Jaja, maar als je een GSX 600F kan regelen van rond 1990 voor +/- 3000,- gulden (Aprilia AF-1 kost +/- 2750 gulden).
En dat 2-takt duurder is dat is helemaal waar maar je moet toch wat.
Maar ik zit nog heel erg te twijfelen; 2-takt racer, crosser (2 of 4 takt), 4-takt sportieve toermotor of eerst maar even op m\'n CB250 rondrijden.... (MAAR ik weet in ieder geval 1 ding zeker (jaja); het wordt geen sjopper)
Nee tuurlijk vind je geen 600cc wegmotor voor 3000 piek zonder schade. een AF1 is een 2 takt 125cc. Je moet geen appels met peren vergelijken he
Een GSX600F is tenminste een ECHTE motor, een AF-1 in zo\'n geval niet
Ik ben zelf begonnen dus met een GS500e met een racekuip eromheen.. ook 4 takt (ik zal nooit 2 takt kopen) en reed hardstikke lekker was echt een A naar B fiets, een AF-1 is geen A naar B fiets, net zoals mijn huidige XR250R geen A naar B fiets is.
Het ligt er echt aan wat je met je motor wilt doen, een AF-1 is hardstikke leuk voor erbij, maar niet als het je enige middel van vervoer is (op je fietsje na dan).
Maar waarom een GSX600F? Zoek eens naar een GS500e uit 1991 ofzo, die kan je als je goed zoekt voor 3000 meenemen (zonder kuip, oud model en veel km\'s), of kijk eens naar Honda CB-1 ( wil ik misschien nog wel eens kopen.. alleen 400cc spreekt me niet aan)
Ik zou als ik jou was gewoon een beetje zoeken naar de normale 4 takt motoren, wil je voor ongeveer 3000 a 4000 piek een motor,dan moet je niet zoeken in de richting van de 600cc.
Naja goed, ik ga je niet zeggen wat je moet kopen, maar ik raad 2 takt af... en verder zou ik de eerste 2 jaar lekker op een 25kw 4takt fiets rijden waarmee je het rijden goed onder de knie kunt krijgen, en als je een keertje op je bek gaat, het je niet meteen duizenden guldens kost (bij bijv een supersport)
En verder denk ik wel dat je ongeveer dezelfde interesses in motoren hebt als mij, mij zul je ook geen chopper zien kopen. Verder deed je toch nog wat met schakelbrommers ? Honda MB? Heb zelf een Suzuki TSX gehad.
zo.. genoeg gelult