Motor in fluo kleur toegestaan?

Merk op de motor is niet nodig hoor. Ik ben wel eens aangehouden op de Suzuki RF van een vriend. Ding was overgespoten na een schuivertje en stond nergens meer een merkje op. Een klein beetje beschaamd vroeg de jongen met het bonnenboekje aan mij "Wat is het eigenlijk?" ;)
 
Dat ligt aan de agent, heb eens een bekeuring gehad omdat ik mijn dimlicht en apparte mistlichten aan had, onjuiste verlichting heet dat. Kom vrachtwagens tegen welke meer lampen hebben dan een kerstboom.

Het moraal van het verhaal: soms mag het wel en soms niet. ;)
_O-
 
Merk op de motor is niet nodig hoor. Ik ben wel eens aangehouden op de Suzuki RF van een vriend. Ding was overgespoten na een schuivertje en stond nergens meer een merkje op. Een klein beetje beschaamd vroeg de jongen met het bonnenboekje aan mij "Wat is het eigenlijk?" ;)
Overigens is het niet zo dat, wanneer een agent er niks over zegt het meteen is toegestaan natuurlijk :P
 
dit fluor geel genoeg voor jou
[afbeelding]

mooi :+

05082009326kleiner.jpg
 
Brandweerwagen mag ook in geel of groen, dan mag jij ook in fluor :)
 
Ik heb me laten vertellen dat fluo oranje niet mag. Mijn bromscooter vies woord ik weet het wilde ik fluoriserend oranje laten spuiten. Sta ik bij de lakhandel, dit gesprek volgde (echt waar):

Ik: "Mag ik van een liter fluoriserend oranje lak?"
Hij: ""Heeft u een politievoertuig?"
Ik: "Ik vraag toch om lak, niet om een zwaailicht of een sirene :X "

Een andere lakhandelaar daarentegen verkocht me gewoon de lak. Kortom, de scooter is gewoon in die kleur gespoten. Eén keer werd ik aangehouden omdat de kentekenplaat niet in het midden van de scooter zat. Toen volgde er ook een opmerking over de kleur. Maar meer dan dat niet.

Lang verhaal kort: eigenlijk weet ik het ook niet. Iemand die het zéker weet?

Gr. Karl
 
Staat altijd nog op je blok en het staat niet beschreven waar het moet staan. Zie vaak motoren die alleen het Yamaha teken op tank hebben staan en niet het woord. Bij veel harlye's staat het nergens op de tank.

Staat op de papieren. Incl nummer dat ook in het frame moet staan. Blok maakt eigenlijk niet zo veel uit.

OT: er is wel iets met fluor kleuren (wat niet mag), maar precies weet ik het ff niet meer. Iets met de mate van reflectie/lichtgevendheid....
 
Ik heb me laten vertellen dat fluo oranje niet mag. Mijn bromscooter vies woord ik weet het wilde ik fluoriserend oranje laten spuiten. Sta ik bij de lakhandel, dit gesprek volgde (echt waar):

Ik: "Mag ik van een liter fluoriserend oranje lak?"
Hij: ""Heeft u een politievoertuig?"
Ik: "Ik vraag toch om lak, niet om een zwaailicht of een sirene :X "

Een andere lakhandelaar daarentegen verkocht me gewoon de lak. Kortom, de scooter is gewoon in die kleur gespoten. Eén keer werd ik aangehouden omdat de kentekenplaat niet in het midden van de scooter zat. Toen volgde er ook een opmerking over de kleur. Maar meer dan dat niet.

Lang verhaal kort: eigenlijk weet ik het ook niet. Iemand die het zéker weet?

Gr. Karl
Die kerel wilde je gewoon bezeiken denk ik. De eerste serie typhoon was af-fabriek neon geel, en dat was bepaald geen exotische brommer.
 
Wettelijk gezien mag maximaal 1/3 van het totaal oppervlak re(tro)flecterende lak hebben, en volgens mij vallen fluoriserende lakken daar ook onder
 
Wettelijk gezien mag maximaal 1/3 van het totaal oppervlak re(tro)flecterende lak hebben, en volgens mij vallen fluoriserende lakken daar ook onder

Grondlak, fluolak en blanke toplak.

Zou dat gelden?

:+
 
hier in de UK hebben ze ambulance motoren, die zijn beplakt met een soort reflecterend fluorgele stickers over de hele motor.
bike_ambulance.jpg


mss kun je daar aan komen? tis dus niet alleen fluor geel maar ook daadwerkelijk reflecterend :)
 
Dat ligt aan de agent, heb eens een bekeuring gehad omdat ik mijn dimlicht en apparte mistlichten aan had, onjuiste verlichting heet dat. Kom vrachtwagens tegen welke meer lampen hebben dan een kerstboom.

Het moraal van het verhaal: soms mag het wel en soms niet. ;)


Verlichting heeft toch niets met de lak(kleur) te maken? :X |(
 
dus als je een motor met niet al te veel body werk hebt blijf je ruim onder die 1/3 norm.
 
Die kerel wilde je gewoon bezeiken denk ik. De eerste serie typhoon was af-fabriek neon geel, en dat was bepaald geen exotische brommer.

Zou goed kunnen. Geen boete gehad iig. Daarbij, hoe zouden ze willen controleren in hoeverre een lakkleur retroreflecterend is of hoeveel procent van de brommer / scooter / motor een fluoriserende kleur heeft :?

ik zet mijn kleine beetje geloofwaardigheid op het spel, maar goed

full
 
Wettelijk gezien mag maximaal 1/3 van het totaal oppervlak re(tro)flecterende lak hebben, en volgens mij vallen fluoriserende lakken daar ook onder


Mij lijkt dat chromelak hier ook onder valt, en daarmee mag je toch echt je hele motor/auto mee lakken. Dus zal het met die gele zooi ook wel mogen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan