• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Motor kopen bij een auto garage.

thyro

Die hard MF'er
Lid geworden
3 nov 2004
Waarderingsscore
33
Een mede motor rijder had gebeld voor een Honda Deauvile bij een auto Garage in Friesland.
Hij had gisteren nog gebeld of de motor er nog was om 17.00 uur , ja die was er nog. dan kom ik morgen.
Hij vanmorgen naar Friesland heen om de motor te kopen hebben ze de motor gisteren verkocht na 17.00 uur. :X motor had anderhalf jaar bij die garage bedrijf te koop gestaan. Heeft iemand dat ook wel eens mee gemaakt.

Gebeurde mij op MP ook. Dan zeggen ze “ ik kom morgen “ Nou dat morgen moet nog komen. Dat garageboer had beter erbij kunnen zeggen weg is weg.

gebeurd vaker en is ook heel erg begrijpelijk uit het oogpunt van de verkoper. die loze belofte van ik kom "dan" heeft hij waarschijnlijk al vaker gehoord en wacht er nog steeds op. en als er iemand komt met geld dan is weg ook echt weg zeker als hij er al anderhalf jaar stond. als je zekerheid wilt in dat soort gevallen moet je niet alleen zeggen dat je komt maar afspraken maken en eventueel wat handgeld geven zodat hij ook door heeft dat je niet alleen komt kijken maak ook komt kopen als hij voldoet aan de verwachtingen.
als service had hij kunnen bellen als je echt afspraken had gemaakt dat hij ondertussen verkocht was en wist dat je een lang eind ging rijden maar de meeste mensen bellen met een mobiel en verwachten maar dat de verkoper snapt dat je van ver komt maar dat kan de verkoper nergens aan zien die mobiel kan ook om de hoek zijn.

Zie het positief; je hebt een mooie rit gehad door een prachtig stukje Nederland!
De rest heeft gewoon gelijk; mensen worden murw van loze afspraken en wachten vaak eeuwig op een klant die beloofd "langs te komen".
Je had er beter aan gedaan om 'smorgens nog eens te bellen en aan te geven dat je gisteren ook al gebeld hebt om te vragen of het voertuig er nog is..
Er zijn nog genoeg Deauvilles..

Je kunt het positief zien: nu is hij ervoor behoed een Deauville te kopen en kan hij op zoek gaan naar een echte motor.*O*

Ha ha ha ha............
Kan jij wellicht onderbouwen wat er mis is met een Deauville?
Want ik rijd nu een week of 4 rond met een Honda Deauville 700 en potdomme die machine doet het wonderbaarlijk goed hoor.
Ben verre van een mooiweerrijder dus stuur het hele jaar door met een tweewieler. ( behalve met ijzel en sneeuw )
Het klopt wel dat een Honda Deauville feitelijk een zielloze motorfiets is.
Oftewel ene zonder ballen en karakter.
Maar wel ene waar je uren en uren mee kunt rondknorren zonder enige vorm van lichamelijk ongemak en technisch behoorlijk betrouwbaar.
Iets wat met andere motorfietsen niet echt haalbaar is.
Ik rijd er voornamelijk woon/werk mee, en de Deauville doet dat perfect.
Voor meer lol pak ik wel 1 van mijn andere fietsen, maar met de Deauville is toch werkelijk niks mis mee.
Ook ik had voorheen mijn bedenkingen, maar ben daar inmiddels flink van teruggekomen.
Sterker nog: na deze Deauville zou ik er zo weer ene kopen.
De fiets heeft gewoonweg alles in zich om je op een fijne en comfortabele manier te transporteren.
En dat is iets wat heel veel andere motorfietsen toch echt niet kunnen evenaren.
Vr Gr

Ha ha ha ha............
Kan jij wellicht onderbouwen wat er mis is met een Deauville?
Want ik rijd nu een week of 4 rond met een Honda Deauville 700 en potdomme die machine doet het wonderbaarlijk goed hoor.
Ben verre van een mooiweerrijder dus stuur het hele jaar door met een tweewieler. ( behalve met ijzel en sneeuw )
Het klopt wel dat een Honda Deauville feitelijk een zielloze motorfiets is.
Oftewel ene zonder ballen en karakter.
Maar wel ene waar je uren en uren mee kunt rondknorren zonder enige vorm van lichamelijk ongemak en technisch behoorlijk betrouwbaar.
Iets wat met andere motorfietsen niet echt haalbaar is.
Ik rijd er voornamelijk woon/werk mee, en de Deauville doet dat perfect.
Voor meer lol pak ik wel 1 van mijn andere fietsen, maar met de Deauville is toch werkelijk niks mis mee.
Ook ik had voorheen mijn bedenkingen, maar ben daar inmiddels flink van teruggekomen.
Sterker nog: na deze Deauville zou ik er zo weer ene kopen.
De fiets heeft gewoonweg alles in zich om je op een fijne en comfortabele manier te transporteren.
En dat is iets wat heel veel andere motorfietsen toch echt niet kunnen evenaren.
Vr Gr
Ik had een 700 als leenmotor, na een half uurtje had ik zo veel pijn in mijn rug en bekken( 22 jaar geleden verbrijzeld) dat ik bijna niet meer af kon stappen.
De zithouding is gewoon beroerd, alle hoeken van je ledematen kloppen niet. Ik heb dat bij geen enkele motor zo ervaren, en ik heb er heel wat gehad.
Afgezien daarvan is de motor loodzwaar, heeft nauwelijks vermogen, veel turbulentie, slechte wegligging en slecht werkende vering. Het uiterlijk is ook niet om over naar huis te schrijven.

Aha...........dat is een duidelijke en eerlijke onderbouwing.
Het is inderdaad een zware dame voor een 2 cilinder 700cc, en ook geen bakken vermogen, maar met 65pk zeer goed om mee weg te komen toch.
Over de vering heb ik geen klagen en de mijn Deauville is van 2009 met 30K op de klok.
Ik rijd de banden tot op de rand als ik bochten pak.
Wat het uiterlijk betreft is dat natuurlijk heel persoonlijk.
Ik vind het een saaie, maar geenzins lelijke motor.
Kan daar wel andere types voor bedenken zoals een Scarver van BMW bijvoorbeeld. ( maar ook dat is persoonlijk )
Het enige wat ik minder fraai vind aan de Deauville is die achterzijde.
Maar om daarvoor de motor te laten staan met teveel in mijn ogen positieve punten was ik niet van plan.
Wat jij melde over de geometrie van de Deauville kan ik deels in meegaan.
Maar dan alleen maar over hoe mijn armen zich naar het stuur verhielden.
Dat is op te lossen door stuurverhogers te plaatsen of zoals in mijn geval het stuur iets naar voren te kantelen.
Ik zit werkelijk als een Koning op deze Deauville.
Zelfs het originele zadel is een verademing na lange ritten.
Wat jammer dat die Deauville jou toenertijd helaas niet kon bekoren.
Gelukkig zal jij hedentendage je eigen droommotor reeds berijden en er veel plezier mee beleven.
Vr Gr

Een mede motor rijder had gebeld voor een Honda Deauvile bij een auto Garage in Friesland.
Hij had gisteren nog gebeld of de motor er nog was om 17.00 uur , ja die was er nog. dan kom ik morgen.
Hij vanmorgen naar Friesland heen om de motor te kopen hebben ze de motor gisteren verkocht na 17.00 uur. :X motor had anderhalf jaar bij die garage bedrijf te koop gestaan. Heeft iemand dat ook wel eens mee gemaakt.

Jup, 16:30 uur bellen of het koekblik nog te koop staat, dan kom ik morgen ochtend kijken/proefrijden/kopen.
‘Savonds staat de auto niet meer op de website, RDW check om 21 uur.... kenteken overgeschreven om 17:45...
En niet ff terugbellen, dat heb ik dan maar gedaan.
Ik was iets minder vriendelijk omdat ik bijna 3 uur voor lul in de auto zou zitten om 20 Ltr brandstof weg te gooien.

Een beetje fatsoen is tegenwoordig echt niks meer waard.

Terug
Bovenaan Onderaan