Motor schuurtje

Kaasszje

MF veteraan
25 okt 2002
4.749
15
Zoetermeer
Hoi Allemaal,

Ik ben al enige tijd in dubio hoe ik mijn motor beter kan opbergen als ik er niet op rij.
Hij staat momenteel onder een motorhoes in mijn voortuin.
Maar eigenlijk ben ik op zoek naar zoiets:

Weet iemand of dit ook in nederland te krijgen is.
(Dan wel bij voorkeur maximaal 2,45 m diep, want dieper is mijn tuin niet)

Heb nu diverse bedrijven al aangeschreven, maar eigenlijk lijkt het niet te krijgen te zijn.

Alvast bedankt.
 
Wel erg tof, volg
Ik heb dit schuurtje
IMG_20200407_180943.jpg
 
Ziet er goed uit, maar wel erg groot voor mijn mijn voortuintje, met zo schuifding hoeft het maximaal 1,20 breedt te zijn.
Zoek eigenlijk naar iets zo klein mogelijk waar wel mijn huidige motor (maar ook mijn toekomstige motor) in past
 
Als je naar de website van gms gaat, zie je dat er ook een dealer (of importeur) in Berlijn, Duitsland zit, dat lijkt de dichtstbijzijnste..

 
Ik heb destijds deze gemaakt. Zat aan 1 kant vast aan de schutting met een scharnier (zou ook aan een muur kunnen) en de andere kant had een hangslot. Veilig en droog gestald, en doordat hij op wieltjes stond, ook zo open te rollen. Was in totaal €249 kwijt aan materiaal.
 

Bijlagen

  • P5010005 (Large).JPG
    P5010005 (Large).JPG
    193,9 KB · Weergaven: 98
  • P5010002 (Large).JPG
    P5010002 (Large).JPG
    166,2 KB · Weergaven: 95
  • IMAG0685.jpg
    IMAG0685.jpg
    353,1 KB · Weergaven: 92
Je zal inderdaad iets zelf moeten bouwen. Ben al lang bezig geweest. Ik had een metaal schuurtje gevonden maar deur zit in het midden dus vraag teken of je de motor er ik kan rijden.
tuinhuisje
 
Hoi Allemaal,

Ik ben al enige tijd in dubio hoe ik mijn motor beter kan opbergen als ik er niet op rij.
Hij staat momenteel onder een motorhoes in mijn voortuin.
Maar eigenlijk ben ik op zoek naar zoiets:

Weet iemand of dit ook in nederland te krijgen is.
(Dan wel bij voorkeur maximaal 2,45 m diep, want dieper is mijn tuin niet)

Heb nu diverse bedrijven al aangeschreven, maar eigenlijk lijkt het niet te krijgen te zijn.

Alvast bedankt.


Hij is overigens 2,82m diep. Dus dat gaat voor jouw tuin niet passen.
 
Wordt wel lastig met stuurslot die oplossing, een eventuele diefstalverzekering wil dat eigenlijk altijd.
 

Deze heb ik zelf gehad, niet precies dit merk maar wel soortgelijk. Hield het een jaar of drie vol door zon/uv/katten enz.
 
 
Ik had vroeger een stallinkje wat getimmerd was en voorzien van een electrisch rolluik, precies lang, hoog en breed genoeg. Een motor kon daar precies in met zo'n mover. Dat rolluik is wel goud waard want is lastig te openen. In jouw geval met hoog diefstalrisico van een enduro zou dat mss een leuke maar iets duurdere optie kunnen zijn. Mss heb je geen mover nodig. Helaas heb ik er geen foto van.
 
Het is inderdaad niet echt gemakkelijk om iets te vinden. Wij hebben nu de Ace motorshelter in de tuin staan. Gaat opzich prima, pas alleen met vuur(werk), dat gaat heel veel minder, maar verder best een OK oplossing. Voor ons nieuwe huis zoeken we iets meer echt een schuurtje, voor 2 motoren, daar lijkt het er ook op dat we bij een houthandel iets op maat gaan laten maken wat we kunnen aanbouwen aan de schuur. De standaardmaten en deuren zijn allemaal net niet handig.
 
Ik heb destijds deze gemaakt. Zat aan 1 kant vast aan de schutting met een scharnier (zou ook aan een muur kunnen) en de andere kant had een hangslot. Veilig en droog gestald, en doordat hij op wieltjes stond, ook zo open te rollen. Was in totaal €249 kwijt aan materiaal.

Ik heb ook zoiets gemaakt, bevalt mij al meer dan 10 jaar!
 
 
Ook even iets om over na te denken, in de meeste gemeenten is het niet toegestaan om zomaar een schuur in de voortuin te zetten.

Ik weet niet hoe moeilijk jouw gemeente is, of dat er meer buren een bouwwerk in de voortuin hebben staan, maar het zou zonde zijn als je de boel later weer af moet breken.
Het bestemmingsplan van jouw gemeente moet in ieder geval online staan, daar zou je moeten kunnen vinden wat er mogelijk is.
 
Ook even iets om over na te denken, in de meeste gemeenten is het niet toegestaan om zomaar een schuur in de voortuin te zetten.

Ik weet niet hoe moeilijk jouw gemeente is, of dat er meer buren een bouwwerk in de voortuin hebben staan, maar het zou zonde zijn als je de boel later weer af moet breken.
Het bestemmingsplan van jouw gemeente moet in ieder geval online staan, daar zou je moeten kunnen vinden wat er mogelijk is.
Dank je wel. Zolang het iets losstaands is, mag het. Als het een aanbouw is moet ik een vergunning hebben.

Buren hebben er geen moeite mee.

Denk dat we zelf iets gaan bouwen.
Iemand een idee waar je zo'n wielklem met schuif systeem kan kopen, dat zou nog wel erg prettig zijn om te hebbe n.
 
Aic Harderwijk heeft van die bouw-gereedschap kluizen. Zijn bouwpakketten.
 
Ik vroeg me af hoe het zit met oxidatie en schimmel in zo'n schuurtje. Zjjn een paar ventilatieroosters genoeg of moet het schuurtje dan ook verwarmd worden?
 
Ik vroeg me af hoe het zit met oxidatie en schimmel in zo'n schuurtje. Zjjn een paar ventilatieroosters genoeg of moet het schuurtje dan ook verwarmd worden?
Als de wind er doorheen kan waaien (Dus een "Ingang" en "uitgang" voor de lucht tegenover elkaar) en water kan niet naar binnen dan zit het meestal wel goed.
Je zal natuurlijk wel soms wat condens hebben op je motor als je deze nat in de schuur zet.
Maar da's geen ramp, een vochtvreter doet wonderen.
 
Precies. Goeie ,voldoende ventilatie is alles voor een schuur ,daar heb je geen verwarming voor nodig.
 
Is het zinvol om aan de ene kant het ventilatierooster laag te plaatsen en aan de andere kant bovenin? dan warmt de lucht in de schuur op en gaat het aan de andere kant bovenin weer weg. Of zijn 2 grote roosters bovenin tegenover elkaar voldoende?
 
Terug
Bovenaan Onderaan