Motor omgevallen -&%$@?*&^!@-

..blabla

Ik denk dat bij langzaam manoeuvreren veel (beginnende) bikers zich verslikken, denk ik dan. Het is complex balans tussen versnelling, koppeling, gashendel, sturen, snelheid, evenwicht ÉN inschatten....pfffffff... B| Nu ik sinds kort op een motor rij, merk ik hoe delicaat dat balans is (= wel kicken hoor!). Tja, vindt het dan vreemd dat het een keer (of twee... ;) ) fout gaat. Daarom hebben ze het AVB bedacht...

...
Frank

Je vergeet de achterrem ;) (volgens de officiële AVB-regels)
 
En de foto's:

De kant waarop hij gevallen is:
full


En de schade (krassen+ gebarsten lak op de onderkuip):
full


Ik heb nog geen idee hoe en of ik dit nog ga verhelpen..
 
de goedkoopste manier is met een lakstift, maar dat wordt niet mooi......dan rest er alleen nog spuiten.
 
Dit zijn trouwens de originele kleuren, voor wie dat interesseert:

1991_GSX600F_white_450.jpg
 
vervelende schade hoor! ik weet niet of je dat met een lakstift nog mooi krijgt. ik weet niet wat een onderkuipje kost of schuren en over laten spuiten......

zelf 1 keer bij een stoplicht de motor op z'n zij gelegd, omdat ik met 1 voet in een kuiltje |( stond en de motor niet meer hield. de motor hing iets te veel 1 kant op. een andere keer was met een cross motor in griekenland en ik kon niet goed met mijn voeten bij de grond.
Bij een stopplaats ook op z'n zij. hendel scheef, deze terug gebogen. Schade aan knie '( en elleboog omdat je in kortebroek en hempie rijdt.......en zonder helm.
In nederland met 30 graden vol in pak :Y en daar niet, toch is het daar anders..... |(
 
Klote man!, ik heb het zelf ook bijna ( Gelukkig ) 1x gehad. Vanwege de geringe ruimte moet ik de motor een keer of 3 steken bij het uit en in rijden van de tuin. Normaal doe ik dit altijd zittend, maar 1x niet en dat heb ik geweten ook. Dus vanaf toen blijf ik er gewoon op zitten met het steken en dat bevalt prima. Succes met de schade verder!
 
Gewoon opnieuw laten spuiten dat kapje... kost je echt de hoofdprijs niet... :N
En als je goedkoop wilt zijn, doe je het zelf met een spuitbus. Ziet er altijd beter uit dan dit... ;)
 
Hoi Lauzer

Dat is inderdaad ook een heftig verhaal, zeg... -O- Weet je, een motor is eigenlijk een fiets met een uit de kluiten gewassen hulpmotor...enne....ik ben vroegahhh toch wel regelmatig van mijn fiets gekletterd. Dan heb je het optelsommetje, hè!

Ik denk dat bij langzaam manoeuvreren veel (beginnende) bikers zich verslikken, denk ik dan. Het is complex balans tussen versnelling, koppeling, gashendel, sturen, snelheid, evenwicht ÉN inschatten....pfffffff... B| Nu ik sinds kort op een motor rij, merk ik hoe delicaat dat balans is (= wel kicken hoor!). Tja, vindt het dan vreemd dat het een keer (of twee... ;) ) fout gaat. Daarom hebben ze het AVB bedacht...

Mijn baas heeft vroeger ook veel motor gereden en hij zei meteen, Frankie, jij gaat nog wel een paar keer vallen, let maar op. Tja, dat zei hij uitgerekend 1 week voordat ik (niet rijdend) plat ging... :N


Frank
hoi hoi,

ik was aan het 'steppen' met de motor, in z'n vrij. De motor is alleen omgevallen (twee keer :$ ). Als je korte pootjes hebt en de motor kantelt een beetje dan heb je te weinig kracht in je benen om hem tegen te houden. Helaas leren ze je niet steppende keren bij AVB les.
Met het rijden zelf ben ik gelukkig nooit gevallen. Ook niet met AVB examens :) Als je in de bergen gaat rijden en je doet voor het eerst een haarspeld bocht, dan weet je waarom je de halve draai hebt geleerd bij je AVB.
 
Als je in de bergen gaat rijden en je doet voor het eerst een haarspeld bocht, dan weet je waarom je de halve draai hebt geleerd bij je AVB.

Is toch echt wel een behoorlijk verschil met een haarspeldbocht en een halve draai hoor...
 
Even mijn frustraties van me afschrijven...

Vanmorgen pakte ik mn motor, om deze wederom buiten de poort te manoeuvreren, zie plaatje.

[afbeelding]

Na een aantal keer oefenen in het begin, lukt het me nu om de motor met 1 keer steken eruit te krijgen... *O*
Natuurlijk wel na een groot deel van de gemeentebosjes weg te hakken.. O-)

Af en toe merkte ik wel dat ik em bijna niet meer kon houden (GSX600F '91 =200kg), maar dit keer ging het dus echt fout...

Ik duwde, zoals altijd, het voorwiel in het zand, terwijl ik aan de linkerkant van mijn motor stond (stomstomstom... het gaat veel beter als ik erop zit |( ), om daarna weer achteruit te steken..

Maar om de één of andere reden ging het vandaag iets anders en heb ik hem zachtjes in het zand gelegd.. :(

Ik dacht: sh*t nee, |( :r :( :o $#%&!!! en nog wel meer..
Ze zeggen altijd: het eerste krasje doet het meest pijn.. Nou ik kan het bevestigen hoor!!
Man wat baalde ik!!

Maargoed.. na redelijk afgekoeld te zijn, wurmde ik mezelf in de bosjes aan de rechterkant van mn fiets, om deze maar weer op te tillen.
Helaas... ik kon hem wel van de grond af krijgen, maar ik had te weinig ruimte om weer rechtop te krijgen. En ik had natuurlijk net gisteravond de tank weer volgegooid B|

Uiteindelijk mijn vriendin erbij geroepen en samen hebben we het wel vooor elkaar gekregen..

En dan nu de schade:
Die valt gelukkig hartstikke mee, maar het doet toch wel ff pijn om je fietsje zo hulpeloos in de bosjes te zien liggen '( en naderhand de krassen te zien..
Aangezien dit mijn eerste motor is, die ik net 3 maanden in mijn bezit heb, baal ik er net zo goed van.

Op verscheidene plekken is mijn onderkuip de verf kwijtgeraakt (parelmoer wit) en ik heb een paar krasjes op de uitlaat en het rempedaal..
Ik ben wel blij dat het pedaal in ieder geval niet verbogen is en de andere delen van de kuip niet beschadigd zijn.. :')

En ik ben toch op mijn werk gekomen, alles doet het nog.. Binnenkort maar eens kijken of ik het bij kan werken..
Iemand nog tips hiervoor? Ik zal vanavond even een foto maken van de krassen..

Ben blij dat ik het ff van me af kon schrijven.. anders was het werk vandaag ook niks geworden :P


Goedenavond,

Ik had vandaag ook zoiets met mijn Suzuki GSX 600F 1995. Was bij mijn zusje op bezoek geweest, vooruit op een parkeerplek gezet alleen de straat liep wat af. Toen ik wegging moest ik dus achteruit het parkeervak uit maar dat lukte niet zo best ( zittend op de motor ) dus ik dacht van: Dan ga ik er wel naast en zo gezegd zo gedaan..... Ik hield hem vast bij het stuur en de greep op de buddy en ja hoor, je kan het al raden. Kon hem niet meer overeind houden, met als gevolg dat hij op mij viel. Gelukkig had ik de motor vast en viel hij gedeeltelijk een beetje op mij dus hij kwam niet hard neer. Ik heb alleen een paar miniscule krasjes onder aan de kap van de motor op het bultje maar baalde wel, heb hem nog maar sinds 26 april en er nog maar een paar keer op gereden. Gelukkig was de vriend van mijn zusje er dus kon hij helpen om de motor omhoog te krijgen maar schaamde me wel een beetje...ze stonden er namelijk bij en keken ernaar...

Ben in ieder geval nog wel thuis gekomen....

En er vielen een paar druppen benzine uit maar waarschijnlijk omdat de motor op zijn kant lag.... ( hoop ik )

Het eerste wat ik heb gedaan toen ik thuis was is mijn motor gewassen en ( krasjes ) insmeren met was. Alleen begon het te regenen dus ben ik aan de rest niet helemaal aan toe gekomen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan