Motor-rbw haal & motor koop plan.. iets verget

Klopt.
ik rijd een yamaha fzr400 en betaal met die opstappolis het 1e half jaar 110,= en als dat schadeloos is doorgekomen het 2e half jaar iets van 90 euro.
Daarna krijg je 2 jaar schadevrij rijden als bonus (ipv 1 jaar) en verdien je geld terug.

Klinkt goed! Ik ga zeker even informeren, bedankt!

Ik ben me ervan bewust dat benzine ook niet goedkoop is, maar ik probeer me nu eerst te focussen op wat ik allemaal moet doen/betalen voordat ik zowiezo benzine mag tanken.. gelukkig is een motor wel ietsjes zuiniger dan een auto (als je enigszins normaal rijdt) toch?

Ik ga maar eens op rijschool jacht.. iemand tips voor een goeie rijschool in R'dam? Had positieve dingen gehoord over cum laude en correct, maar als iemand een andere tip heeft hoor ik het graag!
 
Voor je kleding raad ik je aan om naar Duitsland te gaan. Echt supergoedkoop maar toch goede kwaliteit!

Voor de rest...succes met het behalen van je rijbewijs :]
 
je vergeet iets belangrijks, zeker als je in de stad woont, een paar goede sloten, deze zijn niet echt goedkoop nml. :(
 
Als het goedkoper is in Duitsland kan ik het daar best vandaan halen, pa heeft leasebak dus dat kost me geen cent extra.. *D

heb je toevallig een of meer goeie adresjes? alvast dank!

2degrees, schiedam is een beetje lastig inderdaad, er zitten er ook wel genoeg in R'dam denk ik.

Jasonace, aan sloten had ik nog helemaal niet gedacht! Zal ook wel een godsvermogen kosten!
:(
 
Als het goedkoper is in Duitsland kan ik het daar best vandaan halen, pa heeft leasebak dus dat kost me geen cent extra.. *D

heb je toevallig een of meer goeie adresjes? alvast dank!

2degrees, schiedam is een beetje lastig inderdaad, er zitten er ook wel genoeg in R'dam denk ik.

Jasonace, aan sloten had ik nog helemaal niet gedacht! Zal ook wel een godsvermogen kosten!
:(

Ik ben zelf een grote fan van Louis. Ik ben een tijdje geleden naar de vestiging in Essen geweest. Vrij grote zaak met heel veel keus. Op 5 minuten rij afstand zit een filiaal van Hein Gericke (ook een bekende duitser) en vlakbij Louis ligt ook een discount shop met overjarige modellen tegen spotprijzen!

Het is zeker de moeite waard om er heen te gaan! Ik heb mijn volledige kleding en die van mijn vriendin daar aangeschaft en ben er zeer over te spreken.
 
Hai, en welkom!

Ik heb ook maar even het hele verhaal tot nu toe gelezen, en één ding snap ik niet helemaal. Dat is dus het volgende, met betrekking tot de verzekering:
Dit is inderdaad een stuk goedkoper, maar op die site staat vermeld dat het om bestuurders van 27 jaar en ouder gaat. Ik had ergens gelezen dat je tot je 24e in een risicogroep zit, dus ik neem aan dat de verzekering dan weer wat duurder wordt.

2004-1970=34, :? |( :+

Volgens je profiel ben je geboren in 1970, dan zou die premie toch niets uit mogen maken, of heb je je vergist met invoeren van je geboortedatum?
Je mag hier ook aanmelden als je jonger bent hoor! :o :P

Maar verder heb je het goed voorbereid! Ik kan me de tijd nog goed voor de geest halen dat ik weer eens een rijlesje moest afbellen omdat ik geen geld had... })
Succes met lessen!
 
Hai, en welkom!

Ik heb ook maar even het hele verhaal tot nu toe gelezen, en één ding snap ik niet helemaal. Dat is dus het volgende, met betrekking tot de verzekering:2004-1970=34, :? |( :+

Volgens je profiel ben je geboren in 1970, dan zou die premie toch niets uit mogen maken, of heb je je vergist met invoeren van je geboortedatum?
Je mag hier ook aanmelden als je jonger bent hoor! :o :P

Maar verder heb je het goed voorbereid! Ik kan me de tijd nog goed voor de geest halen dat ik weer eens een rijlesje moest afbellen omdat ik geen geld had... })
Succes met lessen!

Wat frappant :P

Ik ben 21, en heb mn geboortedatum ook gewoon ingevuld bij het registreren, maar het is blijkbaar gereset ofzo. Heb het aangepast, bedankt voor de tip!

En bedankt voor de succeswensing uiteraard, ik wil zsm beginnen, maar ik moet eerst even een goeie rijschool vinden.
 
strak plan. ik denk dat je met de bertekening aan het begin van het topic in de goede richting zit. Zorg wel dat je eerst de kleding en het lessen betaald daarna pas een motor kopen!!
kijk wat je van dat geld overhoud en betaal daar het eventuele onderhoud van.
en denk idd aan de benzine. die gaat er erg hard doorheen helaas.
hveel plezier bij het lessen
 
ow ja, als je toch bezig bent, geef dan meteen 23 euro uit aan een setje oordoppen ;)
 
ow ja, als je toch bezig bent, geef dan meteen 23 euro uit aan een setje oordoppen ;)

een van de beste tips. heerlijk wat een rust op de snelweg. misschien wel even wachten tot na het lessen anders hooer je die instructeur niet meer :+
 
Bedankt voor de tips, alweer!

Het lijstje wordt langer en langer.. ik moet maar wat extra gaan werken om het allemaal te bekostigen :(

Ik volg in ieder geval jullie advies om eerst de kleding te kopen, en dan pas te gaan lessen. Maar omdat ik geen dubbele uitgaven wil doen heb ik besloten om maar gelijk voor de (dure) spullen te gaan die ik eigenlijk wil hebben, dus ik koop geen low-budget lesspullen ofzo.

Ik ga waarschijnlijk voor de jas die ik ietsjes eerder op deze pagina gelinked had (alpinestars) en de Shoei Syncrotec II helm.

Het irritante is dan wel dat ik dan al honderden euro's aan kleding kwijt ben voordat ik een meter gereden heb..
 
Het lijstje wordt langer en langer.. ik moet maar wat extra gaan werken om het allemaal te bekostigen :(

Ik volg in ieder geval jullie advies om eerst de kleding te kopen, en dan pas te gaan lessen. Maar omdat ik geen dubbele uitgaven wil doen heb ik besloten om maar gelijk voor de (dure) spullen te gaan die ik eigenlijk wil hebben, dus ik koop geen low-budget lesspullen ofzo.

haha, dat ken ik ja. M'n huidige budget voor kleding is 1500 eurotjes, en dan heb ik nog geen eens een leren pak op m'n lijstje staan O-) Met een hoofdcondoom (bivak muts) vind ik het trouwens wel aardig uit te houden in een les helm, maar een eigen helm lijkt me een stuk prettiger (ga ik na m'n vakantie halen).

Heb je trouwens al gedacht aan:
-rugprotector
-panniers of een tanktas
-beschermhoes

kijk voor kleding trouwens ook eens op http://www.outletstaphorst.nl/ ben er zelf nog niet geweest, maar als de prijzen op hun website kloppen dan ga ik daar iig zeker een keer langs (Alpinestars Venom :9~ )
 
Vergeet ook niet geld uit te trekken voor nieuwe banden. ik doe met mijn R6 ongeveer 5000km met een achterband en 8000-10.000km met een voorband. nou rij ik niet zo heel extreem, dus het kan ook sneller slijten. (al betwijfel ik dat als je net je rijbewijs hebt en niet direct Pirelli Supercorsa's hebt laten monteren).

ik heb net nog een nieuw schijfremslot gekocht van Abus. de extreme. kost 71 euro. is dus wel te overzien. goed beugelslot of goede ketting is duurder (100-200 euro)

maarja. ik heb mijn motor allrisk verzekerd en heb aan een schijfremslot genoeg (volgens mijn verzekeraar). daarbij staat mijn motor ook nog eens uit het zicht en dwars achter een grote auto. dus voordat je die motor gejat hebt ben je wel even bezig.

Het irritante is dan wel dat ik dan al honderden euro's aan kleding kwijt ben voordat ik een meter gereden heb..
Tja. ik heb net vanmiddag ook voor honderden euro's uitgegeven aan een nieuw motorpak en een paar laarzen. ( nieuw leren motorpak passen ) maarja. het zit wel als gegoten als je aan het rijden bent (geen gewapper enzo) en als je ooit eens op je bek gaat zul je je leren pak dankbaar zijn hoor. een spijkerbroek en een gewone jas slijten binnen een paar meter schuiven weg. en dan moet je met een beetje pech nog 100mtr voor je stil ligt. asfalt is net een rasp. en een pak doe je als het goed is echt jaren mee. ik heb mijn vorige pak 2ehands gekocht (misschien een optie voor je :? ). die was toen al een jaar of 10 oud. ik heb er ook nog eens 3 jaar in gereden en nu is ie in principe nogsteeds goed. maar ik wilde weer iets anders.

hey. nu ik er over nadenk.. mijn ouwe leren jas + leren broek + leren laarzen kopen? 100 euro ;) bij mij hangt ie nu toch maar in de weg, nu ik een nieuwe heb. pak is gitzwart en zit lekker als je een normaal postuur hebt voor iemand van 21 jaar (ben zelf 23). laarzen zijn 44/45. het is natuurlijk geen supermooi en superstrak Alpinestar pak (dat ik nu dus heb : }) nu ik er aan denk zal ik het pak hier morgen op motorforum te koop zetten met een foto'tje erbij.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan