Ik ben, in een heel ver verleden, op een 125cc/11kW motor begonnen (A1 dus), dat mocht ik met mijn auto rijbewijs. 2,5 jaar heel veel van genoten!
Dan voor mijn A (-meteen onbeperkt, was toen nog zo, en ook al bestond de nieuwe regeling toen al, mocht ik vanwege mijn zeer oude leeftijd meteen voor onbeperkt).
Ik ben toen overgeatapt op een 750 (zie lijstje onder mijn post). Nooit begrepen waarom er motoren nodig zijn met honderden pk's, je moet al een 500+ pk patserblik hebben om mee te kunnen in accelereren.
Tussen al mijn 750's in, 1 keer een 1200 gehad, mat 167pk, een bom op wielen, maar het grootste veschil zat hem in het hogere verbruik, en was minder handelbaar in tragere bochten. Ja, de BMW ging beter in de ruimere/snellere bichten, en de max snelheid was astronomisch hoog, maar ik had er niks aan. Werd toen snel weer vervangen door een compacte, wendbare, zuinige en betrouwbare GSX F 750
Maar toch, ik zou, als ik er de middelen voor had, toch wel durven overstappen naar een Kawasaki 1400 GTR. Maar voor mijn part mag die gerust gelimiteerd zijn op 74kW, zou me niks uitmaken.
Maar ik ben dan ook meer gericht op (sportief) toeren dan in racen op de openbare weg.
Motorrijders die hun woon werk route als een circuit beschouwen, en er ook zo over gaan rijden, die zullen natuurlijk meer baat hebben bij een SS. Verder vind ik het een raar gezicht als een SS rijder, in vol circuit outfit braafjes 50, 70 en 90 rijdt, en 120 op de snelweg. Just my 2 cents ...
BTW: het is die laatste gedachtengang die mij destijds heeft doen besluiten om een choppertje te nemen als 125cc, omdat ik een racer uiterlijk nogal gek vond om niet veel sneller dan 110km/u te kunnen rijden.