Motor-Forum Privé Circuit

True that... +geen f1 dus lagere vereisten.

is er niet iemand die handig is met cijfertjes die de kosten globaal zou kunnen berekenen?

nog geen hoeveelheden bekend. dus geen kostenplaatje ;-]

Onder de Motor forum leden zitten er vast wel mensen met de volgende functies:


-Asfalteerders ✔
-Architect ✔
-Aannemer ✔
-Constructeur ✔
- milieu-architect ✔
- Ontwerpers ✔
- onderzoekers ✔
- waterspiegelbeheerder (drainage) ✔
- Informatie avond(en) spreker voor de 3 boeren die worden lastig gevallen ✔
- Zeggenschap in de politiek ✔

heb genoeg connecties :o
 
ben ik dan de enige die moet zeggen dat je t met 41 miljoen niet gaat halen?
wat denk je dat onderhoud kost?
hoeveel moet je de gemeente dokken om t open te laten zijn?
gejank van die kutmilleu organisaties die beginnen te janken op het moment dat het topje van het grassprietje bij hun in de tuin bruin wordt?

ik kan nog wel 10 kritische vragen bedenken...
assen kost 25k per dag om te huren (als t niet bijna 30k is tegenwoordig), en dan heb je nog niet eens gehad over evenementen zoals bsb,sbk,motogp....hoeveel dat in het laatje brengt.

ik zeg, klaas zwart ff bellen van het ascari circuit, heeft ie uit eigen zak betaald om vervolgens op een landgoed in spanje of frankrijk een lap asfalt neer te leggen...

41 miljoen kom je er niet vrees ik...
He team wat jaren lang hard aan het werk is geweest om bij de Moerdijkbrug een circuit uit de grond te trekken heeft nu een bouwvergunning alleen is er geen geld.
Dit is geen tokijojo verhaaltje maar de echte Nederlandse waarheid :+
Geloof mij het hoofd van het team vertelde mij dit,iemand uit de politiek ;)

Ik vind het geen verkeer idéé van de topic opener voor een grote verzamelactie.
Met 41 miljoen is men geholpen.
 
Yas Marina circuit heeft 'maar' 1.000.000.000 (1 miljard) gekost.

[afbeelding]

In de prijs zit inbegrepen:
Baggeren van gebied
Racecircuit
Hotel


voor de mensen die nu bléren om het circuit in flevoland te bouwen vergeten1 ding.
Flevoland als geheel klinkt nog in elkaar. de komende 50 jaar kan het nog gemiddeld 10-20 cm en plaatselijk tot 50 cm zakken met het gewicht van je asfaltfundering zal je dat proces versnellen.

voorbeeld: snelweg A6 tussen almere en lelystad is een hobbelbaan.

maar het is mogelijk om de ondergrond te verstijven of gewoon een goede fundering te maken. het zal alleen wat kosten. dus... ik zeg doen :D
ik rij daar iedere dag... dat is echt GEEN hobbelbaan...

dan zal je de A27 bedoelen van Almere naar Huizen, dat is WEL een hobbelbaan ;)

en daar in tegen is een strak asfalt laken ook niets, een beetje hobbel mag er wel op het circuit liggen hoor, brengt een extra dimensie mee!

bass07242.jpg
 
Laatst bewerkt:
Onder de Motor forum leden zitten er vast wel mensen met de volgende functies:

-Asfalteerders
-Architect
-bouwvakkers
-loodgieters
-etc
-etc

Het idee is vooral samenhorigheid. Nederland: Samen één ;)
ik meld mij wel aan als onderzoeker van de pitpoesen :9
 
Puik plan, alleen jammer dat van die 164.231 leden 80 % (schat ik zo maar) zich alleen ooit heeft aangemeld maar MF verder links heeft laten liggen. Grof gerekend heb je dan nog € 8 miljoen. Dan heb je nog de choppers, toerders, offroaders, crossers etc., die vermoedelijk ook niet op een circuit zitten te wachten. Dan nog de mensen die sowieso om wat voor reden niet op een circuit willen rijden of geen zin hebben hebben hier naar toe te gaan en je opbrengst wordt weer dramatisch gereduceerd. Uiteindelijk hou je 93 mensen over die graag € 250 willen doneren voor een eigen circuit.
Komt dus neer op een weekendje Beekse Bergen met als afsluiting een feestelijke avond bij McD. ;)

Maar nogmaals, puik plan, super idee en idem topic maar een paar dagen te vroeg :}

En vergeet al die vrouwen niet die op dit forum zitten!! Want zoals in de openingstopic beschreven, is het de bedoeling volgens mij dat het alleen voor mannen is....
 
indeed, ik zou het niet pikken eraf gereden te worden door een dame.
uit alle zekerheid, bannen, strak plan!
 
ik rij daar iedere dag... dat is echt GEEN hobbelbaan...

dan zal je de A27 bedoelen van Almere naar Huizen, dat is WEL een hobbelbaan ;)

en daar in tegen is een strak asfalt laken ook niets, een beetje hobbel mag er wel op het circuit liggen hoor, brengt een extra dimensie mee!

[afbeelding]
Misschien een keer het gas openen en niet als oma rijden?
Veel slechter asfalt kom je elders in de randstad niet tegen.
 
En mochten er scheepsschroeven bij te pas komen dan kan ik ook wel en handje helpen.
Maar alleen vanaf 3meter en groter!

:+
 
Sorry heb van het weekend bijna geen tijd gehad om wat verder te ontwerpen... alleen het opkomen rechte stuk wat meer lemans achtig gemaakt... waarschijnlijk heb ik dinsdag meer tijd om even wat uit te ontwerpen
 
Doe ook even een offroadcircuit parallel eraan, met hier en daar wat ongelijkvloerse kruisingen die je meteen als jump kunt gebruiken. Voor 10% extra kosten heb je er duizenden gegadigden bij.
 
Elders in de Randstad? Sinds wanneer liggen Almere en Lelystad in de Randstad? O-)
Volgens een of andere rare ambtenaar bij de overheid die ook bedacht heeft om een Randstad-provincie te maken van Noord-Holland, Utrecht en Flevoland _O-

Ik ben het overigens volledig met je eens dat Flevoland geen Randstad is, de Randstad is Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
 
Volgens een of andere rare ambtenaar bij de overheid die ook bedacht heeft om een Randstad-provincie te maken van Noord-Holland, Utrecht en Flevoland _O-

Ik ben het overigens volledig met je eens dat Flevoland geen Randstad is, de Randstad is Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.

Haha Flevoland randstad ? :P Dan kan je net zo goed groningen en drenthe ook toevoegen !
 
Volgens een of andere rare ambtenaar bij de overheid die ook bedacht heeft om een Randstad-provincie te maken van Noord-Holland, Utrecht en Flevoland _O-

Ik ben het overigens volledig met je eens dat Flevoland geen Randstad is, de Randstad is Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
En dan nog maar een deel van Noord-Holland en een deel van Utrecht en zelfs maar een deel (wel het grootste) van Zuid Holland.

randarchiefRandstad.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan