Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Traject gemeten 88
boete voor 85
snelheid op de teller 95

Dat betekent over het hele traject op de teller 15 km gemiddeld te snel. Dat is niet effe 1 moment niet opgelet.
Dat is drogreden: je wordt beboet voor de werkelijke snelheid en niet wat de teller aangeeft. Als je weet dat je teller te veel aangeeft, pas je je snelheid daarop aan... Al had zijn teller de hele tijd 150 km/u aangegeven, dan had hij nog steeds maar 88 echte km/u gereden...
 
Kort door de bocht: Hij reed te snel en heeft nu een boete.:')
Wat knap van je dat je tot die conclusie bent gekomen, Helemaal alleen kunnen bedenken? of heb je toch een beetje hulp gehad van de schooljuf, Ik begrijp dat door deze uiting van verstandelijke moraalridderheid, de triangel-speler van de Josti band zich sinds kort zorgen maakt over zjjn positie binnen de gelederen :')
 
Kort door de bocht: Hij reed te snel en heeft nu een boete.:')
Klopt. Daar is volgens mij dit topic ook voor.
Als je een boete hebt gehad, dan accepteer je dat als een man en dan maak je jezelf hier kenbaar zodat je aan de schandpaal kan.

Was een kwestie van iets te snel willen en even niet goed genoeg opletten.

Niks mee mee volgens mij.

Maar jij kan het inderdaad een stuk korter verwoorden :+
 
Wat knap van je dat je tot die conclusie bent gekomen, Helemaal alleen kunnen bedenken? of heb je toch een beetje hulp gehad van de schooljuf, Ik begrijp dat door deze uiting van verstandelijke moraalridderheid, de triangel-speler van de Josti band zich sinds kort zorgen maakt over zjjn positie binnen de gelederen :')
Als je nix beters weet, hou dan je ape-kop!
Krijg je een banaantje van me.............
 
Ja!
Mocht ff duren… 13 maanden, maar daar is ie dan; 1150€.
En 9 dagen ontzegging, maar die had ik al gehad, dus geen last van. Viel me reuze mee, 180 gemeten, na aftrek van de nodige correcties 165, in de 100.
Betalen klaar, geen proeftijd. Notering blijft wel 2 jaar staan.( maar ik was niet van plan in herhaling te vallen)
 
Ja!
Mocht ff duren… 13 maanden, maar daar is ie dan; 1150€.
En 9 dagen ontzegging, maar die had ik al gehad, dus geen last van. Viel me reuze mee, 180 gemeten, na aftrek van de nodige correcties 165, in de 100.
Betalen klaar, geen proeftijd. Notering blijft wel 2 jaar staan.( maar ik was niet van plan in herhaling te vallen)
Notering is toch je proeftijd?
 
Ja!
Mocht ff duren… 13 maanden, maar daar is ie dan; 1150€.
En 9 dagen ontzegging, maar die had ik al gehad, dus geen last van. Viel me reuze mee, 180 gemeten, na aftrek van de nodige correcties 165, in de 100.
Betalen klaar, geen proeftijd. Notering blijft wel 2 jaar staan.( maar ik was niet van plan in herhaling te vallen)

Pfoeh, alsof je een emmer leeggooit 😭
 
Notering is toch je proeftijd?
Uhm, laat ik het anders zeggen, ik heb geen voorwaardelijke rij ontzegging opgelegd gekregen, dus ook geen last van. Uiteraard blijft het wel 2 jaar genoteerd, en als ik in die tijd nog een forse overtreding zou maken, dan word deze uiteraard wel meegenomen in een verdere beslissing.
 
Dat was dan wel heel bont… 6mnd kwijt…+ emg!
@JBi tis wat het is, trots? Neuh. Blij dat het vonnis er ligt. Ja.
63 te hard, in de bebouwde kom.. 1 forse overtreding in de bbk en je mag een paar dagen koffie drinken in een afkickkliniek _O-
 
Bij mij niet, 23 mei 2014 rijbewijs ingeleverd (6mnd + EMG). Januari 2019 informatie opgevraagd bij CIS en stond geen overtreding meer in, februari 2017 nog wel. :)
Ah ok, dan is het bangmakerij geweest van de officier o.i.d.
Er werd mij toendertijd ( mei 2019) verteld dat de overtreding 8 jaar geregistreerd bleef staan voor verzekeraars.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Bij het afsluiten van een nieuwe verzekering vraagt de verzekeraar wel degelijk of je de laatste 8 jaar met politie in aanraking bent geweest.
 
Bij het afsluiten van een nieuwe verzekering vraagt de verzekeraar wel degelijk of je de laatste 8 jaar met politie in aanraking bent geweest.
Als het niet meer in CIS staat weten ze niks. Als je die vraag met ja beantwoord bij een nieuwe verzekeraar kun je er voor 100% vanuit gaan dat je geweigerd wordt. :9

Sommige vragen volgens mij ook 5 ipv 8 jaar
 
Ze mogen het tot 8 jaar registreren. Maar vaak wordt er ook een andere periode vastgesteld.
 
Ik zou het er niet op gokken. Als je iets of iemand in de kreukels rijdt en het loopt in de papieren, dan mag je de rest van je leven blijven betalen.

Hetzelfde geldt voor de gezondheidsverklaring bij een overlijdensrisicoverzekering. Ze kijken nergens naar. Controleren niets.

Totdat er uitbetaald moet worden. Dan mag je partner hopen dat je niets vergeten of "vergeten" bent in te vullen. Want alle registers gaan open.
 
Potjandori; rijd ik zaterdag richting op de A28, vanaf Amersfoort richting Utrecht, zit er een A3 voor mij te slingeren; onnodig remmen ect, reed ongeveer 110. Dus ik dacht die even "sportief" in te halen, denk dat ik wel even de 150 km/u aan tikte; vervolgens zie ik ver-weg in mijn zijspiegel een politie audi rijden; die haalt me vervolgens fors in en krijg ik op z'n matrix bordje "SNELHEID GEMETEN" te zien.. Ben benieuwd of dat een zure wordt ;(
 
Sinds die tijd heb ik 2x een andere auto gekocht, en gewoon open geweest met de verzekerings-tussenpersoon. En daar ben ik heel blij mee, want uiteindelijk heb ik toch een gewone verzekering voor een gewone prijs.
 
Ben wel benieuwd hoe dat zit met 5 jaar registratie, maar 8 jaar melden. Wat kunnen ze na 5 jaar nog achterhalen? Ik moet nog 1 van die 5 jaar B|

Overigens vorig jaar gewoon gebeld met de verzekering toen ik een nieuwe auto ging kopen en de situatie uitgelegd. Dat een mens ook kan leren van z'n fouten. Werd tot 2x toe in de wacht gelegd voor overleg met de manager (spannend...) En toen was het ok.
 
Potjandori; rijd ik zaterdag richting op de A28, vanaf Amersfoort richting Utrecht, zit er een A3 voor mij te slingeren; onnodig remmen ect, reed ongeveer 110. Dus ik dacht die even "sportief" in te halen, denk dat ik wel even de 150 km/u aan tikte; vervolgens zie ik ver-weg in mijn zijspiegel een politie audi rijden; die haalt me vervolgens fors in en krijg ik op z'n matrix bordje "SNELHEID GEMETEN" te zien.. Ben benieuwd of dat een zure wordt ;(
Inderdaad even afwachten. Maar als je hem binnenkrijgt aanvechten omdat je niet staande gehouden bent. Dit is wel de bedoeling, en de politie moet een reden aan kunnen dragen waarom dit niet gebeurt is. Zo zelf ook onder een boete uitgekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan