Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Yup 50 € betalen voor 1km/u gecorrigeerd , net zo belachelijk als het groot is. Maar dat doen ze nu eenmaal graag hier in de buurt, in de auto zitten met camera..


Ik ben trouwens van belgie , bij ons is het 6km/u correctie.


Er werd mij aangeleerd om vlot te rijden met de motor, blijkbaar toch niet altijd
 
Heeft niemand sinds januari meer boetes gereden of zijn we het zat geworden om het te melden?

Ik heb in ieder geval gister mijn rijbewijs mogen inleveren. 65 te hard bbk. Nu maar afwachten hoe hoog de boete wordt en hopen dat er geen EMG cursus aan gehangen wordt...
 
Mwa, net vrijgesproken van een 73tje te hard uit juni 2012, scheelt weer wat poen en een paar maanden fietsen. Daarna niets noemenswaardigs gescoord...
 
Heeft niemand sinds januari meer boetes gereden of zijn we het zat geworden om het te melden?

Ik heb in ieder geval gister mijn rijbewijs mogen inleveren. 65 te hard bbk. Nu maar afwachten hoe hoog de boete wordt en hopen dat er geen EMG cursus aan gehangen wordt...
Wacht maar na het weekend met het mooie weer. Dan stromen de boetes weer als vanouds
 
Heeft niemand sinds januari meer boetes gereden of zijn we het zat geworden om het te melden?

Ik heb in ieder geval gister mijn rijbewijs mogen inleveren. 65 te hard bbk. Nu maar afwachten hoe hoog de boete wordt en hopen dat er geen EMG cursus aan gehangen wordt...

Ouch! Succes met de afhandeling, hopelijk valt het mee;)
 
Mwa, net vrijgesproken van een 73tje te hard uit juni 2012, scheelt weer wat poen en een paar maanden fietsen. Daarna niets noemenswaardigs gescoord...

Op vrijspraak hoop ik ook nog steeds :X 1 april wordt het 2 jaar geleden dat ik met 54 te hard ben gelaserd. destijds heb ik succesvol bezwaar gemaakt tegen het invorderen van mn rijbewijs maar sindsdien heb ik niets meer gehoord....
 
Laatst bewerkt:
Ouch! Succes met de afhandeling, hopelijk valt het mee;)


Dat hoop ik ook!
De dienst doende agent vertelde mij dat bij een eerste vergrijp doorgaans door de OvJ wordt besloten dat je na 10 dagen je rijbewijs terug krijgt. Op internet lees ik weer dat dit vaak pas na 2 maanden is. Kunnen de mannen en vrouwen die hier ervaring mee hebben uitsluitsel over geven?
 
10 dagen was altijd standaard bij een eerste keer. Maar ik hoor/lees steeds vaker dat het nu gewoon standaard een maand of twee drie is :(

Kijk trouwens even op flitsservice.nl, daar ga je je antwoord vinden en waarschijnlijk ook heel wat input om goed ik beroep te kunnen gaan ;)
 
Dat hoop ik ook!
De dienst doende agent vertelde mij dat bij een eerste vergrijp doorgaans door de OvJ wordt besloten dat je na 10 dagen je rijbewijs terug krijgt. Op internet lees ik weer dat dit vaak pas na 2 maanden is. Kunnen de mannen en vrouwen die hier ervaring mee hebben uitsluitsel over geven?

Verzoek indien voor zitten ter teruggaaf, dan heb je hem wel binnen 20 dagen terug.
 
Met een beetje pech vandaag 4x 95 euro gescoord bij de tunnel de klomp in ede. Nu blijkt ook wel de goudklomp genoemd.
Heen niks in de gaten gehad terug kwamen we er te laat achter.

:r
 
Ervarings deskundigen: oudjaar 2013 staande gehouden Door laser. 51 km te hard. Rbw 10 dagen kwijt geweest en tot op heden niets ontvangen. I kweet dat zoiets lang kan duren, maar wat moet ik hiervan denken? Heb ik geluk?
 
3 weken geleden met de auto. 97 euro voor parkeren (of stilstaan?) niet op een parkeervak. Voor de mensen die Zoetermeer kennen, bij de ABN AMRO in Stadshart. Het was na sluitingstijd van de winkels (rond 8/9 uur 's avonds). Motoragent reed langs, bekeurde mij en een ander bestuurder en reed weer weg. Zonder waarschuwing. Ik was ook niet geparkeerd, maar stond stil (ik zat nog in de auto en heb het niet verlaten). Op een waarschuwingsbord voor de ABN is er een voetgangersbord boven en een parkeerverbod bord onder. Echter, de parkeerverbod gaf alleen aan dat brom(fietsers) tijdens winkeluren niet op het voetpad mochten parkeren...

Ik was in een auto en was na sluitingstijd en heb de auto niet verlaten. Ik zal de bekeuring mbv foto's ook aanvechten zodra ik die binnen heb. Ik ben niet moeilijk met die regeltjes, maar wanneer ik bij mijn auto sta en het is na sluitingstijd en ik sta stil niet op een blokkerende manier dan gaat zoiets mij wat te ver...
 
Met een beetje pech vandaag 4x 95 euro gescoord bij de tunnel de klomp in ede. Nu blijkt ook wel de goudklomp genoemd.
Heen niks in de gaten gehad terug kwamen we er te laat achter.

:r

Van welke kant kwamen jullie? Veenendaal of De Klomp?
Vanaf De Klomp staan er toch redelijk wat borden die aangeven dat je er niet door mag rijden (vanaf de andere kant ben ik nog nooit richting de tunnel gereden, maar kan me voorstellen dat het daar ook zo is).

Zonde van het geld. Ik vraag me wel af hoe je al die borden kan missen :)
 
Van welke kant kwamen jullie? Veenendaal of De Klomp?
Vanaf De Klomp staan er toch redelijk wat borden die aangeven dat je er niet door mag rijden (vanaf de andere kant ben ik nog nooit richting de tunnel gereden, maar kan me voorstellen dat het daar ook zo is).

Zonde van het geld. Ik vraag me wel af hoe je al die borden kan missen :)

Heen vanaf Veenendaal, terug vanaf de klomp.

Heen heb ik de borden echt gemist, wel een bord gezien met permanente controle, maar daar dacht ik dat dit voor de snelheid was. Nog bewust op mijn tomtom gekeken voor flitsers. Terug verbaasde ik mij al over de borden ten aanzien van de navigatie :?. Ik dacht aan een gewijzigde situatie waardoor de navigatie niet meer klopte. Net voordat ik onder de tunnel door reed zag ik het kermis bord. !!Boete 95 euro!! :?

Omdat mijn meisjes achter mee reed maar niet plotseling geremd.

Een dergelijke situatie ben ik nog nooit tegen gekomen waardoor ik het ook niet herkende.
Leuke kassa locatie voor de overheid :/

Ze weten het steeds gekker te maken. Sluit de weg af of maak een bussluis!
 
Laatst bewerkt:
Ervarings deskundigen: oudjaar 2013 staande gehouden Door laser. 51 km te hard. Rbw 10 dagen kwijt geweest en tot op heden niets ontvangen. I kweet dat zoiets lang kan duren, maar wat moet ik hiervan denken? Heb ik geluk?

Reken op een brief voor zitten net voor de verjarings termijn, is vrij normaal..


Betreffende de EDE situatie:

212339_480.jpg


Lijkt mij duidelijk. Leeuwarden heeft nu ook een flitspaal ipv een poller. Resultaat geen crashes meer op de poller, maar een echte goudmijn.
 
Ervarings deskundigen: oudjaar 2013 staande gehouden Door laser. 51 km te hard. Rbw 10 dagen kwijt geweest en tot op heden niets ontvangen. I kweet dat zoiets lang kan duren, maar wat moet ik hiervan denken? Heb ik geluk?

Ga er maar niet van uit dat ze ja vergeten. Ik zit in exact dezelfde situatie, op 1 april 2013 gelaserd op 54 te hard en sindsdien niets meer gehoord.

Vandaag ben ik waarschijnlijk op zo'n 10 km/u te hard geflitst in Voorschoten, op de Wijngaardenlaan om precies te zijn :j Zat even niet op te letten B|
 
Laatst bewerkt:
3 weken geleden met de auto. 97 euro voor parkeren (of stilstaan?) niet op een parkeervak. Voor de mensen die Zoetermeer kennen, bij de ABN AMRO in Stadshart. Het was na sluitingstijd van de winkels (rond 8/9 uur 's avonds). Motoragent reed langs, bekeurde mij en een ander bestuurder en reed weer weg. Zonder waarschuwing. Ik was ook niet geparkeerd, maar stond stil (ik zat nog in de auto en heb het niet verlaten). Op een waarschuwingsbord voor de ABN is er een voetgangersbord boven en een parkeerverbod bord onder. Echter, de parkeerverbod gaf alleen aan dat brom(fietsers) tijdens winkeluren niet op het voetpad mochten parkeren...

Ik was in een auto en was na sluitingstijd en heb de auto niet verlaten. Ik zal de bekeuring mbv foto's ook aanvechten zodra ik die binnen heb. Ik ben niet moeilijk met die regeltjes, maar wanneer ik bij mijn auto sta en het is na sluitingstijd en ik sta stil niet op een blokkerende manier dan gaat zoiets mij wat te ver...
Dat is gewoon parkeren, he. Parkeren is alle soorten stilstaan, anders dan om mensen in- of uit te laten stappen of iets in- of uit te laden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan