Motor Cafe en/of Motor Club op Goeree Overflakkee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij heb ik die onder die van mijn zitten maar mijn ziet ernaar uit dat ondankt het een hardere compound is in het midden dat hij ze nog steeds opvreet, wat raar is want ik heb een trans alp gehad die 650 cc was met veel meer koppel en die stond op soft tires en die gingen langer mee heb ik het idee ?
Beats me ??????? |(
Iemand anders ervaring met dit soort banden ?
P.s ik rij normaal ben geen racer of iets dergelijks ! O-)

Ik heb geen ervaring met Pilot Powers, maar ik heb als laatste de Pilot Roads opgereden en die zijn echt super (vergeleken met Dunlop D220 en Bridgestone BT20). Nu zijn die Pilot Powers ook echte sportbanden natuurlijk...

Voor heb ik er ongeveer 28000km met gereden en achter iets van 20000km. Er liggen nu Pilot Roads 2 en die bevallen ook weer uitstekend (plakken goed genoeg in elk weertype en rijden soepel), ik rij er vooral snelweg mee maar bochtjes neem ik zodanig dat ik geen schaamranden heb...
 
Ik heb nu vanaf het begin al pirelli banden. Ben nog bezig met mijn 1e voorband en mijn 3e achterband (wel steeds verschillende) en de 1e was al bijna op toen ik de motor kocht. Ben iig zeer te spreken over pirelli.
 
Domin, das bij de Watertoren :) 4 bochtjes, kun je zowel links als rechtsom rijden (niet gelijktijdig ;))

Daar heb ik mijn techniek ook geperfectioneerd na mijn eerste kd's. En even bij mr. Verolme voorlangs de rijschool kun je ook aardig kd-en. 8-)

Wheelie op het gas? Gewoon voluit optrekken, of even gas dicht? Want die laatste methode is nog veel slechter voor je aandrijving dan even snel de koppeling intrekken. ;)
 
Hebben wij ook een dresje in de buurt met schepre prijzen voor een setje van die michelin's?

Rock, waar heb jij ze voor die prijs gehaald en laten monteren?

@Erik&Isard, is het niet kl*te bij de Watertoren met dat losse grind in die bochten?Kijk graag eens de kunst af bij jullie.


Erik, wel balen voor je dat het pas volgende week rijden zal worden, zal ik hem anders zaterdag maar meenemen en over laten schrijven ;) ...
Het weer voor aanstaande zondag is idd afwachten, maar denk toch wel dat ik hem nog even ga uitlaten alvorens een weekje Tenerife te bezoeken!!
 
Hebben wij ook een dresje in de buurt met schepre prijzen voor een setje van die michelin's?

Rock, waar heb jij ze voor die prijs gehaald en laten monteren?

@Erik&Isard, is het niet kl*te bij de Watertoren met dat losse grind in die bochten?Kijk graag eens de kunst af bij jullie.


Erik, wel balen voor je dat het pas volgende week rijden zal worden, zal ik hem anders zaterdag maar meenemen en over laten schrijven ;) ...
Het weer voor aanstaande zondag is idd afwachten, maar denk toch wel dat ik hem nog even ga uitlaten alvorens een weekje Tenerife te bezoeken!!


heb ze de afgelopen 2 keer bij motormike in bleiswijk gehaald, de pilot power dan. gaan achter 8000 km mee en voor ga ik de 16000 wel redden. is daar wel makkelijk, kan alleen 's avonds en in het weekend dus ideaal
 
ik ga denk ik bij rodamoto shoppen :)

JOhn:

MICHELIN / MICHELIN
PILOT ROAD 2 / PILOT ROAD 2
120 70 17 W Front / 180 55 17 W Rear
Price: 236,50 € (VAT includeed)
 
Laatst bewerkt:
Ik haal m'n bandjes bij Frank Switser (AFS Motorparts), die heeft ook een hele lijst met bedrijven die hem tegen een zacht prijsje erom leggen.

Zelf heb ik geen ervaring met deze bedrijven omdat m'n achterneef dat voor me doet...


PS In Nederland kun je ook voor dezelfde prijs als Rodamoto klaar zijn, moet je me ff e-mail sturen...
 
Laatst bewerkt:
Gewoon ff een prijs opvragen bij S&G banden te Numansdorp.
Prijzen vallen over het algemeen mee, bijna niet de moeite meer waard om ze te bestellen in spanje gezien de verzendkosten en de kosten voor het balanceren en montage.
Zelf meegenomen banden omslaan doen daar ze ook, begin van het jaar was ik daar 17,50 per band voor kwijt.


En natuurlijk laat je je banden met stikstof vullen..

quote.

Een van de grootste voordelen zit in het minder snel warm worden van een met stikstof gevulde band ten opzichte van lucht in de band, dit komt doordat een band gevuld met stikstof beter op spanning blijft. Het in elkaar veren van een band en samendrukken van het gasmengsel veroorzaakt verhitting evenals de wrijving met het contact oppervlak. Een band gevuld met perslucht verliest 4 keer sneller zijn spanning en zal dus evenredig sneller opwarmen. Een band gevuld met stikstof op de juiste spanning zal minder in veren en dus minder snel opwarmen.

O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga binnenkort ook wel even naar S&G. Heb deze motor nog niet zo lang en ligt een BT010 op aan de voorkant, die helemaal is vervormd (gecupped). Twijfel alleen of ik wel een BT014 wil (net als achter), omdat ik van die goede verhalen lees over die 2CT's
 
Ik ga binnenkort ook wel even naar S&G. Heb deze motor nog niet zo lang en ligt een BT010 op aan de voorkant, die helemaal is vervormd (gecupped). Twijfel alleen of ik wel een BT014 wil (net als achter), omdat ik van die goede verhalen lees over die 2CT's

De bridgestones staan om het cuppen bekend... Daarom voor mij geen bridgestone meer.

Cuppen kan ook veroorzaakt worden door:
-verkeerde bandenspanning
-slecht afgestelde vering
-wheelies
 
Hij is wel heel erg antiwheelie niet :P
Als ik het zo lees ben ik het beste af met die michelin PILOT ROAD 2 .
Hmm over die bandenspanning gesproken heb er altijd last van dat de spanning te laag is, ik pomp ze altijd op voor ik ga rijden maar het is me wel opgevallen dat het altijd in rap tempo omlaag gaat de spanning.
Las ookop de site van S&G ( die niet geheel goed werkt ) dat ze ook iets met groep inkoop doen :}
 
Laatst bewerkt:
Ik zie net ook dat die site van S&G niet helemaal werkt. Heb vanmiddag weer met kim gereden en gelijk ff bandenspanning gemeten :+ Dat je zo blij kan zijn met een beetje lucht.... net alsof ik een andere motor heb :P Maar toen bleek ook wel dat mijn voorband aan vervanging toe was. Nu twijfel ik wel of ik een circuitbandje eronder zal laten leggen of gewoon een nieuwe kopen. Met het oog op de winter is een pirelli diablo corsa in plaats van een supercorsa misschien wel beter.
 
gezien er op die slecht werkende site wel iets staat over af te spreken groepskorting en gezien het feit dat wij hier een MF groep bij elkaarhebben stel ik voor het eens na te vragen en gezamelijk wat bandjes te laten omrollen...

En vanmiddag alweer gereden??

Wordt het a.s. zondag nog wat om te gaan rijden?
Bij goed(droog) weer 14.00uur T Hoad?
 
gezien er op die slecht werkende site wel iets staat over af te spreken groepskorting en gezien het feit dat wij hier een MF groep bij elkaarhebben stel ik voor het eens na te vragen en gezamelijk wat bandjes te laten omrollen...

En vanmiddag alweer gereden??

Wordt het a.s. zondag nog wat om te gaan rijden?
Bij goed(droog) weer 14.00uur T Hoad?

Als meerdere mensen banden nodig hebben is dat misschien een idee. Ik weet niet hoe hun met hun prijzen zijn. Die ASF komt denk ik wel goedkoop uit. Ik kan iig niet al te lang meer met deze voorband rijden denk ik.

Vanmiddag even naar martijns motorkleding gereden met Kim. Het was niet eens echt koud (had dan ook wel 3 lagen kleding aan). Heb daar ff thermoshirt gekocht, broek hebben ze besteld.

Zondag weet ik niet hoelaat ik wakker en daarna weer op het eiland ben, maar de weersvoorspelling is geloof ik toch niet zo goed. Mocht het nou toch mooi weer zijn dan ga ik mijn uiterste best doen om mee te kunnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan