Motor omgeduwd :(

Zinloze discussie. Waarborgfonds betaalt niet uit, punt.

Het wbf is in het leven geroepen om te voorkomen dat BESTUURDERS schade veroorzaken en wegrijden, om hun no-claim te sparen.
Het wbf betaalt dus GEEN schade die duidelijk niet door bestuurders is veroorzaakt. De voetgangers die over een auto lopen vallen daar dus ook niet onder, broodje aap verhaal.
ja tuurlijk joh, broodje aap verhaal. Droom lekker verder jij :W
 
Slaat nergens op , behalve je schandpaal opmerking, ongeacht hoe erg jij je ergens aan ergert, dan ga je de confrontatie aan en dan ben je geen laffe low-life die aan andermans spullen gaat zitten om hen "anoniem" een lesje te leren, echt ongelooflijk zwak en een pak rammel waardig, gevolgd door een vierendeling en onthoofding.


met alle respect, maar ik ben ook zo'n "laffe" low-life. Als de motoren op de stop stonden en ik moet er met mijn winkelwagentje langs en ik wil ze niet beschadigen dan kantel je ze net als een fiets kennelijk even tegen het hek. Dat ik het anders had gedaan komt omdat ik zelf een motor heb. ik had vermoedelijk even aangebeld maar met een fiets doe ik dat ook gewoon dus moeten die mensen gedacht hebben dat als je ze stevig met een stuur eind tegen iets opzet dat ze niet weg glijden.. Jouw vierendeel opmerking slaat nergens op. Dit is geen moedwillige vernieling. Althans dat maak ik op uit het verhaal van de T.S Misschien even briefje ophangen bij de plaatselijke supermarkt dat je schade hebt door dit verhaal. misschien heeft iemand het gezien of bedenkt de dader zich (onwaarschijnlijk) en belt je even op. maar waarom dump je ze voortaan niet op het parkeervak met zijn 2en naast elkaar? of in de achter/voortuin (ben je nog mee bezig las ik) ik heb het geluk dat hij in de achtertuin kan.
 
Ik denken dat ik in een leuke buurt ben gaan wonen... Helaas met toch mindere buren... Maar welke dat zijn weten we helaas niet :(

De motors van mijn vriend en mij staan nu ongeveer een maandje voor ons huis op de stoep. Ik weet het, niet de beste plaats om ze te parkeren, maar helaas is er (nog) geen alternatief.
Er is nog voldoende plaats op de stoep om langs de motors te lopen. Net nog het bewijs gezien, dat zelfs een kinderwagen er nog langs kan.

Maar helaas is er toch iemand het er niet helemaal mee eens dat ze hier staan. Gisteravond tussen 19.00 en 22.00 heeft iemand ze verplaats en ze tegen ons hek aangezet. Ze stonden op het jiffy en zijn tegen het kantelpunt in de andere kant op gezet.
Dit terwijl we gewoon binnen zaten. Met het licht aan, zonder gordijnen, dus echt wel zichtbaar! Dus ze wisten dat ze ff konden aanbellen om te zeggen dat ze zich irriteerden aan onze motors.
Nu heb ik een CB1, die kon er gelukkig wel tegen. Mijn vriend heeft echter een ZX6R. Die heeft dus nu een scheur in zijn kuip, naast de voorlamp bij het bevestigingspunt.

Mijn naaste buren hebben helaas niets gezien en natuurlijk is er niet achter te komen wie het gedaan heeft.

De motor is alleen WA verzekerd, dus die vergoed ook de schade niet.

Kunnen we hier sowieso wel aangifte van doen? De motors staan op de stoep, wat officieel niet mag. Krijgen we hier dan gezeik mee?

Wie heeft er tips om de schade vergoed te krijgen? Is er wel iets op te vinden?
Groot oog bevestigen aan je muur en je moto vasthangen aan de muur zodat ze de motor niet meer kunnen verplaatsen?
 
Groot oog bevestigen aan je muur en je moto vasthangen aan de muur zodat ze de motor niet meer kunnen verplaatsen?


mag niet als ze niet op eigen terein staan. en maar goed ook. anders heb je geen brandgangen e.d meer omdat ze vol staan met allerlei troep
 
mag niet als ze niet op eigen terein staan. en maar goed ook. anders heb je geen brandgangen e.d meer omdat ze vol staan met allerlei troep

De motors van mijn vriend en mij staan nu ongeveer een maandje voor ons huis op de stoep. Ik weet het, niet de beste plaats om ze te parkeren, maar helaas is er (nog) geen alternatief.
Er is nog voldoende plaats op de stoep om langs de motors te lopen. Net nog het bewijs gezien, dat zelfs een kinderwagen er nog langs kan.
Ik interpreteer dat toch als voor het eigen huis.
Maar de brandveiligheid moet inderdaad wel in acht genomen worden...
 
Ik interpreteer dat toch als voor het eigen huis.
Maar de brandveiligheid moet inderdaad wel in acht genomen worden...


even naar het vlaams vertalen :+

onze motoren stonden vóór ons huis op het trotoir dus niet op eigen terrein (in de tuin)

een ander voorbeeld: een man hier in de wijk had een vergunning gekregen voor het bouwen van een garage, hij bouwde de garage en wil vervolgens de bossages voor zijn garage laten verwijderen.. mooi niet, dus hij heeft al 10 jaar een garage die die niet mag gebruiken om zijn auto in te zetten _O-
 
Zeker aangifte doen, al staat je motor midden op de stoep, zonder dat er nog iemand langs kan, dan geeft dat nog niemand het recht om ze te verplaatsen of te beschadigen. Ookal lijkt aangifte zinloos, toch doen!!
 
met alle respect, maar ik ben ook zo'n "laffe" low-life. Als de motoren op de stop stonden en ik moet er met mijn winkelwagentje langs en ik wil ze niet beschadigen dan kantel je ze net als een fiets kennelijk even tegen het hek. Dat ik het anders had gedaan komt omdat ik zelf een motor heb. ik had vermoedelijk even aangebeld maar met een fiets doe ik dat ook gewoon dus moeten die mensen gedacht hebben dat als je ze stevig met een stuur eind tegen iets opzet dat ze niet weg glijden.. Jouw vierendeel opmerking slaat nergens op. Dit is geen moedwillige vernieling. Althans dat maak ik op uit het verhaal van de T.S Misschien even briefje ophangen bij de plaatselijke supermarkt dat je schade hebt door dit verhaal. misschien heeft iemand het gezien of bedenkt de dader zich (onwaarschijnlijk) en belt je even op. maar waarom dump je ze voortaan niet op het parkeervak met zijn 2en naast elkaar? of in de achter/voortuin (ben je nog mee bezig las ik) ik heb het geluk dat hij in de achtertuin kan.

Ja doe ik ook altijd met de vrachtwagen. Staat er een auto in de weg dan hang ik er mijn sleepkabel aan en trek hem een eindje vort. Zo'n handremmetje houdt hem dan echt niet tegen...En ach een krasje ofzo :+ ....moet toch kunnen of niet .. :z

Ik zou zeggen, hang er een leuk alarm aan en wacht geduldig af.
Dader meldt zich vanzelf en heb jij intussen de tijd om te denken wat je gaat doen.
 
Kut natuurlijk wat ze je hebben geflikt, maar ik ga ook een beetje mee in wat GSX-Freak zegt... ;)
 
Is dit toevallig in Utrecht gebeurd? Vriend van mij heeft precies hetzelfde geintje vorige week meegemaakt. Alleen was hij maar een avondje op bezoek bij de mensen. Toch motor omgegooid en wel over het jiffy heen, dus daar moet je nog moeite voor doen ook.

Succes met de schade in ieder geval...
 
even naar het vlaams vertalen :+
_O-
onze motoren stonden vóór ons huis op het trotoir dus niet op eigen terrein (in de tuin)
Ach, OK
een ander voorbeeld: een man hier in de wijk had een vergunning gekregen voor het bouwen van een garage, hij bouwde de garage en wil vervolgens de bossages voor zijn garage laten verwijderen.. mooi niet, dus hij heeft al 10 jaar een garage die die niet mag gebruiken om zijn auto in te zetten _O-
 
Laatst bewerkt:
>Dus ze wisten dat ze ff konden aanbellen om te zeggen dat ze zich irriteerden aan onze motors.

Je bent een l..
Voorstellingsvermogen van een mug, afwachtende houding etc etc..

Zo.. dat voelt beter.
 
mijn motor staat ook buiten, gelukkig op een plek waar weinig voetgangers last van hebben.. het is echter bij een uitrit (die niet in gebruik is) waar dus automobilisten gaan parkeren (het mag toch), sommige automobilisten zijn echter te lui en parkeren niet een stukje achteruit (het zijn steeds hetzelfde auto's die dat doen) waardoor ik mijn motor niet op die plek kwijt kan (lantaarnpaal daar, dus kan ik mijn fiets aan de paal vastmaken)

maar goed, dan parkeer ik mijn motor op de stoep waar ie eigenlijk niet kan, ik zet de motor dan echter niet op de jiffy, maar op de middenbok, zodat de motor minder ruimte inneemt.. verder klap ik ook de spiegel in...

alleen jammer dat je motor geen middenbok heeft.. ik zou de motor dan zo geparkeerd heeft, dat de motor in de richting van de hek leunt (dus de jiffy aan de kant waar de hek staat) dan kunnen je buren je motor niet meer vernielen door em eventjes om te kantelen (vanuitgaande dat je buren het gedaan hadden)
 
ja tuurlijk joh, broodje aap verhaal. Droom lekker verder jij :W

Deze quote komt van de site van het waarborgfonds
( 404 ) :

Wanneer?
Iedere benadeelde kan een beroep doen op het Waarborgfonds, indien in Nederland de schade is ontstaan, veroorzaakt door:

een onbekend gebleven motorrijtuigbestuurder, die is doorgereden na het ongeval;
een niet-verzekerde motorrijtuigbestuurder;
een bestuurder van een gestolen motorrijtuig, die wist dat het voertuig gestolen was (schade aan het gestolen motorrijtuig wordt niet vergoed);
een motorrijtuig, verzekerd bij een failliete verzekeraar;
een motorrijtuigbestuurder die op grond van gewetensbezwaren is vrijgesteld van de verplichting tot verzekering en met wie de schade niet of niet volledig geregeld kan worden.

Wat is vereist?
Het staat vast dat niet uzelf, maar een tegenpartij aansprakelijk is voor de schade.
De schade is veroorzaakt door een (ander) motorrijtuig of door een daaraan gekoppelde aanhangwagen.
U moet, indien de schadeveroorzaker onbekend is, alle mogelijke moeite doen om achter de gegevens van de tegenpartij te komen.
Denk aan tijdige aangifte bij de politie! Doe bij omwonenden navraag of zij iets hebben waargenomen!
Wanneer de tegenpartij bekend is, moet u hem/haar een aanmaningsbrief zenden. Een kopie van die aanmaningsbrief voegt u bij uw aan het Waarborgfonds te richten verzoek om schadevergoeding.


Vertel me nu nog eens wie hier droomt? :W
 
Laatst bewerkt:
Ik zou een camera'tje verdekt opstellen, of een webcammetje. Iedere avond aanzetten.
Als die m#ngool het nogeens doet, heb je het digitaal. Zodra je het zeker weet, kan je naar de politie gaan of zelf wat regelen... :X Ik zou voor het laatste gaan }) .
 
Nix geen camera'tje.... Ik zou zelf achter de gordijnen gaan zitten. 1 vinger aan me motor en die vinger kan je de komende 10 weken niet meer buigen. Mark my words.

Ik kan er echt niet bij inkomen waarom mensen nou direct op zulke maatregelen moeten overgaan. Blijf gewoon met je tengels van andermans spullen af. Dat word je van kleins af aan aangeleerd toch??
Even rondvragen van wie ze zijn (als ze dat al niet wisten natuurlijk!!) en vraag of ze ergens anders heen kunnen.

Zonde van de schade man, hoop dat het goedkomt!
 
Inderdaad ja, ik zit al niet eens met m'n tengels aan andermans fiets!

Zo'n parkeervak is ook een geniaal idee, dan weet je zeker dat er in no time commentaar komt op het bezet houden van parkeervakken!
Om van betaald parkeren of vergunningshouders maar te zwijgen, beetje lastig met je motor.

Hoe dan ook aangifte doen, dit is domweg vernieling.

Als een auto in de weg staat duw je hem toch ook niet even weg met je bumper? :?
 
met alle respect, maar ik ben ook zo'n "laffe" low-life. Als de motoren op de stop stonden en ik moet er met mijn winkelwagentje langs en ik wil ze niet beschadigen dan kantel je ze net als een fiets kennelijk even tegen het hek. Dat ik het anders had gedaan komt omdat ik zelf een motor heb.

Alleen al het mee naar huis nemen van een winkelwagentje vind ik ronduit asociaal, en met je tengels aan andermans spullen zitten vind ik nog erger.

Als jouw auto me in de weg staat mag ik hem ook wel op de trekhaak een stukje verder duwen? :?
 
Tip: neem een alarm met bewegings sensor...

heb ik in mijn Deauville zitten en elke mafkees die ook maar een tikkie tegen de motor geeft word getrakteerd op een zeer felle en pijnlijke loei geluid :9~ :} _O-

ps... owja... piep voor je man, ze hadden er gewoon vanaf moeten blijven !
 
Wat klote voor julie zeg! Normale mensen doen zoiets niet, behalve kinderen of 'zieke mensen'. Een vriendin van me heeft een buurvrouw die een aantal autos in haar straat heeft bekrast, maar zij staat bekend als een psychisch gestoorde vrouw bij de zorginstanties. Ik geloof dat de gedupeerden de schade vergoed krijgen.
Grootste kans is natuurlijk gewoon dat het kwajongens waren en daar doe je niks tegen.

Ik hoop dat jullie iets vergoed krijgen! Succes in ieder geval
 
Inderdaad ja, ik zit al niet eens met m'n tengels aan andermans fiets!

Zo'n parkeervak is ook een geniaal idee, dan weet je zeker dat er in no time commentaar komt op het bezet houden van parkeervakken!
Om van betaald parkeren of vergunningshouders maar te zwijgen, beetje lastig met je motor.

Hoe dan ook aangifte doen, dit is domweg vernieling.

Als een auto in de weg staat duw je hem toch ook niet even weg met je bumper? :?


het is wettelijk verplicht je motor op een parkeerplaats te zetten. dus daar moeten ze niet over zeuren.


Alleen al het mee naar huis nemen van een winkelwagentje vind ik ronduit asociaal, en met je tengels aan andermans spullen zitten vind ik nog erger.

Als jouw auto me in de weg staat mag ik hem ook wel op de trekhaak een stukje verder duwen? :?


ik parkeer mijn auto niet eens op de stoep (nee dit is niet omdat ik geen auto heb :+ ) en als hij hinderlijk zou staan zou ik hem ook zo snel mogelijk weg halen. de auto is een beetje rare vergelijking vind je niet? wat doe je als je er langs moet en er staat een voorwerp in de weg. en je kan dat voorzichtig verplaatsen dan doe je dat toch? of zie ik dat nou verkeerd? zal wel aan mij liggen. lees mijn vorige post nog even door. dan zie je dat ik persoonlijk een motor niet met de stuur tegen de muur zal zetten, maar dat komt doordat ik zelf rij, en weet dat dat fout gaat.

Winkelwagen was een voorbeeld, kan ook een container, bolderkar, rollator, invalide wagentje, trolly, you name it zijn.. dat de eigenaar de motor niet in de weg vind staan, want er kan nog een kinderwagen langs.. kan ook gemak zucht zijn. ik vind mijn motor ook nooit in de weg staan. als ik hem ergens kort parkeer, maar vaak staat hij dat wel voor een ander! deze mensen hebben ze echt niet moedwillig neergelegd hoor.
 
Wat klote voor julie zeg! Normale mensen doen zoiets niet, behalve kinderen of 'zieke mensen'. Een vriendin van me heeft een buurvrouw die een aantal autos in haar straat heeft bekrast, maar zij staat bekend als een psychisch gestoorde vrouw bij de zorginstanties. Ik geloof dat de gedupeerden de schade vergoed krijgen.
Grootste kans is natuurlijk gewoon dat het kwajongens waren en daar doe je niks tegen.

Ik hoop dat jullie iets vergoed krijgen! Succes in ieder geval


kijk en moedwillig vernielen gaat er bij mij ook niet in! maar gevalletje van T.S is echt niet moedwillig de motor omgegooid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan