Dan vraag je een transportbedrijf om een lege CMR (of je download er eentje van internet)
Vult deze in en geeft die aan de verkoper.
Probleem opgelost.
Even een tip...
Italie heeft geen KM stand registratie o.i.d., en terugdraaien van standen is daar de gewoonste zaak van de wereld, dus als ze er geen gedocumenteerde historie bij hebben, zou ik het al wantrouwen....
Goed opgelost. Uit interesse. Is het een financiele keuze geweest of is de uitvoering van het type motor niet in nederland te vinden?
Vraagje...
In Duitsland staat een motor te koop die uit Italië komt en dus nog geen Duitse papieren heeft. De handelaar geeft aan dat we Italiaanse papieren bij zitten.
Welke Italiaanse papieren moet ik hebben om hem in NL op kenteken te zetten?
Historie en km's zijn wel bekend bij deze motor.
Klopt, ik heb toch al een aantal motoren uit Italië geïmporteerd, altijd met de aanhangwagen naar NL vervoerd, ik heb nog nooit een CMR hoeven tonen. Niet in Italië, niet tijdens het transport en ook niet in NL.
Via Google kun je wel een voorbeeld terugvinden van een kentekenbewijs
Het is iets groter dan A4 formaat, ik geloof dat het uit 6 kleinere delen bestaat
Dit moet wel in Italië bij de ACI zijn afgestempeld voor export naar een ander land binnen de EU
Pas wel op met Italiaanse voertuigen vooral als ze nog niet in een ander land zijn geïmporteerd maar zich niet meer Italië bevinden, in sommige gevallen staan ze gesignaleerd (gestolen opgegeven voor de verzekering) en worden ze in beslag genomen zodra je je motor wil invoeren bij het RDW.
Ik zou dat echt nooit doen. Onderhoud is in Spanje Italië en België van een heel andere orde, beter uit Duitsland of Oostenrijk. Die zijn zuinig op hun spullen.
Ik zou dat echt nooit doen. Onderhoud is in Spanje Italië en België van een heel andere orde, beter uit Duitsland of Oostenrijk. Die zijn zuinig op hun spullen.
Zijn volgens mij broodje aap verhalen, net zoals het terugdraaien van de km stand. Heb wel eens aan locale dealers gevraagd waar ze hun motoren vandaan halen. Leerkes, Wildeman, AMC o.a importeren rechtstreeks uit Italie. Lijkt me dat als het niet te vertrouwen is ze dat niet doen.
Wat betreft dat CMR formulier, ik had met twee verschillende kopers contact en beiden gaven aan dat het locale buro de papieren niet in orde kon maken zonder formulier. Het schijnt dat ze daarmee een bewijs hebben dat de motor daadwerkelijk geexporteerd wordt. Dat is om te voorkomen dat de eigenaar zegt dat de motor niet meer in zijn bezit is, geen belasting meer betaald, maar ondertussen de motor nog steeds in de garage heeft staan. Het blijven natuurlijk boefjes die tifosi
Zijn volgens mij broodje aap verhalen, net zoals het terugdraaien van de km stand. Heb wel eens aan locale dealers gevraagd waar ze hun motoren vandaan halen. Leerkes, Wildeman, AMC o.a importeren rechtstreeks uit Italie. Lijkt me dat als het niet te vertrouwen is ze dat niet doen.
Wat betreft dat CMR formulier, ik had met twee verschillende kopers contact en beiden gaven aan dat het locale buro de papieren niet in orde kon maken zonder formulier. Het schijnt dat ze daarmee een bewijs hebben dat de motor daadwerkelijk geexporteerd wordt. Dat is om te voorkomen dat de eigenaar zegt dat de motor niet meer in zijn bezit is, geen belasting meer betaald, maar ondertussen de motor nog steeds in de garage heeft staan. Het blijven natuurlijk boefjes die tifosi
Dit klopt niet, een ACI kan dit gewoon in orde maken zonder CMR
Daar levert hij zijn plaat in en komt op het kenteken te staan dat het geschorst is voor export binnen de EU, zelfs naar welk land.
De verkoper heeft hier ook baat bij, anders blijft hij wegenbelasting betalen.
Hij krijgt daar zelf ook een soort vrijwaring mee
Daarom, als die beste man nou zo blij word van een cmr-tje schrijf je die toch ff.
Al wil hij dat je een dansje om de balie doet, je ziet hem toch nooit meer