Motor schorsen + verzekering opzeggen

12 nov 2008
158
0
Haarlem
Goedendag,

Binnenkort ga ik voor meer dan een half jaar naar het buitenland, mijn motor laat ik achter in Nederland. Graag zou ik de motor willen schorsen + de verzekering (tijdelijk) willen opzeggen. Is dit beide mogelijk?

Ik ben verzekerd bij de KNMV. De motor zal in een afgesloten parkeergarage staan, en er zal uiteraard niet door andere mensen op gereden worden.

Nog dingen waar ik eventueel rekening mee moet houden?

Alvast bedankt!
 
Klikkerdeklik :+

Maar ik vraag me af of je er veel (financieel) voordeel mee gaat hebben. Is vaak tientjeswerk op jaarbasis.

En om rekening mee te houden:

  • Vergeet niet om je fiets weer te "ontschorsen" én te verzekeren voordat je er weer de weg mee op gaat.
  • Als het langer dan een jaar wordt: Niet vergeten om je schorsing te verlengen!! De post mét een acceptgiro is verdacht snel als je je motor niet verzekerd hebt (schorsing verloopt automagisch ná een jaar, geteld vanaf ingangsdatum).
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.

Kosten voor een schorsing zijn €24,-. Voor een schorsing van 7 maanden bespaar ik circa €140,- op mijn verzekering en €65,- op wegenbelasting. Totaal levert het me dus ca €180,- op. Dat vind ik toch wel de moeite waard.
 
Bedankt voor je reactie.

Kosten voor een schorsing zijn €24,-. Voor een schorsing van 7 maanden bespaar ik circa €140,- op mijn verzekering en €65,- op wegenbelasting. Totaal levert het me dus ca €180,- op. Dat vind ik toch wel de moeite waard.

ja is mogelijk, heb ik begin dit jaar ook gedaan, omdat ik geopereerd werd. Wel moet je minimaal 3 maanden geschorst zijn, anders moet je je wegenbelasting met terugwerkende kracht terugbetalen.
 
Leuk hoor dit maar stel nu even dat je motor dan net toch gejat word, wat dan, wat is dan de prijs???
 
Kun je bij de KNMV niet vragen dat de beperkt casco (diefstal o.a.) wordt gehandhaafd maar het rijrisico wordt geschorst, net zoals bij een winterstop?
 
Feitelijk heb je dus 4 tientjes winst.
De verzekering zou ik zeker niet schorsen, het risico van diefstal of brand is net zo groot als de motor in die garage staat als elders.....
 
Bij interpolis of unive kun je hem alleen diefstal en brand verzekeren dus niet wa. Dit kost 60 euro voor 1 heel jaar. Overstappen op verzekering kan altijd. Desnoods motor overschrijven
 
Terug
Bovenaan Onderaan