Motor houd eenmalig in na starten..!?

Aze

MF veteraan
25 mrt 2007
1.800
49
Leeuwarden
Sinds 3 weken heb ik iets vreemds met mijn Suzuki Intruder VS750 (1991). Als ik hem start en daarna wegrijd smoort die eenmalig op het gas. Het maakt hierbij niets uit of de motor koud of warm is. Gister vanaf mijn werk even bij de pomp langs geweest en daarna op de koffie bij moeders. Lang verhaal kort ik heb hem in anderhalf uur 3 maal gestart en elke keer als ik wegrijd verslikt hij zich even. Stationair na het starten ook niets vreemds, loopt goed en maakt ook niets uit hoe lang ik dan wacht met wegrijden. Daarna is het ook goed en nergens last meer van, tot ik de motor uit doe en opnieuw start en weg rijd.. :?
 
Laatst bewerkt:
IS je vacuüm naar je benzine kraan nog goed?
Heb een benzinepomp dus dat werkt niet met een vacuüm toch..??

plakkende vacuumschuif?
Oef dan ben ik verder (duurder) van huis, maar zou ik er dan niet elke keer bij het wegrijden last van moeten hebben. Bijvoorbeeld na het stilstaan / wachten voor een stoplicht? Motor moet echt uit en weer gestart worden eer het probleem optreed.
 
Als je een stuk goed hebt gereden, zonder probleem, de motor uitzet en meteen weer start, heb je het dan ook? Het klinkt wel heel apart... Ik had een soortgelijk iets door een verstopt benzinefilter, maar dat gebeurde dan ook onder het rijden regelmatig.
 
dit zal klinken als een hele idiote opmerking,

de laadspanning moet op gang komen. :+

het doet me denken aan mijn boot, als ik die gestart heb dan duurt het ook even voordat de laadspanning en laadstroom er is [ik heb 1 A meter en 1 V meter ter controle]
hoe het komt weet ik niet dit heeft ie al zo lang als ik de boot heb en verder werkt alles prima.

edit, ik zet er wel een clowntje bij maar ik zou seriues even kijken of er met de multimeter wat vreemds te meten is na het starten.
 
Laatst bewerkt:
Aanvullend: Maar als de motor smoort door een fluctuatie in de benzinetoevoer krijg ik ook een dip in de laadspanning toch?? Dus in dat geval zal ik van die meting ook niet veel wijzer worden. Hoe kom ik hier dan achter..??
 
Aanvullend: Maar als de motor smoort door een fluctuatie in de benzinetoevoer krijg ik ook een dip in de laadspanning toch?? Dus in dat geval zal ik van die meting ook niet veel wijzer worden. Hoe kom ik hier dan achter..??
Dynamo werk op rotatie.
En wordt afgevlakt door SR.

Een kleine fluctuatie in rotatie zoals jij beschrijft, zal je amper kunnen meten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan