Motor games

CoeXisT

Die hard MF'er
Spelen jullie ook motor games?

Met de winterstop in zicht leek het mij wel geinig om eens een motor race game te spelen. Dus na wat reviews lezen en zoeken op Marktplaats heb ik de PlayStation 4 game: “RIDE 3” gekocht.
Meer dan 30 race tracks en ruim 230 motorfietsen om uit te kiezen is het ook bijna een encyclopedie.
Nou ja kiezen... je dient sommige exemplaren te unlocken of te kopen met je zuurverdiende credits.
Credits verdien je dus door races te winnen, en daar zit hem voor mij de crux...
Ik game ruim 30+ jaar maar ik bak niets van deze game. Het is gewoon moeilijker dan een AVB examen waar je nooit voor hebt geoefend.
Net alsof ze met een controller niet kunnen vertalen hoe je echt rijd op een motor.

Uiteraard zijn er ook vele andere motor games:
* MotoGP20
* MXGP20
* TT The Isle Of Man

Welke spelen jullie?
 

Bijlagen

  • D5BE191B-F959-4908-B954-1DADFC663DE1.jpeg
    D5BE191B-F959-4908-B954-1DADFC663DE1.jpeg
    77 KB · Weergaven: 8
He-le-maal grijs gespeeld over de afgelopen 19 jaar. Minstens vier keer geleend bij Videoland destijds en toen ik een jaar of 10 terug een exemplaar op marktplaats zag staan voor 5 euro - direct gekocht. Geen moment spijt. De controls zijn uitstekend scherp en het racen is geweldig.

 
Spelen jullie ook motor games?

Met de winterstop in zicht leek het mij wel geinig om eens een motor race game te spelen. Dus na wat reviews lezen en zoeken op Marktplaats heb ik de PlayStation 4 game: “RIDE 3” gekocht.
Meer dan 30 race tracks en ruim 230 motorfietsen om uit te kiezen is het ook bijna een encyclopedie.
Nou ja kiezen... je dient sommige exemplaren te unlocken of te kopen met je zuurverdiende credits.
Credits verdien je dus door races te winnen, en daar zit hem voor mij de crux...
Ik game ruim 30+ jaar maar ik bak niets van deze game. Het is gewoon moeilijker dan een AVB examen waar je nooit voor hebt geoefend.
Net alsof ze met een controller niet kunnen vertalen hoe je echt rijd op een motor.

Uiteraard zijn er ook vele andere motor games:
* MotoGP20
* MXGP20
* TT The Isle Of Man

Welke spelen jullie?
Ik heb het spel en ik denk dat ik er nu max 10 uur op heb staan.
Hetgeen wat het voor mij zo moeilijk maakt is het insturen. Ja, het klopt dat je meer "acties" moet doen met een motor dan met een auto.
Alleen dat is juist het probleem, als je zoals ik veel sim auto race spellen speelt krijg je het gewoon niet onder de knie.
 
Voor mij is Ride ook onbestuurbaar. Ik pak dan liever een motortje in GTA5 ofzo. Compleet anders, maar dan kan je tenminste ook nog je eigen weg kiezen. :)
The Crew 2 schijnt ook nog wel aardig te zijn;

 
Ik heb het spel en ik denk dat ik er nu max 10 uur op heb staan.
Hetgeen wat het voor mij zo moeilijk maakt is het insturen. Ja, het klopt dat je meer "acties" moet doen met een motor dan met een auto.
Alleen dat is juist het probleem, als je zoals ik veel sim auto race spellen speelt krijg je het gewoon niet onder de knie.
:^ maar dan met Ride 2 en MotoGP '20

Speel ook Gran Turismo Sport en dat voelt gewoon natuurlijk, de motorspellen niet ondanks dat ik motor rij irl. Als je er echt even voor gaat zitten en auto gameplay vergeet dan gaat het wel maar het speelt gewoon niet helemaal lekker weg.


Een spel wat ik wel grijs heb gespeeld is MotoGP Ultimate Racing Technology, met nog lekker blèrende tweetakts. :9 (heb nog de iso als iemand geïnteresseerd is)

 
Voor mij is Ride ook onbestuurbaar. Ik pak dan liever een motortje in GTA5 ofzo. Compleet anders, maar dan kan je tenminste ook nog je eigen weg kiezen. :)
The Crew 2 schijnt ook nog wel aardig te zijn;


Crew 2 is wel geinig idd. Wel met een controller spelen, stuur krijg ik niet goed gekalibreerd
 
Wat je gaat helpen bij Ride 3 is beginnen op de laagste klasse en de racelijn aanzetten. Rijhulpen zou ik alleen aanzetten bij remmen zodat hij zelf de balans vind tussen voor en achterrem. Dit gaat je helpen het spel te begrijpen. Daarna kun je het realistischer maken door de rijhulp uit te zetten. Ik speel het spel vaak en ben ook door dezelfde trial en error heen gegaan. Uiteindelijk race ik nu met de snelste motoren zonder hulp over de circuits. Het is even wennen :)
 
:^ maar dan met Ride 2 en MotoGP '20

Speel ook Gran Turismo Sport en dat voelt gewoon natuurlijk, de motorspellen niet ondanks dat ik motor rij irl. Als je er echt even voor gaat zitten en auto gameplay vergeet dan gaat het wel maar het speelt gewoon niet helemaal lekker weg.


Een spel wat ik wel grijs heb gespeeld is MotoGP Ultimate Racing Technology, met nog lekker blèrende tweetakts. :9 (heb nog de iso als iemand geïnteresseerd is)


Oohh, goede oude tijden! Ik heb hem nog op cd liggen hier. Je kon ook als Jurgen vd Goorbergh rijden toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Ik heb superbike 2000 en 2001 helemaal grijs gespeeld. Daar zou ik mij nu nog steeds mee kunnen vermaken.
 
Ride en MotoGP computerspellen hebben inderdaad een vrij pittige leercurve. Je moet laag beginnen met langzame motoren en racelijnen aan. In mijn ervaring zit de truc in je kijkgedrag, je moet je ogen focussen op het punt ver weg dan gaat het allemaal veel makkelijker. Daarnaast veel oefenen en perfecte lijnen rijden. Het is net echt circuitrijden :+
 
Ik heb vroegah van alles grijs gespeeld: Superbikes en Superbikes 2000, SBK 09 en SBK X, MXGP, MotoGP 2 / 3, MotoGP 07, Motocross Madness 2, de motoren in de GTA serie... Ride 1 en 2 heb ik ook uitgespeeld, RIDE3 voelde als meer van hetzelfde, dat werd me te saai. De MotoGP games daarentegen, daar krijg ik geen genoeg van, van GP13 t/m GP20. Rijhulpjes aanzetten tijdens het leren is inderdaad belangrijk, daarna bouw je ze af. Aan de controller ligt het niet, elk spel wordt met oefenen gewoon speelbaar.
 
Geen spel zo vermakelijk als Road Rash. Daar had ik wat uren inzitten.

Bekijk bijlage 1548504

Als je een PC hebt die 'n beetje gamen aankan (of een console, daarop is 'ie ook uit)


Anyway, ik heb verder heel wat uurtjes in de Trials games zitten; die side-scrolling games waar je je trial motortje al balancerend moet voortbewegen over gestoorde parcoursen. Vermakelijke games, maar 't wordt al redelijk vlot 'n beetje eentonig.
 
MotoGP ‘19....
Mooi spel en lekker uitdagend:] Nog verdomd moeilijk om binnen de track limits te blijven...
 
Ik heb destijds met de release Days Gone gekocht (PS exclusive). Meer een zombie-game dan een motorgame, maar de motor is een heel belangrijk onderdeel van de gameplay (kun je ook upgraden etc).

Het spel is open world en de setting is een post-apocalyptisch Oregon met zombies (Freakers). Kreeg onterecht veel slechte reviews bij release, maar is zeker een leuk spel. Gaaf verhaal, mooie graphics en geweldige sfeer. Missies kunnen soms wel een beetje eentonig zijn.

Motor controls zijn in het begin heel erg wennen, maar in mijn ogen realistischer dan die van GTA ofzo.
Days gone.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik houd het retro, niets mooier dan Road Rash 2, op de sega megadrive / genesis
genesis-road-rash-ii-screen.png



Maar ook bij de og xbox is mx2002 with Ricky Carmichael een toffe game.
MX 2002 featuring Ricky Carmichael (2).jpg
 
Laatst bewerkt:
20210106162718_1.jpg
20201224180749_1.jpg

Ik vermaak me al heel wat uurtjes met Ride 3. Idd nog wel wat hulp van de ideale lijn, al heb ik de andere hulpmiddelen grotendeels uit kunnen zetten. Het is veel oefenen en wat ook helpt is een controller. Ik heb een Xbox One-controller met een usb-kabel aan de computer hangen en dat werkt met die analoge sticks zoveel fijner dan met een toetsenbord. Ook voor Euro Truck Simulator 2
 
Terug
Bovenaan Onderaan