Motor kruiswoordpuzzel

Crawl

MF veteraan
13 jan 2002
9.542
27
Haarlemmermeer
Sinds een paar weken ben ik weer eens wat kruiswoordpuzzels uit de krant aan het maken en nu leek het mij leuk om eens zelf zo'n puzzel te maken.
Maar dan wel een die, zo goed en kwaad als het gaat, is opgebouwd met woorden die gerelateerd zijn aan motoren en het motorrijden. :]
Hij ziet er misschien wat rommelig uit maar je moet maar denken dat dit de eerste keer is dat ik zo’n puzzel in elkaar heb gedraaid.
Hopelijk is hij niet te gemakkelijk. O-)

Have fun.

Crawl


Horizontaal:

1, Opslagplaats voor stroom 3, Niet slim 8, Type bandenprofiel 11, Race afdeling van Honda 12, Motormerk 14, Nitrous Oxide Systems 15, Deksel 18, Hekkensluiter 20, Olie (Eng.) 21, Low voltage 23, Reinigen 24, Knock out 25, IJzer 28, Europees bergketen 30, Nationaliteitsaanduiding van IJsland op auto’s 31, Bergplaats voor motors en auto’s 33, Italiaans voor weg 36, Te voet gaan 37, Nummer 38, Kink 39, Decibel 40, Doorvoer voor vloeistof 41, Plat beest vaak te zien op de weg 44, Aluminium 45, Een nonchalant gegeven teken 47, Lichtmetaal 48, Type aandrijving 50, Niet echt 51, Aanduiding voor de race uitvoering 52, Spil 53, Diefstalbeveiliging 54, De interne ruimte 55, Nederlandsenspoorwegen 56, Merk uitlaat 59, Kijken 61, Snel 62, Trekken 63, Remlicht.

Verticaal:

2, Type Honda 4, Aan (Eng) 5, vakman 6, Boodschap 7, Metaal soort 9, Geld 10, Eenheid voor druk 11, Botsmuts 12, Motormerk 13, Voormalig MBO 16, Uitroep van schrik 17, Plattegrond/ voornemen 19, Supersport 22, Accelereren 24, Ventielen 27, Lucht (Eng.) 28, Koosnaam voor Giacomo Agostini 29, Een grote afstand 31, Tempo 32, Zonder anderen 34, Motormerk 35, Overtreffende stap van donker 40, Links achter 42, Een miljard maal 43, Luxury Touring 45, Het geluid van een goede afloop (cryptisch) 46, Voornaam van een Ned. Coureur 48, Motoronderdeel 49, Vloeistofreservoir 50, Race brandstof 57, Type 2 takt Yamaha 58, Zet beweging om in warmte 59, Tour/sportmotor van Kawasaki 60, Klein.

full
 
dit vind ik nog eens een zinnige invulling (ha wat leuk, een woordgrapje)
van de kerstdagen.
 
echt leuk moeten ze (de uitgevers van de boekjes)ook gaan maken kruiswoord puzzels over motoren en motorsport
leuk gedaan heb hem direckt maar ff uit geprint
 
Goed gedaan jochie :}
Was het niet te gemakkelijk?
Och, tijd zat. Af en toe wel moeilijk, moest even op Marktplaats dat Kawa type opzoeken. Zit hier toch op het werk te wachten tot er niets gebeurt.
Gaaaaap.
 
Even een tippie. Misschien leest dit lekkerder:

1 Opslagplaats voor stroom, 3 Niet slim, 8 Type bandenprofiel, 11 Race afdeling van Honda, 12 Motormerk, 14 Nitrous Oxide Systems, 15 Deksel, 18 Hekkensluiter, 20 Olie (Eng.), 21 Low voltage, 23 Reinigen, 24 Knock out, 25 IJzer, 28 Europees bergketen, 30 Nationaliteitsaanduiding van IJsland op auto’s, 31

In plaats van:
1, Opslagplaats voor stroom 3, Niet slim 8, Type bandenprofiel 11, Race afdeling van Honda 12, Motormerk 14, Nitrous Oxide Systems 15, Deksel 18, Hekkensluiter 20, Olie (Eng.) 21, Low voltage 23, Reinigen 24, Knock out 25, IJzer 28, Europees bergketen 30, Nationaliteitsaanduiding van IJsland op auto’s 31
 
Zit trouwens wel 1 foutje in zo ver ik kan zien
11 horizontaal, laatste letter
Doe'k altijd express, enerzijds om te kijken of ze alert zijn, anderzijds omdat ik al ze vreselijk veel gewonnen heb met van alles, dat ik al 4 keer ben verhuisd omdat ik de prijzenkasten niet meer kwijt kan en mijn bankrekening is ook al vol.
 
Terug
Bovenaan Onderaan