motor huren op eiland?

In de jaren '90 was het huren van een motor op Tenerife erg moeilijk en de kwaliteit erg slecht.
Een jaar of 10 geleden op Madeira was het weer te slecht voor een motor, verhuurders waren er wel.
Nu is alles vast beter, als Covid geen roet in het eten gooit.
 
Mocht de keuze op Madeira vallen dan ken ik daar een eigenaar van een verhuurbedrijf erg goed. Een echte motorliefhebber in hart en nieren, een gezellige slappe ouwehoer en een leuke setup waarbij je een eigen slaapverblijf hebt op eigen terrein dus privacy, maar wel een barretje etc voor de gezelligheid indien gewenst. Bij interesse kan ik jullie wel in contact brengen....of je iig een link doorsturen.
 
Alleen 1 x op Auatralië een motor gehuurd...En erg goed bevallen. Blijft ook een eiland ;) Dat bedrijf bestaat jammer genoeg niet meer.
 
Ook oppassen met 'volle tank'.

Ik kreeg mijn huurmotor met volle tank en zo stond dat ook in het contract.
De motor zou moeten worden teruggebracht weer met gevulde tank. Prima de pomp was net iets verderop.

Bij terugkomst werd de motor rondom zeer goed gecontroleerd. Oke, no problem!
Ook werd geconstateerd dat de tank netjes vol was.
Ik kreeg een papier dat ik de motor schadevrij had teruggebracht.
Mijn vraag was toen om erbij te vermelden dat de tank gevuld was. Begon die vent ineens vreselijk moeilijk te doen.
Na veel aandringen en bijna ruzie heeft ie de volle tank op het formulier toegevoegd.

Ammehoela, als ik weer in NL ben kan ik nooit aantonen dat de tank vol was bij inleveren. Nooit meer iets van gehoord!
 
Yesss eindelijk weer reizen! Na anderhalf jaar af en toe touren door Nederland en af en toe Belgie wordt het tijd voor een compleet andere omgeving.
Op de ideeënlijst staan:
- Kaapverdische eilanden
- Madeira
- Canarische eilanden
- Azoren

Iemand ervaring met motoren huren op een eiland? Tips? Tricks?

Ik heb op Lanzarote lang geleden (2009) een bike gehuurd. Kost geen drol, maar wel 125cc :+

1634499599818.png


1634499629286.png
 
Zometeen bij 3 op reis. Met de motor door IJsland
Valt nog tegen, daar rond te rijden.
Ze gaven zelfs verrassend goede en realistische tips:
Rij niet alleen!
Tenzij je een container ervaring hebt met off road rijden, zoals Itchy Boots.

Ik huur wel weer een Landcruiser.
Wil mijn Betere Helft ook mee.
🙂
 
Valt nog tegen, daar rond te rijden.
Ze gaven zelfs verrassend goede en realistische tips:
Rij niet alleen!
Tenzij je een container ervaring hebt met off road rijden, zoals Itchy Boots.

Ik huur wel weer een Landcruiser.
Wil mijn Betere Helft ook mee.
🙂
Ik heb de reis een keer met mijn zoon en zijn maat, in een vierwiel aangedreven jeep gemaakt. Fantastische ervaring. Vooral het noorden van IJsland vond ik indrukwekkend. Ik zou het graag doen op de motor, ik weet alleen niet of dat er ooit van zal komen.
 
Ik heb de reis een keer met mijn zoon en zijn maat, in een vierwiel aangedreven jeep gemaakt. Fantastische ervaring. Vooral het noorden van IJsland vond ik indrukwekkend. Ik zou het graag doen op de motor, ik weet alleen niet of dat er ooit van zal komen.
We zijn er nu 3x geweest.
Eerste keer georganiseerd, tweede keer in een i10 huurautootje, laatste keer in een Landcruiser 3.0 TD automaat.
Echt een eye opener, zoveel meer kunnen zien en beleven met die bak.
Met de motor…?
Mij toch te link, met nul off road ervaring.
Maar wél errug gaaf!!!
 
Ooit motor gehuurd op Aruba. Wou eigenlijk een HD huren. Nooit op gereden maar het leek me wel relaxed op op een HD een paar dagen rond te tuffen. Maar de HD's moest je van tevoren reserveren, de yanks waren er gek op. Dus werd het een yamaha DT 175. Ook leuk, kan ik er ook de knoek mee in. Niks formulieren over schade enzo. Huurcontractje en borg cash neerleggen. Inleveren netjes met volle tank, er liep iemand omheen en kreeg de borg terug met de huurprijs in mindering. Of de tank vol was werd niet eens naar gekeken.

Vaak auto's gehuurd op de spaanse, griekse eilandjes en de antillen. Nooit problemen gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan