

Of op zoek naar een stalling oid.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan