• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Motor loopt slecht na omvallen

gsxr750srad

Rookie
Lid geworden
23 mrt 2009
Waarderingsscore
0
Mijn motor is omgevallen, maar nu is er een brandstof probleem. Hij is op zijn linker zijkant gevallen en ruikt naar benzine. Nu houd hij veel in en loopt die het ene moment wel op vier cilinders en het andere moment op 3. Er komen ook klappen uit de uitlaat door onverbrande benzine. De linker carbarateur is nat van de benzine, de tweede van links maar een beetje.

Is er iemand die bekent is met dit probleem en weet hoe die dit moet oplossen. Ik heb het flotter van de linker cilinder al gecontroleerd. Deze zit goed.

Alvast bedankt.

bougies doorgeslagen van de benzine die in de cilinder is gelopen.
dus bougies vervangen.

ook kun je met wat tikken/slaan tegen de carburateurs het lekken van de vlotternaald soms verhelpen.

De bougie is het niet, die heb ik droog gemaakt en werkt nog goed.

De flotter heb ik gecontroleerd en zit goed, flotternaald blijft ook niet hangen.

Flotter = Vlotter, als die in je stortbak. ;)

Hoe lang heb je hem laten draaien nadat die omviel? Goede kans dat het na een tijdje over is, als alle onverbrande benzine weg is op de plekken waar het niet hoort.
Als dit het niet is, loop je alle andere vlotters even na.

De bougie is het niet, die heb ik droog gemaakt en werkt nog goed.

De flotter heb ik gecontroleerd en zit goed, flotternaald blijft ook niet hangen.

een doorgeslagen bougie lijkt normaal te vonken in de buitenlucht, maar in de cilinder onder druk vonkt deze niet goed.

als de carburateur nat is van de benzine, wat kan er dan nog meer de oorzaak zijn, dan een lekkende vlotternaald.

Laatst bewerkt:
luchtfilterverstopt, doordat de olie via de carterontluchting in het filter gelopen is?
Haal het huis eens los en vervang indien nodig het filter...

Ik heb na het vallen nog wel een behoorlijk stukje gereden, maar viel bijna niet te doen.
Ik heb het luchtfilter huis al schoon gemaakt van binnen.
In de cilinder heerst overdruk tijdens de compressie slag, maar bedankt.
Ik zal de andere flotters ook is nalopen.
Benzine filter is het niet, deze is schoon en de andere 3 cilinders lopen wel goed.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties, ik hoop op nog meer reacties.

Kan er misschien nog meer verkeerd zitten in de carbarateur na het vallen, ik zelf denk namelijk van niet.

heb het wel eens gehad, motor draaiend, motor omgevallen en niet meer starten.
Was hij verzopen.

Kwam iemand met goede tip: gas vol open en starten.
Uiteindelijk sloeg tie aan en liep weer goed.
Maar zo te lezen heb jij meer problemen..

Ik heb na het vallen nog wel een behoorlijk stukje gereden, maar viel bijna niet te doen.
Ik heb het luchtfilter huis al schoon gemaakt van binnen.
In de cilinder heerst overdruk tijdens de compressie slag, maar bedankt.
Ik zal de andere flotters ook is nalopen.
Benzine filter is het niet, deze is schoon en de andere 3 cilinders lopen wel goed.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties, ik hoop op nog meer reacties.

Kan er misschien nog meer verkeerd zitten in de carbarateur na het vallen, ik zelf denk namelijk van niet.

als bedoeld , de cilinder staat onder druk.
en geen onderdruk.

Een vlotterkamer heeft een ventilatie-opening die meestal "overloop" wordt genoemd. Als die ventilatie niet onbelemmerd ademt tussen het binnenste van de vlotterkamer en de buitenlucht dan vormt zich een opgesloten lucht/dampbel die de vlotter iets omlaagdrukt zodat-ie niet meer de brandstoftoevoer kan helpen afsluiten, overstroming.

Vaak zit er iets met slangetjes/buisjes aan/tussen die "overlopen" en een kniekje of beklemming of zomaar een vuiltje veroorzaakt ellende.
====

Een rottig vlotternaaldje, of de aandrijving daarvan (soms een schuivend/wippend lipje dat een butsje of een kras kan hebben opgelopen) kan ook voor overstroming zorgen. Vlotternaaldjes zelf altijd controleren onder een goed vergrootglas op slijtage/schade/vervorming en vooral aandacht voor het sluit-puntje en ook de opvang daarvan aan de benzinetoevoer, die in moderne carbs vaak van rubber/kunststof zijn en héél klein.

De ZXR van m'n vriendin is ook een keer draaiend omgevallen met een defecte distributiekettingspanner tot gevolg.
Misschien een tandje verschoten?

Laatst bewerkt:
Heb je al je jiffy schakelaar ge-checked? misschien geeft die soms n slecht contact, geen idee of dit ook de benzine lucht kan verklaren maar misschien wel het slecht lopen.

Zou je op 1 of andere manier je carbs om kunnen wisselen? als de cilinder die het slecht doet het dan ineens goed doet, en de ander slecht weet je dat het aan je carb ligt. Om het bougieverhaal uit te sluiten: Even de bougies omwisselen, kijken of dezelfde cilinder het dan nog steeds niet goed doet.
Bougiekappen eraf halen en van de slechte cilinder bougie eruit draaien. Dan even startmotor laten draaien, Kijken of de cilinder nat is, dan weet je of die brandstof krijgt.

Gewoon een kwestie van alles nalopen en de mogelijke oorzaken uitsluiten.

Terug
Bovenaan Onderaan