:-(( Motor omgevallen

dikkevinger

MF'er
15 jul 2001
203
0
Heerhugowaard
K.........tttttttt
valt mijn motor ff om. Kom ik gisteravond thuis zet hem op de standaard (dacht ik) en stap af, op het moment dat ik mijn re-been over de motor zwaai voel ik hem al komen. Kon zelf alleen nog maar wegspringen want hij was al over het dooie punt heen. Enfin een klap en daar lag hij dan op het stoeppie ;( .
Buurman geroepen en weer overeind getild, vanmiddag naar van Harten gereden om schade op te nemen (all-risk verzekerd). Volgende schade:
Klepdeksel geschaafd en stuk,
koppelingshendel stuk/geschaafd,
linkerkuipdeel kont geschaafd,
spiegel links geschaafd,
uiteinde stuur links geschaafd,
voetsteun bijrijder geschaafd,

alles bijelkaar toch ff zo,n 500 euro schade incl.BTW excl. montage. :(

Ga voortaan heel voorzichtig afstappen.


C.U.


Dikkevinger
 
F**K das zuur! Overkwam mij ook met mn nieuwe RS250.....40 km gelopen had ie, glij ik op de tegelvloer in de garage uit over een plasje water.....BAM, ikke eronder, en motor met zn kontje tegen een kast aan :(

maar ehhh, 500 EUro schade...ga je dat aan de verzekering opgeven? zou er ff een rekensommetje op loslaten...misschien wel verstandiger om zelf de schade te betalen :)
 
Mooi k*t!
Is mij ook een keer gebeurt met m'n vorige motor.
Toen liet ik 'm bovenop mijzelf vallen zodat ik geen schade had. *D
Maar dat was een Kawasaki KR1-S van 130kg en niet zo'n lompe BMW. ;)
 
Had ik ook met mn R1. Ben allen niet weg gesprongen maar er onder gesprongen. Been bijna verbrijzeld :P maar geen schade *D . Xou idd ook eens informeren her en der wat het kost om alleen die krasje te laten verwijderen.
 
Heb het gehad met mijn BB. Wil hem op de middenbok zetten op mijn werk (in de energiecentrale > gladde vloer).

Kreeg hem toen niet op zijn middenbok omdat de vloer glad was en de bok gewoon meeschoof naar achteren. Liet hem toen zo van me af vallen....Had hem net 1 dag :(

Schade: NIKS *D

Alleen spiegel ingeklapt, maar die kan je zo weer uitklappen. OK, beetje lakschade her en daar maar dat interesseert me weinig ;)
 
ik ben tot twee keer toe gered door een duo...

regenachtig weer, stoppen voor verkeerslicht, voetje aan de grond *slllllliiiiip* voetje dus niet stabiel neergezet en zo weggegleden over mijn hak...

allebei de keren met duo en allebei de keren was de duo snel genoeg om voet aan de grond te zetten :} :} :}
 
Been there, done that...
Eergister op de A4 fiets stond geparkeerd, ik zat 15 meter verderop, 10 min later, BOEM, daar ging ie, rechtsom...rem gebroken, clipon krom, wat krassen op mn onderkuip, en de verlichting van mn kmteller is er mee gekapt :(
Rem is ondertussen vervangen, clipon komt eraan...en de rest ff kijke...
 
K.........tttttttt
valt mijn motor ff om. Kom ik gisteravond thuis zet hem op de standaard (dacht ik) en stap af, op het moment dat ik mijn re-been over de motor zwaai voel ik hem al komen. Kon zelf alleen nog maar wegspringen want hij was al over het dooie punt heen. Enfin een klap en daar lag hij dan op het stoeppie ;( .
Buurman geroepen en weer overeind getild, vanmiddag naar van Harten gereden om schade op te nemen (all-risk verzekerd). Volgende schade:
Klepdeksel geschaafd en stuk,
koppelingshendel stuk/geschaafd,
linkerkuipdeel kont geschaafd,
spiegel links geschaafd,
uiteinde stuur links geschaafd,
voetsteun bijrijder geschaafd,

alles bijelkaar toch ff zo,n 500 euro schade incl.BTW excl. montage. :(

Ga voortaan heel voorzichtig afstappen.


C.U.


Dikkevinger

ik ken dat geval, alleen niet met zoveel schade.
 
Been there, done that...
Eergister op de A4 fiets stond geparkeerd, ik zat 15 meter verderop, 10 min later, BOEM, daar ging ie, rechtsom...rem gebroken, clipon krom, wat krassen op mn onderkuip, en de verlichting van mn kmteller is er mee gekapt :(
Rem is ondertussen vervangen, clipon komt eraan...en de rest ff kijke...

**** en je hebt m net laten spuiten :(
 
Klote....ik rij ook al een tijdje met een deuk in mijn tank rond dankzij een inklappend standaard :( Schade 800-1000 gulden (spiegel was ook afgebroken)
 
Been there, done that...
Eergister op de A4 fiets stond geparkeerd, ik zat 15 meter verderop, 10 min later, BOEM, daar ging ie, rechtsom...rem gebroken, clipon krom, wat krassen op mn onderkuip, en de verlichting van mn kmteller is er mee gekapt :(
Rem is ondertussen vervangen, clipon komt eraan...en de rest ff kijke...
Je mag ook niet parkeren op de A4 ;)
wanneer wasda dan?Zeker nadat die ome flikker had geeist dat de zooi niet op de brug geparkeerd mocht worden?En wrom gleed ie pas na 10 min?
Lekkere schade :( , en de stoppies gingen daarvoor net zo lekker ;)
 
rem gebroken, clipon krom, wat krassen op mn onderkuip, en de verlichting van mn kmteller is er mee gekapt :(
Rem is ondertussen vervangen, clipon komt eraan...en de rest ff kijke...
Jij sloopt ook echt alles :P

Klote voor je, Dikkevinger.
Het schade bedrag vind ik meevallen.
 
Das kloooote!!!

Ik zou het alleen niet zomaar opgeven aan de verzekering!
Kost je zeer waarschijnlijk veel meer!
Niet meteen maar verspreid over een aantal jaren!
 
Das zwaar klote, ken het gevoel.

Kheb het met mijn VFR ook gehad, standaard vergeten na het tanken |( :(
 
500 euro? Ben je geen nulletje vergeten...???

vorig jaar 1x met mijn thundercat, standaar niet ver genoeg uit. Stond langs een muurtje, zat er nog half op. Viel met de spiegel tegen het muurtje, toen kon ik hem houden. Kuipframepje beetje verbogen en spiegel kapot. Viel dus wel mee. Met mijn vorige GSXR 1x in de schuur, stond aan de verkeerde kant om tegen te houden, maar viel rustig (omdat ik probeerde tegen te houden) tegen een fiets, alleen spiegel kapot. Mazzel dus...

Grtzz HagaSan
 
500 euro? Ben je geen nulletje vergeten...???

Voor €5000 heb je een (redelijk) leuke 2de hands fiets. Ik denk echter wel dat ie wat aan de lage kant zit.

Wat het ook kost, het is een rot gevoel. Je geliefde fiets waar je zo goed mogelijk voor zorgt is omgeflikkerd. Als tie klaar is, ziet niemand er meer wat van behalve jijzelf :(
 
allebei de keren met duo en allebei de keren was de duo snel genoeg om voet aan de grond te zetten :} :} :}

zo'n duo was ik ook toen me vader die muz nog had. ik kon met beide voeten op de grond als ik achterop zat.

maar nu met die caponord is het net ff anders. daar kan ik maar met een voet bij de grond. alleen 250 kilo houd je niet zomaar tegen met een been...... zeker niet met die koffers
 
Ik had het met deze Blade toen ie net gloednieuws was, wilde ff gauw de straat op en neer, maar aan het eidn wilde ik gewoon een krappe bocht maken over zo'n schuine oprit, ging dus vet mis viel dood bovenop de oprit en pletterde zo om! Schade? HELEMAAL NIKS! Ik had m'n kisten aan en de rechter bleef precies met de zool vertikaal tussen het frame van de motor en de straat staan!
M'n Blade heeft de straat dus nooit bereikt :)

Khad wel een beetje een gekneust gevoel in die voet, maar toch heel hartelijk dank minister van defensie! :} Oh, en een vrij lelijke schaafwond op m'n rechterarm, maar dat vond ik niet erg gezien de totale afloop...
 
Hmmm dikkevinger, vet pech dus!

Misschien werkt de volgende truc die ik gebruik, als ik de motor ergens wil neerzetten klap ik - terwijl de motor nog stationair loopt en in de 1e versnelling staat - de zijstandaard uit.

De motor slaat af waarmee je de kill switch weer eens hebt getest :) , je weet dat de jiffy geheel is uitgeklapt én als grootste voordeel, de motor staat safe tegen de compressie. Mocht de straat iets aflopen of loopt iemand tegen de motor dan staat hij zo veel stabieler...
 
Shit! En dan ook nog zoveel schade '( Ga je alles laten repareren of laat je bepaalde dingen gewoon zitten?
 
Zwaar klote voor je. Zoveel schade alleen omdat ie omgevallen is. Pffffffff, succes ermee
 
Jongens bedankt voor het medeleven en het gevoel is inderdaad zwaar naadje als je geliefde en pas gespoten fietsie zomaar op de grond ligt.
Voor wat betreft het verzekeringsverhaal ga ik inderdaad morgen eerst eens even bellen met mijn tussenpersoon om uit te rekenen wat wijs is. Als het me teveel gaat kosten om via de verzekering te laten doen ga ik voor sommige dingen wel vernieuwen en de andere laat ik maar ff zitten.
Eigenlijk alleen het kleppendeksel en achterkuipdeel kont zijn zwaar geschaafd de rest kan ik wel mee leven.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties en het is fijn om te zien dat meerdere mensen dit soort zaken meemaken en je niet de enige bent die zo'n lullige actie heeft.

C.U.


Dikkevinger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan