Motor kelder in Capelle

Alexxx_the_one

MF veteraan
3 jun 2005
8.932
908
Den Haag
Facebook
Twitter
Ik weet niet goed of het hier moet, maar dan zal een modje het wel verplaatsen.

Graag wil ik weten welke mf-ers goede/slechte ervaringen hebben met bovenstaande 'sleutelplek'.

Van Marktplaats geplukt:
ca 8€ per uur incl gebruik van motorhefbrug, gereedschap vakkundig advies en hulp. Vele onderdelen op voorraad. Banden filters beurten etc. Beurten kun je ook laten doen. Winterstalling voor je motor tegen schappelijke prijs. De koffie staat altijd klaar...

Motorkelder te Capelle a/d Ijssel. gemzenstraat 22 2901 BL Capelle aan de ijssel
010-4581333 www.motorkelder.com motorkelder@wanadoo.nl
di tm do 0900 - 1800
vrijdag 0900 - 2100
zaterdag 0900 - 1700
 
Jaaa..... rien *O*

Alleen maar goede ervaringen, gewoon lekker gezellig, niet te beroerd om even wat advies te geven. Lekker zelf sleutelen aan je motor en waar nodig helpt ie je even mee. :)
 
En als ik zelf nou iets echt NIET kan (bijvoorbeeld carbs schoonmaken en afstellen) kan het daar dan ook door iemand anders worden gedaan ;)
 
Dit is voorwaarde 1:

Alleen door de Motorkelder geleverde materialen mogen hier gemonteerd worden.

Dit is voorwaarde 2:

De vloer moet schoon blijven.

De kosten bedragen per uur 6,00 euro voor gebruik van gereedschap, heftafel en vragen over de klus. Bij hulp van de Motorkelder gaat het werkplaatstarief in van 50,00 euro per uur. (ff van de site geplukt)

denk dat je er wel vanuit mag gaan, dat dan iemand anders dat doet tegen een tarief van 50 per uur. :)
 
En als ik zelf nou iets echt NIET kan (bijvoorbeeld carbs schoonmaken en afstellen) kan het daar dan ook door iemand anders worden gedaan ;)

yep dat kan, dan roep je gewoon rien erbij, die doet dat dan voor je en voor de tijd die hij bezig is betaal je dan het gewone uurtarief voor de monteur en de rest doe je weer lekker zelf :)
 
Heb ze even gebeld, waren 'redelijk' vriendelijk, maar durfden geen prijsindicatie te geven voor het schoonmaken/afstellen van de carbs...
 
Motorkelder is top! Gezellig met goede service.. net of je in je eigen garage klust met andermans gereedschap en hulp!
 
Ik geloof ook wel dat je niet precies kan zeggen hoe lang je ergens mee bezig bent, maar ik mag toch verwachten dat een ervaren sleutelaar weet of hij/zij 1 of 5 uur bezig is met het schoonmaken en afstellen van carbs.

Ben vandaag begonnen met sleutelen, wilde eerst alleen gaan schoonmaken, maar het is toch iets uit de hand gelopen. Ik ga wel een apart topic openen over dit projectje. Ik kan trouwens alle hulp gebruiken m.b.t. kennis en onderdelen ;)
 
Ben er al een tijd niet geweest, maar volgens mij is het een goed zaak, hoor! Bestaat al jaaaaaaren en de eigenaar is nog een ouderwetse motorliefhebber, dus geen gladde snelle jongens.
 
Zo, dit topic uit 2005 maar eens omhoog schoppen... Ik had laatst namelijk een kapotte koppelingshendel, doordat mijn motor vanuit stilstand was omgevallen (grrr) en zocht naar een plek in de buurt (ik woon in Rotterdam) om dat te laten fixen. Ik kreeg de tip van iemand op MF om naar de Motorkelder in Capelle te gaan. Al googelende kwam ik op dit topic uit, waar nogal gemixte reacties te lezen waren. Maar die dateerden uit 2005. Ik besloot om zelf maar eens te kijken hoe de service van Rien is.

Nou, dat kan ik jullie inmiddels vertellen: die is geweldig!!! Hij sprak me direct bij binnenkomst uiterst vriendelijk aan, probeerde direct de hendel recht te buigen met een buis -en hij waarschuwde er daarbij netjes voor dat de hendel waarschijnlijk zou breken, wat ook gebeurde, waarna hij de randjes keurig afveilde zodat ik er toch nog mee kon rijden-, bood me koffie aan, maakte een gezellig praatje, vertelde hoe hij net met een stethoscoop bezig was het probleem te ontdekken in een motor waar hij mee bezig was, hij bestelde ondertussen een nieuwe hendel en rekende qua kosten alleen de aanschafkosten van die nieuwe hendel.

Dat was vorige week. Vandaag ging ik terug omdat de hendel gearriveerd was. Eigenlijk kost arbeid daar gewoon 60 EUR per uur, maar Rien was weer de vriendelijkheid zelve en wist de hendel gratis en voor niets binnen vijf minuten te vervangen. Super service, weer koffie aangeboden en gewoon leuk.

Hele leuke motorrepareershop, aardige man, eerlijke tarieven... Ik ben fan. :)
 
Hetzelfde verhaal hier. In '78, toen de winkel nog in Kralingen zat, kwam ik daar op m'n brommertje m'n eerste motorjas kopen, en nu, 33 jaar later, kom ik er nog steeds. Niet meer zozeer voor onderdelen (met 2 donorGoldwings op voorraad heb ik daarvan zelf wel genoeg), maar voor slijtagespul en klussen die ik niet thuis kan doen, rij ik er nog steeds graag een paar kilometer voor om. Terwijl er toch een officiele Honda-dealer op de route naar m'n werk ligt....
 
Leuk om de reviews te lezen. Een goede werkplaats is goud waard. Mn monteur heeft me echt het plezier in motorrijden teruggegeven. 55km van mn huis, maar dat maakt niet uit.
 
Ik weet het, een onderwerp van een paar maanden oud, maar ik vind dat deze plek nog een aanbeveling verdiend!

Ik heb hier met hulp van een MF'er die al regelmatig bij de motorkelder komt het onderhoud van twee BMW r65's gedaan.
Erg fijne plek! Rien is een gezellige kerel en een echte en behulpzame vakman. De materialen daar zijn van goede kwaliteit, alles wat je wilt doen kun je doen, al dan niet met wat hulp, er zijn veel onderdelen op voorraad en alles kan voor een redelijke prijs besteld worden.

Een olie'tje verversen doe ik wel voor de deur, maar voor de grotere klussen gaan ze mij daar zeker terugzien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan