Motor-Forum Boetepot IV - Staatspooierij

Status
Niet open voor verdere reacties.
vandaag binnengehad van RDW: Een brief van hen waarin staat dat een van onze 3 motors (GS500E) niet verzekerd is.
Dat klopt, want hij staat in de schuur en staat stil totdat we hem te koop zetten dit voorjaar.

Ik heb snel de verzekering gebeld om hem alsnof weer te verzekeren. Ik dacht dat dit kon, omdat hij in een afgesloten schuur staat.
Dit kan dus niet en snel zal ik een boete ontvangen van maarliefst €387,== :( :( :( :(

Ik ga proberen om bezwaar te maken, maar geloof niet dat ik al te veel kans maak :X
 
Laatst bewerkt:
vandaag binnengehad van RDW: Een brief van hen waarin staat dat een van onze 3 motors (GS500E) niet verzekerd is.
Dat klopt, want hij staat in de schuur en staat stil totdat we hem te koop zetten dit voorjaar.

Ik heb snel de verzekering gebeld om hem alsnof weer te verzekeren. Ik dacht dat dit kon, omdat hij in een afgesloten schuur staat.
Dit kan dus niet en snel zal ik een boete ontvangen van maarliefst €387,== :( :( :( :(

Ik ga proberen om bezwaar te maken, maar geloof niet dat ik al te velle kans maak :X

Lopen wel wat topics over op het forum. Misschien heb je er wat aan om die even door te lezen.
 
vandaag binnengehad van RDW: Een brief van hen waarin staat dat een van onze 3 motors (GS500E) niet verzekerd is.
Dat klopt, want hij staat in de schuur en staat stil totdat we hem te koop zetten dit voorjaar.

Ik heb snel de verzekering gebeld om hem alsnof weer te verzekeren. Ik dacht dat dit kon, omdat hij in een afgesloten schuur staat.
Dit kan dus niet en snel zal ik een boete ontvangen van maarliefst €387,== :( :( :( :(

Ik ga proberen om bezwaar te maken, maar geloof niet dat ik al te velle kans maak :X

Je hoort toch een waarschuwing te krijgen ? Dat je hem moet schorsen of moet verzekeren en dat je anders een boete krijgt...
 
Die waarschuwing hebben al zo vaak op dit forum gestaan dat ik me nog verbaas dat er nog steeds zijn die denken dat het niet voor hen geld of zo...
 
Je hoort toch een waarschuwing te krijgen ? Dat je hem moet schorsen of moet verzekeren en dat je anders een boete krijgt...

Heb ook nooit een waarschuwing gehad daarvoor. Ooit mn oude ZXR aan puin gereden en het wrak gehouden voor onderdelen. Stond nog wel op naam maar de verzekering overgezet op de 'nieuwe' ZXR. Nooit aan schorsen gedacht .. tot ik een dikke rekening gepresenteerd kreeg. Bezwaar aantekenen heeft geen enkele kans van slagen (in mijn geval was dat iig wel zo)
 
Heb ook nooit een waarschuwing gehad daarvoor. Ooit mn oude ZXR aan puin gereden en het wrak gehouden voor onderdelen. Stond nog wel op naam maar de verzekering overgezet op de 'nieuwe' ZXR. Nooit aan schorsen gedacht .. tot ik een dikke rekening gepresenteerd kreeg. Bezwaar aantekenen heeft geen enkele kans van slagen (in mijn geval was dat iig wel zo)

Bij mij was het ook wel mooi. Mn rs50 toen nog, verzekering doorgebeld enzo. Tijd later dus een waarschuwing dat ie niet verzekerd was. Verzekering was hem gewoon even vergeten B| B| Ondertussen gewoon lekker op gereden natuurlijk. Maargoed dat er in de tussentijd niks is gebeurt :')
Niet dat ik ooit 100% verzekerd was met dat ding, aangezien ie 90 liep, maargoed :')

Bezwaar brief voor de aanmaning is in ieder geval de deur uit. Wie weet heeft het nog zin en scheelt het weer 80 euro :+
 
Die waarschuwing hebben al zo vaak op dit forum gestaan dat ik me nog verbaas dat er nog steeds zijn die denken dat het niet voor hen geld of zo...

:^ 100% mee eens :')

Was toch van de week nog zo een topic hierover in algemeen...

Die gaat ook bezwaar schrijven, want hij rijdt er toch niet mee :')

geweldig die discussie weer in dat topic :')
 
Bij mij was het ook wel mooi. Mn rs50 toen nog, verzekering doorgebeld enzo. Tijd later dus een waarschuwing dat ie niet verzekerd was. Verzekering was hem gewoon even vergeten B| B| Ondertussen gewoon lekker op gereden natuurlijk. Maargoed dat er in de tussentijd niks is gebeurt :')
Niet dat ik ooit 100% verzekerd was met dat ding, aangezien ie 90 liep, maargoed :')

Bezwaar brief voor de aanmaning is in ieder geval de deur uit. Wie weet heeft het nog zin en scheelt het weer 80 euro :+

Hoelang is dat geleden dan? (mijn geval was 2006) En wellicht is het voor een brommer anders geregeld dan voor de motor.
 
En dan lees ik dit over verzekeringen, en zie tegelijk een sns reclame onderin beeld, dus...

Toen ik een tijdje geleden mn gixxer kocht, heb ik hem doorgebeld aan de sns bank voor de verzekering. Ik kreeg een overduidelijk verveelde medewerker aan de lijn die me vertelde dat ik dat maar online moest doorgeven, want zo ging dat tegenwoordig.

Dus ik ga op de site, vraag een offerte aan (geen andere mogelijkheden), en wacht op hun briefje. Een week later toch maar eens gebeld, bleek mn verzoek niet eens te zijn opgenomen, en ik kon het ook wel gewoon even telefonisch aan haar doorgeven |(

Dus een week onverzekerd rondgereden.
Maar gelukkig geen bekeuring gekregen...
 
Laatst bewerkt:
Heb ook nooit een waarschuwing gehad daarvoor. Ooit mn oude ZXR aan puin gereden en het wrak gehouden voor onderdelen. Stond nog wel op naam maar de verzekering overgezet op de 'nieuwe' ZXR. Nooit aan schorsen gedacht .. tot ik een dikke rekening gepresenteerd kreeg. Bezwaar aantekenen heeft geen enkele kans van slagen (in mijn geval was dat iig wel zo)

Dat vind ik wel raar. Een motor die Total Los is verklaard en vervolgens wel nog verzekerd moet blijven? Word zoiets niet automatisch afgeschreven? nee dus
 
Dat vind ik wel raar. Een motor die Total Los is verklaard en vervolgens wel nog verzekerd moet blijven? Word zoiets niet automatisch afgeschreven? nee dus

Is nooit een verzekering's kwestie geweest. Enkelzijdig ongeval en WA verzekerd.
Dus total-loss wel . .maar niet voor de verzekering. Als ik hem had kunnen opbouwen (ging niet want het frame lag in 2 stukken) had ik er dus gewoon nog op kunnen rijden. Hij blijft in dat geval gewoon op naam staan voor de wegenbelasting en dus moet het voertuig verzekerd zijn.
 
Het plaatselijke snelheidslimiet lag te laag; 81,- boete.

Nu had ik een grandioos idee. Een fonds/verzekering.
Als je mee betaald mag je al je boetes declareren.
Nooit meer bang te zijn dat je geflitst wordt.
Vrijheid op je motor is dan weer terug.
Nooit meer onzekerheid en gewoon een vast bedrag per maand.
Ik heb de laatste tijd veel boetes op de mat gehad en dat hakt erin, maar als ik uitreken wat ik ik mijn hele motocarriere (7 jaar) gemiddeld kwijt ben is dat nog geen 80 euro per maand.
Als er een maatschappij is die mij 80,- vraagt voor een dergelijke verzekering zou ik hem meteen afsluiten.
 
haha inderdaad grandioos !!
ik zou hem ook afsluiten.

ben vorige week geflitst (kende de flitser nog niet) boete nog niet gehad, geen stapavondjes de komende weekeinden.. het gas ging er net op ...
 
Hoelang is dat geleden dan? (mijn geval was 2006) En wellicht is het voor een brommer anders geregeld dan voor de motor.

2008/2009. Ben half november jarig en reed er al 3 maanden op. Kregen eerst een dreigbrief hoor :P (nja waarschuwing :+ ) Dat als we niet zouden verzekeren of schorsen er een leuke boete aankwam. Wij boos die verzekering op gebeld, kregen we te horen dat ze hem even waren vergeten. Dus wij nog van ja; en als er nou wel wat gebeurt was in die 3 maanden, dan waren we mooi de lul door jullie fout ! :? En dan krijg je te horen; ja maar er is toch niks gebeurt joh.. :')
 
Als je na een week nog geen groene kaart van je verzekering hebt gekregen ga je toch eens informeren bij je verzekering.
 
Het plaatselijke snelheidslimiet lag te laag; 81,- boete.

Nu had ik een grandioos idee. Een fonds/verzekering.
Als je mee betaald mag je al je boetes declareren.
Nooit meer bang te zijn dat je geflitst wordt.
Vrijheid op je motor is dan weer terug.
Nooit meer onzekerheid en gewoon een vast bedrag per maand.
Ik heb de laatste tijd veel boetes op de mat gehad en dat hakt erin, maar als ik uitreken wat ik ik mijn hele motocarriere (7 jaar) gemiddeld kwijt ben is dat nog geen 80 euro per maand.
Als er een maatschappij is die mij 80,- vraagt voor een dergelijke verzekering zou ik hem meteen afsluiten.
Zo'n verzekering bestond ooit: je betaalde een bedrag van (zeg) 3 boetes per jaar, en mocht dan max. 5 boetes declareren. Maar wel boetes voor max. 10 km/h te hard.
Voor jouw 80 euro per maand (wat trouwens enorm veel is, ik zit op 0 euro per maand) heet zo'n verzekering een spaarrekening. Elke maand 80 euro overmaken, niet meer over nadenken. Je bespaart je de marge van de verzekeraar.
 
80 euro per maand. In 100 jaar is dat bijna 1 ton.
Nu rij ik al meer dan 35 jaar boetevrij. Betekend dat dat ik zo'n goldwing 6 cylinder bij elkaar gespaard heb.
 
Heb hier laatst ook een boete binnengekregen, EUR 38 omdat ik ietsje gas bijgaf bij een oranje stoplicht in Venlo op de terugweg van vakantie.
Wobje is al de deur uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan