Motor kwijt?

Racertje94

MF'er
9 jul 2008
161
7
Hallo allemaal,

Het valt mij op dat de laatste tijd, (voornamelijk allochtoonse) jongeren steeds mooiere, betere, snellere motorfietsen hebben. Eerst was het fietsen hebben, toen scooters, toen motorscooters, maar nu zie ik ook gewoon motorfietsen. Het lijk me dat als je een 14-18 jarige knaap bent, dat je dan geen Ducati of iets dergelijks kan betalen. Dus kijk is naar deze (link onderaan OP) clip en dan bijv. bij 0.41. Er zitten ook allemaal scooters en motorscooters (de Gilera Runner 180 in het bijzonder) bij, een aantal zelfs zonder een aantal kappen (duidt misschien op omzeilen beveiligingssloten etc.) Nou is mijn vraag toch: Hoe komen ze eraan?

Even voor de zekerheid: Ik wil hier geen haat oproepen, ben zelf ook allochtoon. Maar bij dit soort foto's krijg ik gewoon geen goed gevoel.

Misschien vind iemand nog in deze clip zijn motor(scooter) terug. Niet dat het veel zin heeft, waarschijnlijk al kapot gereden maar ik wil dit gewoon even onder de aandacht brengen!

Vind een mod dit geen goed topic omdat het aanzet tot haat etc. dan sluit hem maar!
Racertje94
 
Laatst bewerkt:
WTF zie ik hier nu de gestolen duc :o

/edit: was al bekend in het duc topic zag ik
Bizar.
 
Laatst bewerkt:
Is wel erg generaliserend, maar is het niet zo dat allochtonen over het algemeen materialistischer ingesteld zijn dan autochtonen? Eigenlijk wordt men steeds materialistischer, maar het valt juist bij die bevolkingsgroep op. Je ziet ze ook vaak in dikke auto's rijden, dure merkkleding dragen en andere dure smück bezitten, dus waarom geen dure motor?
Om nou aan de financiering te gaan twijfelen... tja. Iedereen kan hard werken, toch?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk iedere keer als ik een allochtoon op een fiets zie, met een bakje friet zie lopen of met een I-pod: Hey! Een dief!'

Maar ja, ik bel de politie maar niet want ze lijken toch allemaal op elkaar dus dat heeft toch geen zin.

:+
 
Ik denk iedere keer als ik een allochtoon op een fiets zie, met een bakje friet zie lopen of met een I-pod: Hey! Een dief!'

Maar ja, ik bel de politie maar niet want ze lijken toch allemaal op elkaar dus dat heeft toch geen zin.

:+


Tja ik heb het een paar maanden volgenhouden om wél te bellen, maar denk je dat de politie ook maar iets doet... welnee, dag daarna lopen ze gewoon weer met een bakje friet.

Ik mocht zelfs op een gegeven moment niet meer bellen... nou vraag ik je!! :(
 
Is wel erg generaliserend, maar is het niet zo dat allochtonen over het algemeen materialistischer ingesteld zijn dan autochtonen? Eigenlijk wordt men steeds materialistischer, maar het valt juist bij die bevolkingsgroep op. Je ziet ze ook vaak in dikke auto's rijden, dure merkkleding dragen en andere dure smück bezitten, dus waarom geen dure motor?
Om nou aan de financiering te gaan twijfelen... tja. Iedereen kan hard werken, toch?


Zoek de verschillen, bekijk eerst het filmpje en daarna dit topic
Ducati Monster 600 GESTOLEN in Ede


:r :r :r :r

Een nekschot voor die gasten!
 
Laatst bewerkt:
Het is wel zo dat deze groepen veel waarde hechten aan status. Als ik hier in Tilburg kijk zie dit heel veel terug. Ik moet zeggen dat er wel wat hoofdlijnen te trekken zijn:

Zij die hard werken en net als ieder normaal mens hard sparen ( de pizza beorger bijv. )
zij die het krijgen van papa
zij die het koste wat kost moeten hebben en door plantjes knippen en andere vormen van criminaliteid hun spulletjes regelen, waaronder dus ook diefstal.

Rijden hier opvallend veel van die runners 180 oid rond, mannetjes van 16 jaar erop... tsja... Die mannetje worden ouder en zien alle 2pac's op een R1 rijden ( ja een R1 is een merk, Yamaha hebben ze werkelijk nog nooit van gehoord! ) en willen dat ook...


Vooroordelen, discriminatie of mischien wel een kern van waarheid. Noem het wat je wilt. Alleen doordat deze groepen zichzelf zo profileren in dit soort clips en hun gedrag op straat zegt mij genoeg.
 
Als een Hollandse slager veel vlees verkoopt, koopt'ie een groter huis. Een Turkse slager koopt een dikke Mercedes. Kwestie van prioriteiten.
 
Als een Hollandse slager veel vlees verkoopt, koopt'ie een groter huis. Een Turkse slager koopt een dikke Mercedes. Kwestie van prioriteiten.
Alleen praten we hier vaak niet over groepen Turkse slagers, maar mensen van het Afrikaanse continent ;)
 
Het kan ook een Marokaanse slager zijn, natuurlijk
Zou kunnen idd, zeg nooit nooit ;)

Maar kom gerust eens langs in de smeltkroes die Tilburg heet. Kan je het verschil zien, merken en horen over deze twee bevolkingsgroepen. Heb je ook snel door hoe ze over elkaar denken ;)




Kijk, daar woon ik. Weet niet hoeveel runner 180's er ooit geleverd zijn in NL, maar lijkt me sterk dat ze allemaal in Tilburg verkocht zijn... Maar ik kan het verkeerd hebben natuurlijk, hou me ten goede :+
 
Laatst bewerkt:
Zou kunnen idd, zeg nooit nooit ;)

Maar kom gerust eens langs in de smeltkroes die Tilburg heet. Kan je het verschil zien, merken en horen over deze twee bevolkingsgroepen. Heb je ook snel door hoe ze over elkaar denken ;)




Kijk, daar woon ik. Weet niet hoeveel runner 180's er ooit geleverd zijn in NL, maar lijkt me sterk dat ze allemaal in Tilburg verkocht zijn... Maar ik kan het verkeerd hebben natuurlijk, hou me ten goede :+

Daar hoef je niet helemaal naar Tilburg voor: ik heb ruim vijf jaar gewerkt bij McDonald's in het centrum van Nijmegen... Dan leer je ook wel een en ander. _O-

(Ik ben mijn motor gelukkig niet kwijt, FZR is niet poserig genoeg...)
 
Inderdaad... we discrimineren alleen maar richting een selecte groep :Y -O-
Idd, en dat is niet netjes, dan voelen andere groepen zich weer buitengesloten en kan men dat weer aandragen alszijnde discriminatie. En dat willen we natuurlijk niet hebben hé ;)
 
Idd, en dat is niet netjes, dan voelen andere groepen zich weer buitengesloten en kan men dat weer aandragen alszijnde discriminatie. En dat willen we natuurlijk niet hebben hé ;)
_O- _O-
Ik vind het inderdaad discriminerend om alleen maar 1 groep te discrimineren. Ik voel me dan inderdaad buitengesloten....
 
Als een Hollandse slager veel vlees verkoopt, koopt'ie een groter huis. Een Turkse slager koopt een dikke Mercedes. Kwestie van prioriteiten.

:')

yeah right, vertel mij dan eens hoe het kan dat die ettertjes in achterstandswijken wonen en toch extreem dure dingen hebben zonder een legale baan of iets.
(loverboy en drugsdealer is zeker niet legaal volgensmij)

zag het filmpje al eerder en verbaasde me ook al over de toch redelijk dure scooters en motoren.

zelfs als je nominaal studeerd en een hele goede baan hebt dan is een duc of andere racers toch iets waar je ff voor moet sparen, geloof nooit dat het merendeel er eerlijk aan komt
 
Hallo allemaal,

Het valt mij op dat de laatste tijd, (voornamelijk allochtoonse) jongeren steeds mooiere, betere, snellere motorfietsen hebben. Eerst was het fietsen hebben, toen scooters, toen motorscooters, maar nu zie ik ook gewoon motorfietsen. Het lijk me dat als je een 14-18 jarige knaap bent, dat je dan geen Ducati of iets dergelijks kan betalen. Dus kijk is naar deze (link onderaan OP) clip en dan bijv. bij 0.41. Er zitten ook allemaal scooters en motorscooters (de Gilera Runner 180 in het bijzonder) bij, een aantal zelfs zonder een aantal kappen (duidt misschien op omzeilen beveiligingssloten etc.) Nou is mijn vraag toch: Hoe komen ze eraan?

Even voor de zekerheid: Ik wil hier geen haat oproepen, ben zelf ook allochtoon. Maar bij dit soort foto's krijg ik gewoon geen goed gevoel.

Misschien vind iemand nog in deze clip zijn motor(scooter) terug. Niet dat het veel zin heeft, waarschijnlijk al kapot gereden maar ik wil dit gewoon even onder de aandacht brengen!

Vind een mod dit geen goed topic omdat het aanzet tot haat etc. dan sluit hem maar!
Racertje94


Ik had even voor jou post dit bericht geplaatst:
HeKo in "Ducati Monster 600 GESTOLEN in Ede"

;)
 
Zoals ik het hier ervaar ( ja, heb veel alochtone kennisen/vrienden ) zie je steeds mee scheiding.
De Turkse gemeenschap zijn het zat om voor ***marokaan te worden uitgemaakt en daarmee zelf in 1 zin geplaatst te worden. Ik zie veel Turkse gezinnen ( ja, ook de kinderen van 16! ) die steeds westerser worden en intergreren. Terwijl veel van de marokanen juist het tegenovergestelde doen en idd mede verantwoordelijk zijn van het beeld wat "wij" nu van ze hebben en krijgen.

Er zit zeer zeker een onderscheid in mentaliteid, cultuur en respect. Voor de marokaanse jeugd is door alles status juist heel belangrijk. Status door matriële goederen is gemakkelijk vergaard als men wil.

Nee, er zijn ook genoeg groepen Hollanders die voor problemen zorgen. Alleen het grootste probleem is dat met clips zoals hierboven deze bepaalde groep wel een status over zichzelf uitroept door hun gedrag, houding en gebrek aan respect voor anderen ( en hun bezittingen eventueel ), maar dan wel ons de schuld geven als we er iets over durven te zeggen. Want in NL is alles nogal heel snel discriminatie en racist ben je ook als je een scheet verkeerd laat of Sinterklaas heet.

Nee, alles over 1 kam scheren is nooit goed, maar er zijn wel degelijk groepen die boven het maaiveld uitsteken. Dat men daar eigenlijk nooit over kan en mag discusiëren onder het mom van "discriminatie" is imo absurd en buiten enige realiteid.

Maar dat is mijn insteek, ongetwijfeld mensen die hier een andere mening over hebben :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan