Motor coaten

BatuuEdits

Rookie
26 feb 2023
14
3
Baarn
Helluu,

Ik heb een R125 (2023) ,wil hem heel graag coaten en hij is in mat zwart. Hij mag wat glanzer worden. Denken jullie dat coaten effect heeft op zijn kleur? Zou heel leuk zijn als hij stuk glimmend is dus enige idee hoe ik hem kan laten glanzen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :)

-Batuu Edits
 
Opschuren met grijs scotbrite en goed ontvetten en een 2k blanke lak erop?
 
Of met een printje??

20230712_193025.jpg
 
@BatuuEdits Misschien is glanzende PPF (paint protection film) een interessante optie. Stukje duurder dan coating waarschijnlijk, maar denk dat je er meer glans mee bereikt. Leg je vraag anders eens voor bij een lokale firma die coatings én PPF aanbiedt. Misschien kunnen ze zelfs een proefstukje maken met wat restmateriaal, om je een idee te geven van de glansgraad.
 
@BatuuEdits Misschien is glanzende PPF (paint protection film) een interessante optie. Stukje duurder dan coating waarschijnlijk, maar denk dat je er meer glans mee bereikt. Leg je vraag anders eens voor bij een lokale firma die coatings én PPF aanbiedt. Misschien kunnen ze zelfs een proefstukje maken met wat restmateriaal, om je een idee te geven van de glansgraad.
Ik zal het doen,hartelijk bedankt voor je reactie :)
 
Helluu,

Ik heb een R125 (2023) ,wil hem heel graag coaten en hij is in mat zwart. Hij mag wat glanzer worden. Denken jullie dat coaten effect heeft op zijn kleur?
De kleur blijft zwart.
Het is officieel zelfs een tint. :+

Met poetsen gaat mat zwart ook glimmen, maar meer een 'ei'glans zoals dat in verf termen heet.
Zou heel leuk zijn als hij stuk glimmend is dus enige idee hoe ik hem kan laten glanzen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :) -Batuu Edits
In Schiedam weet ik wel een schade herstelbedrijf die fijn meewerkt en niet de hoofdprijs vraagt.
Dan krijg je wel een duurzaam showroom resultaat.
Kappen los inleveren scheelt al een berg geld.
Of wil je het echt helemaal zelf doen voor minder geld?
 
De kleur blijft zwart.
Het is officieel zelfs een tint. :+

Met poetsen gaat mat zwart ook glimmen, maar meer een 'ei'glans zoals dat in verf termen heet.

In Schiedam weet ik wel een schade herstelbedrijf die fijn meewerkt en niet de hoofdprijs vraagt.
Dan krijg je wel een duurzaam showroom resultaat.
Kappen los inleveren scheelt al een berg geld.
Of wil je het echt helemaal zelf doen voor minder geld?
Hij blijft maar 2 jaartjes bij mij ,dus ik ben opzoek naar een goedkope optie. Ik was van plan om keramische coating er op te laten aanbrengen. Het is vgm niet heel duur en wat ik op google las is dat hij bescherming biedt tegen vele invloeden van buiten af,dus die leek mij een goede optie.. ^_^
 
Terug
Bovenaan Onderaan