Opzittende verzekering KNMV

Even iets anders;
Gezocht of ik wel of niet op de scooter van mijn vrouw mag rijden zonder dat ik op het polisblad sta.

KNMV wie mag er op mijn motor rijden
Is mijn motor ook verzekerd als iemand anders op mijn motor rijdt?
Zoeken onder Service en contact lees ik het volgende.
Ja, die persoon moet dan wel een geldig rijbewijs hebben. Je moet die persoon bovendien toestemming hebben gegeven om op je motor te rijden. Als iemand anders op je motor een ongeluk veroorzaakt , kan dit wel gevolgen hebben voor je schadevrije jaren en de premie.

Onder documenten bij polisvoorwaarden kan ik niet vinden of iemand anders de motor mag gebruiken met mijn toestemming.

Lees onder 13.
Welke informatie moet verzekeraar geven.

Als u deze verzekering afsluit, moet u de volgende informatie geven.
Informatie over de motor
informatie over u zelf
Informatie over andere personen die uw motor gebruiken en 18 jaar of ouder zijn.

Net even gebeld met de KNMV over wat nu wel of niet mag.
Je mag een motor van een ander die op hetzelfde adres staan gewoon zo af en toe eens gebruiken als je toestemming hebt

Het zou lullig zijn als je een glijder maakt en ze verwijzen naar het polisvoorwaarden dat je dan niet verzekert bent.
ik heb zelf aanbevolen door mijn tussen persoon alle op en inzittende verzekering uit alle polissen gehaald.

Daavoor kon ik een apparte verzekering afsluiten die goedkoper is dan voor de auto,s en motoren. wellicht een idee voor de mensen hier


De KNMW dus niet voor motorrijders.................. wegwezen.......daar
 
Een ander die op hetzelfde adres woont...?

En m'n maat en ik die even van motor ruilen en hij boort mijn motor een auto in?
Schade aan mijn motor komen we wel uit, maar de tegenpartij?
 
Terug
Bovenaan Onderaan