Motor leasen, prijzen en ervaringen gezocht

Dit is dan waarschijnlijk de prijs van de leasemaatschappij waar al zaken mee gedaan werden?

Dit is een offerte zonder enige korting. Daar wij +/- 350 auto's in de lease hebben zitten verwacht ik dat er nog wel een substantiële korting op zit. Ook hebben we beide andere kilometers, bij mij wordt toch met de helft meer gecalculeerd.


We hebben de auto's bij Alfabeth en die kwamen na drie weken zeuren nog steeds niet met een offerte (ik ben de enige en eerste met een motor) dus toen hebben we bmw-leasing ingeschakeld; binnen een dag of wat rond, motor binnen 1,5 week op de stoep.
 
Laatst bewerkt:
full operational lease. Financiering zie ik het nut niet direct van in om dat bij een derde partij te doen ;)Ben inderdaad in loondienst. Geen idee nog of de baas wilt meebetalen.
Zoals gezegd beslis ik mede over het beleid. Is nog jonge organisatie waar nog geen echt beleid is momenteel.
Andere optie is om brutoloon in te leveren in ruil voor een lease motor. Dat is voor mij evengoed fiscaalvriendelijk en heeft verder geen nadelen (eerder voordelen omdat lager verzamelinkomen). Dan komen de kosten op ca. de helft uit.Dat zijn nog leuke bedragen om eerlijk te zijn. Maar ben benieuwd wat de bedragen incl. onderhoud en verzekering doen. Ga morgen even rondje bellen denk ik.
Let even op dat lager bruto loon, ook lagere pensioenopbouw en mogelijk lagere WIA of WW in gang zet.
 
Zonder brandstof kom ik op 38.400 voor 4 jaar, daar zit dan alles verder in. Kijk alleen eens wat een all-risk verzekering is zonder opgebouwde schadevrije jaren, dat zal ook niet weinig zijn.

Ik ga die 4 jaar alleen niet halen. Ik rijd tussen de 50 en 55k per jaar zakelijk. Met 3 jaar is de motor dus weer weg. Krijg je wel weer een boetebedrag voor terug, dat dan weer wel.

Dat is ex. btw. Maar je hebt gelijk dat een all-risk verzekering voor een motor van boven de 20.000€ met 0 schadevrije jaren flink prijzig is, zeker 200€ per maand.
 
20.000 afschrijving? Je moet wel met een restwaarde rekenen natuurlijk....
Ik rekende even grof met 5000 restwaarde, omdat ik geen idee heb wat een BMW met 150k km op de klok nog oplevert. Maar recentelijk leerde ik wat BMW zoal teruggeeft voor een 2 jaar oude motor met een fractie van die kilometers (26k) op de klok (en een overeenkomstige nieuwprijs), en op basis daarvan verwacht ik niet dat men met een hogere restwaarde dan die 5000 rekent, eerder een lagere.

Want kijk voor de grap maar eens voor welke habbekrats je ex-politie R1200RT's en K1600GT's kunt krijgen, met doorgaans km standen van 100-120k km. Dan heb je het over bedragen van 3 tot hooguit 6 duizend Euro, en daar zit de marge voor de handelaar bij in...

Jammer maar helaas: een motor met 150000 km op de klok is gewoon economisch afgeschreven, ongeacht of er wel of geen BMW op de tank staat.
 
Waarom geen Versys 650, NC750X, Tracer 07 ofzo? Of zoek je gewoon een alternatief om jou baas je droommotor te laten betalen ;) (herkenbaar)?
 
Dat zijn allemaal motoren met een ketting, daar heb ik zelf niet veel behoefte aan met gemiddeld +/- 1100 km per week. Stellen, poetsen, smeren, dan liever een fiets met cardan. En dat maakt de spoeling al wat dunner.
 
Wat zeer aan de lage kant is volgens mij?

Sowieso zou ik niet voor zo een dure gaan, maar bv. een GSXF ofzo.
het is leuk dat je voor een goedkopere wilt gaan maar in de afschrijving gaat dat niet veel schelen. die dure motor hebben aardig bewezen dat dat soort km-standen te halen zonder grote schades en zijn dus ook nog enigszins te verkopen met zo'n stand. en dat is dus ook waarom leasebedrijven ze willen leveren met afspraken voor zo'n hoge stand. maak je de motor een stuk goedkoper dan is de kans dat hij zonder grote problemen zo'n stand haalt een stuk kleiner zonder grote kosten en dat zal het aangeboden contract ook weerspiegelen. die houd dan veel eerder op waardoor de motor nog sneller afschrijft en het maandbedrag ongeveer gelijk uitkomt.
 
Ondertussen zijn we alweer 1,5 jaar verder. Heb van de baas destijds een auto moeten kiezen, maar na 1,5 jaar zaadjes planten zijn de meeste stoplichten nu toch op groen. Alleen nu nog een lease maatschappij vinden die full operational wil aanbieden. Behalve BMW ben ik er nog geen tegengekomen. Ik heb onze vast leveranciers gebeld (Leaseplan en Athlon) en DTC-lease. Helaas, niemand lijkt happig op een operational lease. Financial lease willen ze wel allemaal, maar daar kom ik niet voor.


Welke partijen kennen jullie naast BMW die operational lease voor motorfietsen aanbied? Google maakt me ook niet veel wijzer helaas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan