Motor gekocht maar..

Dioon2107

Rookie
29 jan 2013
11
0
Goedenavond allen,

Vanmiddag een motor gekocht bij een motorzaak, de motor is geimporteerd alleen is nog niet geregistreerd in nederland.
Het gaat om een gsxr 600 uit 2007.
Alleen als ik hem invoer in www.vwe.nl staat het rest bpm bedrag op 0 euro, klopt dit?
Of zegt dat dat het een schade motor is geweest?
Hoop op een spoedige reactie wie mij uit de brand kan helpen!

Alvast bedankt
 
Kan je niet beter de motorzaak bellen en navragen hoe het zit?
 
Hoe kun je het checken als de motor niet geregistreerd is? Als de motorfiets ingevoerd is, staat deze meteen geregistreerd.
 
ga eens met het frame nummer naar de politie met een verhaal dat je hem wilt kopen en wilt weten of hij gestolen is of wat er van bekend is
 
Maar waarom verkoopt een "motorzaak" een motor zonder kenteken?
Ik zou daar aangeven de motor wel te willen kopen als hun hem op kenteken afleveren :Y
Als ze dat niet doen of willen dan weet je genoeg toch, op deze manier is het een beetje een vage gang van zaken :X
 
Er hoeft toch niets mis te zijn met een geimporteerde motor? Zijn zoveel zaken die dat doen. En als een motor gisteren aangekomen is en vandaag alweer verkocht wordt dan is de kans groot dat er nog geen nederlandse registratie aanhangt.
 
Je kan hier vragen wat je wilt, maar de antwoorden heeft die motorzaak. Of heb je daar al zo veel gevraagd dat je nu wat terughoudender bent? :X

Enne, welkom op MF.
 
BPM staat voor Belasting Personenauto's en Motorrijwielen. BPM is een belasting die eenmalig moet worden betaald door degene die als eerste een personenauto, bestelauto of motorrijwiel op zijn naam laat registreren.

Koopt u in Nederland een nieuwe personenauto, bestelauto of een nieuw motorrijwiel, dan verzorgt de importeur de aangifte en de betaling van de BPM voor u. Het bruto betaalde BPM-bedrag staat bij deze nieuw gekochte voertuigen vermeld op het kentekenbewijs (deel 1A).

Voor het verkrijgen van een Nederlands kenteken, moet u in de volgende situaties zelf aangifte doen van BPM:
- Als u een personenauto, bestelauto of een motorrijwiel uit het buitenland haalt
- Als u een bestelauto die vóór 1 juli 2005 in gebruik is genomen, ombouwt tot personenauto.

Achter het onderwerp BPM leest u het bruto bedrag in euro's.
Als u de melding n.v.t. terugkrijgt, betekent dat, dat op het moment van eerste afgifte van het kentekenbewijs geen BPM verschuldigd was.

bron: RDW


Neem aan dat er al een kentekenplaat opzit maar de motor nog niet op naam staat.
Als hij overgeschreven is zal het bpm bedrag afgedragen worden.

Maw hij is wel toegelaten in Nederland maar staat nog niet op naam.
 
BPM bouwt toch af in zoveel jaar? Kan dus best 0 zijn in jouw geval.
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond allen,

Vanmiddag een motor gekocht bij een motorzaak, de motor is geimporteerd alleen is nog niet geregistreerd in nederland.
Het gaat om een gsxr 600 uit 2007.
Alleen als ik hem invoer in www.vwe.nl staat het rest bpm bedrag op 0 euro, klopt dit?
Of zegt dat dat het een schade motor is geweest?
Hoop op een spoedige reactie wie mij uit de brand kan helpen!

Alvast bedankt
Er is toch nog geen enkel bpm bedrag bekend, want de motor heeft niet eens een NL kenteken?

Als je eea precies wilt weten, moet je RDW en Douane hebben :Y
 
Goedenavond allen,

Vanmiddag een motor gekocht bij een motorzaak, de motor is geimporteerd alleen is nog niet geregistreerd in nederland.
Het gaat om een gsxr 600 uit 2007.
Alleen als ik hem invoer in www.vwe.nl staat het rest bpm bedrag op 0 euro, klopt dit?
Of zegt dat dat het een schade motor is geweest?
Hoop op een spoedige reactie wie mij uit de brand kan helpen!

Alvast bedankt

De motor is nog niet geimporteerd als hij niet geregistreerd is. Je moet een BPM-formulier import invullen en dan berekent het RDW wat je moet bijbetalen.
 
Nou als ik het kenteken invul op www.vwe.nl staat er nog datum eerste afgifte nederland en laatste registratie ook niet, maar het kenteken zit er wel al op en hij heeft de papieren ook al laten zien.
Het gaat hier om hofland motoren, het voelde wel vertrouwd maar ik zit zelf in auto verkoop en in dit soort gevallen gaat het om schade auto's
 
Alvast bedankt trouwens voor alle reacties!
Het adres kwam vertrouwd over en lijkt mij nog steeds dat hij niet loopt te rommelen met motoren als hij al 25 jaar in de motoren zit.
Maar dit heeft mij vraagtekens gegeven.

Misschien is er wel niks aan de hand maar kon hier echt helemaal niks over vinden op internet!
Vandaar mijn bericht hier bij de kenners.

En wellicht hebben jullie een andere verklaring als de verkoper zelf.
 
BPM bouwt toch af in zoveel jaar? Kan dus best 0 zijn in jouw geval.

BPM bouwt per jaar 10% af na het eerste registratie jaar in het buitenland, echter blijft er altijd een rest bedrag bpm over van 10%.... (althans dit is bij auto's zo weet niet 100% zeker of dit ook voor motorfietsen werkt...)

Wellicht is de motor al wel bij de rdw aangemeld en heeft de vorige eigenaar/importeur de rest bpm al betaald?? :?
 
Alvast bedankt trouwens voor alle reacties!
Het adres kwam vertrouwd over en lijkt mij nog steeds dat hij niet loopt te rommelen met motoren als hij al 25 jaar in de motoren zit.
Maar dit heeft mij vraagtekens gegeven.

Misschien is er wel niks aan de hand maar kon hier echt helemaal niks over vinden op internet!
Vandaar mijn bericht hier bij de kenners.

En wellicht hebben jullie een andere verklaring als de verkoper zelf.

25 jaar in de motoren? Niet op die lokatie dan, in ieder geval. We hebben het toch over Hofland motoren in Amersfoort?
 
Terug
Bovenaan Onderaan