Motor-Forum Boetepot III

Status
Niet open voor verdere reacties.
*heel verhaal*


:W

Ja, je kunt wel leuk :W maar ik zeg toch dat er geen grijs gebied is qua snelheidslimiet betreft.

uit je eigen opgezochte quote:

"In strikt juridische zin moet de snelheid van voertuigen zijn aangepast direct op de plaats waar een lagere maximumsnelheid gaat gelden"


Het is dus inderdaad zo dat agenten niet mogen controleren op snelheid binnen een bepaalde marge van het gebodsbord. Iets wat ik ook niet tegengesproken heb (heb het zelfs nog tussen haakjes gezet dat ik niet zeker wist of dat wel zo was).
 
Waar het om gaat is hopelijk iedereen nu wel duidelijk.

Bestuurders moeten de gelegenheid hebben op een rustige manier snelheid te verminderen. Ook moeten discussies of beroepschriften / brieven worden voorkomen over een te korte afstand tussen de plaats waarop de lagere maximumsnelheid ingaat en de snelheidsmeting. Daarom wordt als uitgangspunt een bepaalde minimumafstand in acht genomen tussen de plaats van inwerkingtreding van de lagere maximumsnelheid tot de meetlocatie.

:W
 
afgelopen zondag was ik de lul.. *O*

rij op een 80 kilometer weg, een lekker bochtje komt er aan dus trek even door afremmen,rotonde en dan een heerlijk recht stuk.. :]

voor het 'lekkere bochtje' zat oom agent dus achter mij.

even het gas open en ik zat(na vertellen van man in uniform) op de 110 km per uur.

nouja zul je wel zeggen zag je niemand achter je rijden dan? Ja wel een grijs golfje maar geen politie auto.. rijd zat petjes volk rond te schampen in een golf dus dacht er niet bij na dat dat politie kon zijn..(volgende keer beter opletten dus :P )

maar na de 80 kilometer weg kwamen we in de bebouwde kom oom agent zou me gematst hebben want na zijn zeggen had hij mijn rijbewijs kunnen invorderen.. na mijn idee had dat niet gekund aangezien dat maar 20 meter was en ik toen af WOU slaan en het geen bocht was voor 110 km per uur maar eerder 30km per uur:P dus dat had hij nooit goed kunnen klokken..

heb netjes mn mond gehouden wan t was mijn rijbewijs lief :X

om een lang verhaal kort te maken 24 km overschrijding op een 80 km weg... zou wel rond de 150 euro komen deze boete..

hoop dat deze beste man wel een leuke dag heeft gehad verder:D
 
Laatst bewerkt:
Hier ook de eerste binnen, stop maar in de pot:

€77,- voor 14 gecorrigeerde km/h binnen de bebouwde kom

:/
 
afgelopen zondag was ik de lul.. *O*

rij op een 80 kilometer weg, een lekker bochtje komt er aan dus trek even door afremmen,rotonde en dan een heerlijk recht stuk.. :]

voor het 'lekkere bochtje' zat oom agent dus achter mij.

even het gas open en ik zat(na vertellen van man in uniform) op de 110 km per uur.

nouja zul je wel zeggen zag je niemand achter je rijden dan? Ja wel een grijs golfje maar geen politie auto.. rijd zat petjes volk rond te schampen in een golf dus dacht er niet bij na dat dat politie kon zijn..(volgende keer beter opletten dus :P )

maar na de 80 kilometer weg kwamen we in de bebouwde kom oom agent zou me gematst hebben want na zijn zeggen had hij mijn rijbewijs kunnen invorderen.. na mijn idee had dat niet gekund aangezien dat maar 20 meter was en ik toen af WOU slaan en het geen bocht was voor 110 km per uur maar eerder 30km per uur:P dus dat had hij nooit goed kunnen klokken..

heb netjes mn mond gehouden wan t was mijn rijbewijs lief :X

om een lang verhaal kort te maken 24 km overschrijding op een 80 km weg... zou wel rond de 150 euro komen deze boete..

hoop dat deze beste man wel een leuke dag heeft gehad verder:D
Je krijgt toch boete met bedrag mee :?
 
Hmm, fijn, ik zie net dat ik ook een donatie aan de staat mag leveren. |(

49 in 30km zone, na correctie 16 km te hard = E91,- -O-
 
Mooie rit gehad afgelopen zondag alles was vlekkeloos verlopen. Wou de motor net de schuur inrijden tot dat ik gebeld werd om een bakkie te doen in de stad, zo gepiept ik naar de stad toe.

Via de Ijsselallee in Zwolle richting stad niemand te bekennen. Naast het stoplicht mooie harley waar ik mijn ogen niet vanaf kon houden wat achteraf zeer spijtig is. Want daardoor heb ik de oom agent niet achter mij zien staan :(

Stoplicht op groen vol gas weg 220 230 aangetikt en voor de rest 100 door gereden. Bocht door richting stad toch even spiegel kijken jawel oom agent op zijn motor aaai mis.

Oom agent uitleggen dat je daar maar 70 mocht en begon over artikel 5 uit te leggen.
Maar legde hij uit je reed zo hard kon niet juist inschatten. We houden het op 30 km te hard en dan mag je niet klagen zeggen en besef dat je geluk hebt gehad.

Prima zeg ik daar teken ik voor 5 km correctie eraf van zijn motor. 25 km te hard € 190 boete.

Voor de auto is het € 140 en voor de motor € 190 dit omdat officier van justitie heeft bepaald wanneer de motor onbestuurbaar wordt dat het dan een onbestuurbaar projectiel is wat meer gevaar op kan leveren wat betekent dat ik meer moet betalen. Nog nooit van gehoord maar goed. Mij hoor je niet.

Alleen staat er nu op mijn boete toegestane snelheid 70 en een bedrag van € 190 en een beschrijving dat maximale snelheid is overschreven maar nergens staat met hoeveel km.
Ook staat erop dat ik akkoord begaan met de overtreding.

Wat nu te doen ? betalen en geluk hebben gehad dat ik mijn rijbewijs nog heb.
Of lastig doen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan