motor laten afstellen maar toch knallen

rush1234

MF'er
22 jan 2008
53
0
doetinchem
hoi allemaaal ik heb mijjn harley laten afstellen ivb andere uitlaten
hij liep ff goed maar knalt nu uit de uitlaten en haperen
er zitten nieuwe boegies in , de accu is wel brak want vanaochtend was ie leeg omdat ze er veel mee bezig zijn geweest de accu is ook alweer 3 jaartjes oud denk ik
ik denk dus dat het de accu is starten doet ie wel in een keer no problemo
ook het befrijf waar ik de bike heb laten afstellen zei dit. Mijn vraag is dus , klopt dit
dat een motor gaat knallen en haperend lopen als de accu niet meer goed zijn werk doet ? als ik hard rij zeg maar 50 of harder gaat het wel maar bij rustig rijden gebeurd dit dus hopelijk weten julle raad alvast bedankt voor de reacties

groeten van frank
 
Laatst bewerkt:
Zonder gekheid, rijd jij harder dan 50 met een Harley, nou dan krijg je dat!

:+ :+ ;)

Zou die niet een beetje te rijk staan? Dan heb je wel eens een knal als je gas afsluit.

Accu lijkt me niet het probleem, zou nog kunnen dat ze met een jumpstart de elektronika (ontsteking) kapotgemaakt hebben? '(
 
Controleer maar eens of 1 van de bougies niet is losgetrild of dat de bougiedoppen goed vast zitten op de bougies.
Zou ook kunnen dat een flens is losgekomen tussen de carbs en het blok.
Hoe draait ie trouwens stationair?
 
hmm das lastig allemaal dus niet de accu .. stationeer wil ie ook afslaan soms hij heeft het ff goed gedaan de eerste 50 km dus dat ie te rijk staat lijkt me niet alles zit verder goed vast
als ik het gas afsluit geen knal het gebeurd gewoon tijden het rijden ik redeneer zo als een accu niet meer goed zijn stroom aan de bougied geeft geen optimale vonk dan kan dit ook volgens mij
of ehh redeneer ik nu verkeerd groeten frank
 
Je moet terug gan dit is niet normaal er komt onverbrande benzine in je uitlaat. En als die stationair afslaat dan al helemaal.


Dit zijn knurften die aan je motor gewerkt hebben
 
Laatst bewerkt:
hmm das lastig allemaal dus niet de accu .. stationeer wil ie ook afslaan soms hij heeft het ff goed gedaan de eerste 50 km dus dat ie te rijk staat lijkt me niet alles zit verder goed vast
als ik het gas afsluit geen knal het gebeurd gewoon tijden het rijden ik redeneer zo als een accu niet meer goed zijn stroom aan de bougied geeft geen optimale vonk dan kan dit ook volgens mij
of ehh redeneer ik nu verkeerd groeten frank


Hee Frank, jij kerel!!

Accu, slecht contact geeft hetzelfde effect als bij een intruder de dodemans knop aan en uit doen, je kent dat ook wel, dat is circuit onderbreken en plof!!

Maar alle andere redenatie's kunnen ook kloppen, fout mengsel, ergens valse lucht, en je hebt moderne electro eraan, een jumpstart kan dat heel goed vernachelen, en dan is je ontsteking ontregeld, maar daar zou ik het als laatste zoeken.

Valse lucht is te zoeken door zwarte sporen bij uitlaatpakkingen etc.

(Ik had eerst niet in de gaten dat jij het was! )
 
Laatst bewerkt:
tja het is idd niet normaal ik baal er ook enorm van ik hou jullie op de hoogte dindag avond weet ik meer ik meld dan of de accu het probleem heeft opgelost zeer bedankt allemaal voor jullie reacties !!!
 
Hejj Hulzie

geeft niks joh zo vaak spreken we elkaar niet !!
de uitlaten lekken niet alles clean nieue bougies polen zijn okej
maar de accy is volgens mij defecrt is ook al 3 a 4 jaar oud
de bike is helemaal afgesteld op een soort bank weet ik veel hoe da heet maar ze mete ook het mengsel of de gassen of zoiets bij badlands bezweren ze dat dit het probleem is de electrische ontsteking krijg niet genoeg power of onregelmatig ik heb dit ooi teen jeer gehad met mijn oude cb 400 die begon dan op 2 of drie poten te lopen maar ja die had weer geen electrische ontsteking maar ehh iets anders jijweet wel wat ik bedoel denk ik maar dindag avond weet ik meer dan gaat er een nieuwe accu in

groeten van frank en bedankt voor je reacties en de rest uiteraard ook super dat jullie hier de tijd voor nemen !!!



Hee Frank, jij kerel!!

Accu, slecht contact geeft hetzelfde effect als bij een intruder de dodemans knop aan en uit doen, je kent dat ook wel, dat is circuit onderbreken en plof!!

Maar alle andere redenatie's kunnen ook kloppen, fout mengsel, ergens valse lucht, en je hebt moderne electro eraan, een jumpstart kan dat heel goed vernachelen, en dan is je ontsteking ontregeld, maar daar zou ik het als laatste zoeken.

Valse lucht is te zoeken door zwarte sporen bij uitlaatpakkingen etc.

(Ik had eerst niet in de gaten dat jij het was! )
 
hoi luitjes zoals beloofd ff een update ik hebde accu laten vervangen ik moet er meten bij \wggen dat ik em nog nooit had bijgevuld hij stond dus een beetje erg droog ik heb er nu een onderhoudsvrije accu in laten zetten en alles lijkt nu okej rijd als een tierelier allen zeer wel bedankt voor jullie reacties en hulzie we spreken mekaar nog wel via de PM of zo we houden in iedergeval contact !!!!! groeten van frank
 
hoi allemaaal ik heb mijjn harley laten afstellen ivb andere uitlaten
hij liep ff goed maar knalt nu uit de uitlaten en haperen
er zitten nieuwe boegies in , de accu is wel brak want vanaochtend was ie leeg omdat ze er veel mee bezig zijn geweest de accu is ook alweer 3 jaartjes oud denk ik
ik denk dus dat het de accu is starten doet ie wel in een keer no problemo
ook het befrijf waar ik de bike heb laten afstellen zei dit. Mijn vraag is dus , klopt dit
dat een motor gaat knallen en haperend lopen als de accu niet meer goed zijn werk doet ? als ik hard rij zeg maar 50 of harder gaat het wel maar bij rustig rijden gebeurd dit dus hopelijk weten julle raad alvast bedankt voor de reacties

groeten van frank


Ehm... Garantie lijkt me zo :?
 
Beste frank,

Ik heb slecht nieuws voor jou! Maak je borst maar nat! Als het probleem nog niet opgelost is dan heb ik nog 3 tips voor je. Ik zou je wel aanraden om de volgende punten te checken.

Is de vliegwiel of de zijkap van de vliegwiel ooit vervangen?
want:
1 een magneet op vergelijkbare vliegwiel kan ander zijn voor een "Pick-up coil"
(vb aan de binnenkant 3 magneet ipv 4)

de motor start normaal en op hogere toeren gaat het fout "Klappen of verlies van vermogen"

2: Motorkap (aan de kant van de vliegwiel) kan ook een rol spelen:
want : een vergelijkbare heeft soms 1 spoel in plaats van 2 (Met spoel bedoel ik "pic-up coil"

3: Timing is niet goed: 1 tandwiel verschil! dit is een ramp! want dan moet je je motor uit elkaar halen!

Good luck!
ps heb geen Halery ook nooit een Harley motor gereviseerd. Ik weet niet of het een "timing chain" heeft of Timing-beld, tandwielen of iets wat bij mij niet bekend is.
 
Beste Frank,

Ik had jou verhaal niet goeg gelezen, Als ik vanuit ga dat het hiervoor goed was of geen ongelijk gehad, dan heeft het niets te maken met vliegwiel of motorzijkap of timing chain. Het Afstellen of laten synchroniseren van een Carburateur heeft meestel een slechte einde.
 
hoi thnkzzz voor je reactie , hiervoor was alles okej maar de motor is verbouwd en andere uitlaten geplaats dus moest ie opnieuw worden afgesteld maar de accu was errug brak stond dus droog nieuwe accu er in en hij rijd weer fijn en het probleem zat em in de lage toeren ik zal de multimeter er eens opzetten maar volgens mij is dat wel okej heb met 1 accu bijna 4 jaar gedaan dus .. maafr ik ga het nakijken bedankt voor deze super tip ~~
 
Terug
Bovenaan Onderaan